Lenka Pokorná: Wonderwoman, ktorá sa premiestňuje medzi európskymi metropolami

Lenka Pokorná sa stará o brandový tím a spolu s ním o hostingové značky v Loopia Group na slovenskom, českom a maďarskom trhu. Spolu so svojím tímom tvorí kampane a uvádza na trh nové produkty. Jej pracovný deň je poriadne nabitý a rozmanitý a ako sama hovorí, občas sa cíti ako Wonderwoman. Virtuálne pendluje medzi Bratislavou, Budapešťou a Prahou. Čo ju na jej práci nebaví, kto ju inšpiruje a prečo stojí za to uchádzať sa o job vo Websupporte, prezradila v rozhovore.

Lenka, aké sú tvoje hlavné úlohy a projekty vo Websupporte?

Starám sa o naše milované brandy v strednej Európe. O Websupport a maskota Caryho, Active 24, Magyar Hosting a ďalšie. Spolu s mojím tímom vymýšľame kampane, vytvárame obsah, edukujeme IT komunitu, usporiadavame eventy a spúšťame do sveta nové produkty. Stojíme za každým e-mailom, odpoveďou, postom a podcastom, na ktorý natrafíte on-line. A nie je toho málo.

Popíš nám svoj bežný pracovný deň.

Každý deň je trochu iný a väčšinou aj riadne nabitý. Popri meetingoch s agentúrami, kolegami, produkťákmi a Customer Care tímom (často aj cez celú Európu) si treba nájsť čas aj na stratégie. Plánovanie, príprava kampaní, rozpočtov, občas aj produkcia a vtipné príbehy z fotenia či eventov sú pre nás bežná agenda. Teší ma rozmanitosť každého dňa.

Ktoré nástroje sú pre tvoju prácu nevyhnutné?

My v Commercial tíme používame klasické Atlassian nástroje (Confluence, JIRA), Google Suite či Trello. Na sociálne siete máme Kontentino a na kreatívu Adobe a Canvu. Sem tam sa rýpem aj vo Figme a v Exponey. Skrátka klasické marketing kombo.:)

Čo ťa na tvojej práci vôbec nebaví?

Nemám rada, keď sa v kampaniach odkloníme od pôvodného konceptu a mení sa veľa vecí za pochodu. Páli sa na tom energia, kapacity a vytvára to miesto pre chyby. Keď sa nám už niečo páči, vždy to chceme dotiahnuť do úspešného konca. Je to radosť potom vidieť hmatateľné veci v digitále, PRku, sociálnych sieťach, ale aj nastriekané na garážach (viď naša Eurid kampaň).

Čo je pre teba najväčšou výzvou v tvojej práci?

Najväčšou výzvou je mať na pamäti koncového zákazníka a robiť veci so sedliackym rozumom. Niekedy sa človek vie zacykliť na projektoch a v dennej agende a občas minie cieľovú rovinku. Ale optimistický duch ma neopúšťa a snažím sa tú pozitívnu energiu preniesť aj do tímu.

Kto alebo čo ťa najviac inšpiruje v tvojej kariére?

Inšpirácie prichádzajú z viacerých zdrojov. Ak sa rozprávame o téme brandingu, vždy si rada prečítam niečo od Miša Pastiera, alebo, na globálnej úrovni, od Marka Ritsona. V každodennej operatíve ma inšpirujú častokrát moji kolegovia z iných oddelení, ktorí majú iné (organizovanejšie) myslenie a vedia ma „challengnúť“. To mi dáva vietor do plachiet.

Aké rady by si dal niekomu, kto sa chce uchádzať o prácu vo vašom tíme?

Treba mať „Out of the Box” myslenie a nebáť sa skúšať nové veci. Nové kreatívne koncepty, kanály, formáty v online, ale aj offline. Rovnako je dôležité mať aj 360 stupňový pohľad na trh, vedieť aspoň rámcovo, ako funguje cenotvorba a všetky aktivity vždy testovať, merať a správne vyhodnocovať. Na konci dňa je potrebné myslieť lokálne, a riešiť reálne potreby zákazníkov.

Prečo stojí za to uchádzať o prácu pre WS?

Websupport = sloboda v práci. Nikto ti tu nestojí za chrbtom, každý je sám zodpovedný za svoju profesionalitu a integritu. Websupport je otvorený priestor pre tvoju realizáciu a vďaka Loopia Group (našej hostingovej skupine) sa môžeš podieľať na paneurópskych IT projektoch a zanechať za sebou stopu.

Akú „superschopnosť“ by mal mať ideálny kandidát?

Byť agilný. Ľudia často nemajú radi zmeny. Bohužiaľ žijeme v dobe, v akej žijeme, a preto agilnosť je už naozaj nutnosť. Ak si chameleón 🙂  a máš pozitívny drive, u nás máš dvere otvorené.

Ku ktorému filmovému hrdinovi/ filmovej hrdinke by si prirovnala svoju prácu vo WS?

Keďže zastrešujem celé CEE ako Head of Brand, tak si občas pripadám ako Wonderwoman. Premiestňujem sa míľovými krokmi medzi Prahou, Budapešťou a Bratislavou a ohnivým lasom obopínam projekty a kampane.

Ak by sme mali vytvoriť soundtrack pre tvoj pracovný deň, aká pesnička by v ňom nemala chýbať?

Napadli mi dve. Obe sú klasiky: ako prvá Kool and the Gang – Celebration a potom Naughty by Nature – O.P.P, ktorá má skvelé tempo.

Poď s nami tvoriť úspešnú európsku firmu a prinášať veľké aj malé nápady do online sveta.