Čo sa podarilo v roku 2015?


  • Zdieľať na Google+

Rok 2015 bol neskutočne náročný a plný zmien. Ján Cifra sa stal novým CEO, Tomáš Srnka novým CTO, uviedli sme na trh nové produkty, stovky kreatívnych domén, mega ospevované PHP7, ale zavarili sme si aj zbytočnými chybami, ktoré nás stáli nejeden šedivý vlas. Firma napriek tomu narástla až o 29,9% a získali sme 17 072 nových klientov.

Ruku v ruke sme sa snažili udržať kvalitu služieb popri tomto neuveriteľnom raste. Uvedomujeme si, že je to našou najdôležitejšou povinnosťou a makáme na tom každý deň. Za tie roky sme vybičovali očakávania do takých závratných výšin, kam až narástlo naše sebavedomie.

Málokto je však teraz na nás náročnejší ako my sami. Preto sme si koncom roka pozreli mesačné reporty a uvideli to kvantum skvelej roboty, ktorú sa nám podarilo v roku 2015 zrealizovať. Veď posúďte sami.

Q1 – prvý štvrťrok

Zbrojíme v súboji so spamom (2. časť)

  • Prešli sme na OKRs a absolvovali sme prvý kickoff meet mimo WebSupportu
  • Vytorili sme marketingovo – produktový tím
  • Rok 2015 sme začali krátkou predstavovačkou našich kolegov
  • Nasadili sme novú verziu PHP 5.6
  • Vo februári sa 1876 z vás zapojilo do súťaže o hosting do roku 2050 zadarmo
  • Od začiatku roka presúvame postupne hostingy z centrálneho diskového poľa na dedikované plne SSD disky
  • V marci sme uviedli na trh nový produkt WordPress The Hosting

image00

  • Nasadili sme nový komplexný overovač domén
  • Nasadenie kontroly prichádzajúcej pošty pomocou Google safe browsing
  • Zapnutie limitu počtu odchádzajúcej pošty
  • Navýšenie rýchlosti prepojenia medzi dátovými centrami na 2x10Gbit/s
  • Nasadili sme nové domény ako .bar, .bio, .pizza, .club, .pub, .beer, či .vodka

Q2 – druhý štvrťrok

image01

Nová akvizícia WebSupportu na maďarskom trhu

  • Od 1.4. máme nového CTO – Tomáša Srnku, ktorý nahradil Mira Pikusa
  • IT tím prešiel na projektový manažment riadený softvérom JIRA
  • Znovu sme sa objavili v rebríčku najžiadanejších zamestnávateľov
  • Oznámili sme ďalšiu úspešnú akvizíciu novej firmy v Maďarsku Gyümölcstárhely
  • Interná komunikácia sa presunula na Slack
  • Zaznamenali sme výpadok konektivity v datacentre, ktorý žiaľ zasiahol všetkých našich klientov
  • Nasadili sme ďalšiu skupinu nových domén ako .ceo, .ninja, .cool
  • Mišo Truban zverejnil blogpost o korupcii, ktorý obletel slovenský internet
image09

Vopred vyhraté tendre si strčte …

  • Uviedli sme nový produkt Biznis hosting
  • Svetlo sveta uzrela beta verzia novej API na manažovanie databáz
  • Na prelome mája a júna sme zrýchlili výkon webov s OPcache
  • Prebehla kompletná revízia hardware staršieho ako 3 roky
  • Všetci sme si prešli interným produktovým školením
  • Nová hostingová architektúra prešla na ZFS, čím máme zaručené rýchle a konzistetné zálohy
  • Súťaž s .eu doménou o letenky do Európy vyhral André Mitera

image03

Q3 – tretí štvrťrok

image02

Veľká skúška kvality WebSupportu

  • Najrezonujúcejším projektom júnového hackathonu bola jednoznačne výplatná páska
  • Integrovali sme nové možnosti platby pomocou platobnej brány GoPay a platbu sme zjednodušili na všetkých miestach
  • Zabezpečili sme záložné pripojenie do Cogentu, o ktorom sme informovali v neskoršom blogposte
  • Vyriešili sme problém s reštartujúcimi sa blade servermi pomocou aktualizácie Open vSwitch
  • Víťazom júnového hackathonu sa stal projekt webového shellu (konzoly), ktorá priniesla majiteľom bežných hostingov možnosť pokročilej správy prostredníctvom plnohodnotnej linuxovej konzoly
  • Zradil nás log server, ktorý spôsobil cyklické dotazovanie sa dostupnosti cez ARP všetkých serverov
  • Uviedli sme na trh nový produkt Vlastná webstránka
  • Pridali sme možnost vytvárať CentOS virtuálne servery

Q4 – štvrtý štvrťrok

image07

Nová posila do WS – CEO

image11

Inovovali sme databázové servery

  • Opäť sme zaznamenali nepríjemný výpadok, tentokrát spôsobený zacyklením siete, ktoré spôsobila chyba v nových 10GE switchoch
  • Prešli sme na najaktuálnejšiu verziu 8.2. GitLab, ktorú ponúkame zadarmo každému zákazníkovi
  • Nasadili sme novú časť prekopaného admina – správu databáz
  • Nasadili sme novú – ospevovanú verziu PHP 7 a okrem toho sa podarilo jednému z našich kolegov prispieť k oficiálnemu release-u vlastným modulom.
image04

Spustili sme výrazne rýchlejšie PHP 7

  • Všetky DB boli presunuté na nové servery
  • Začali sme budovať nový OpenStack
image08

Najoverovanejšie domény

image12

Najoverovanejšie nové TLD

image06

Rast celkového počtu zákazníkov od roku 2011

image10

Počty vyriešených ticketov na zákazníckej linke

Z roku 2016 uplynul ešte len 1 mesiac a už sme nasadili HTTP/2, Let’s Encrypt, prekopali sieť v datacentre a premigrovali kopu webov na nové servery. Už sa nevieme dočkať, keď vás budeme informovať o ďalšom technologickom update prostredníctvom nášho blogu. Sledujte nás a vďaka za priazeň.

Komentáre

  • m&m
    Odpovedať
    Autor
    m&m

    post by bol niekolko krat dlhsi ak by ste sem zapisali vsetky (len) vyznamne vypadky…

    • Marek
      Odpovedať
      Autor
      Marek

      suhlasim a pridali aj dobu odozvy na vyriesenie problemov cez support…dnes je 28.1.2016 mail som posielal 7.1. medzi tym urgoval a odpoved ziadna. Asi si kazdy zakaznik bezne prenajima cely server tak ako my.

      • WebSupport Team
        Odpovedať
        Autor
        WebSupport Team WebSupport Team

        Marek, aký ticket to je? Vyriešime to hneď.

    • WebSupport Team
      Odpovedať
      Autor
      WebSupport Team WebSupport Team

      Všetky globalne výpadky, ktoré zasiahli naraz veľa zákazníkov sú zapísané.

    • Michal Truban
      Odpovedať
      Autor
      Michal Truban

      ano, mali sme aj vypadky minuly rok. su spomenute v clanku. boli mesiace, ked ich bolo fakt vela. casto krat ale suviseli iba s castou klientov. mame to stale ako prioritu vo firme a aj sa to odzrkadluje. kazdy mesiac zaznamenavame menej a menej vypadkov. teraz su to uz iba ojedinele vypadnutia niektorych serverov, kde je velky load, alebo to niekto neprimerane vytazuje / hackuje. robime aj natom. ja sam mam truban.sk na nasom hostingu a mavam tam citanost aj 20000 unikatov ked vide nejaky blogpost a drzi to :).

    • Patrik
      Odpovedať
      Autor
      Patrik

      Velmi trefny komentar, ale takeho clanku sa nedockame ci sa mylim ? Shupito by vedelo o tom rozpravat ked im neslo 100 restik o 10:00 rano len v BA 🙂

  • Peto
    Odpovedať
    Autor
    Peto

    Ja som zaznamenal vypadok po internom presuvani DB niekam inam. Jedneho dna v MYSQL chybali mnou definovane storovane procedury/funckie. Kto nemal vlastny backup tychto veciciek horko lutoval…

  • Worstsupport
    Odpovedať
    Autor
    Worstsupport

    Uz ste zacali / prestali uverejnovat negativne komentare. Je to s vami horsie ako som myslel 😉

    • WebSupport Team
      Odpovedať
      Autor
      WebSupport Team WebSupport Team

      Ak sme niekedy niečo zmazali, tak jedine komentár s vulgarizmom, alebo zmienky o konkurencii. Zial, aj diskusia na nasom blogu má svoje pravidlá.

  • Martin Páleník
    Odpovedať
    Autor
    Martin Páleník

    Ja mám taký pocit, že Vám sem píše konkurencia. Všetky kritiky dostali spoľahlivý protiargument, voči ktorému boli bezmocné a nezmohli sa ani na odpoveď. Trolling ma neznechutí, práve naopak – pre svoj nový web si vyberám Websupport, predovšetkým vďaka inováciám. Z momentálneho smerovania firmy ako o ňom píšete na blogoch mám výborný pocit.

    • WebSupport Team
      Odpovedať
      Autor
      WebSupport Team WebSupport Team

      Martin, vdaka. Velmi si vazime tvoje slova a riadne „nakopavaju“ :). Budeme makat na tom, aby si bol ty a kazdy zakaznik u nas spokojny.