Kategórie
Novinky Pre používateľov

Ako využiť doménu naplno?

Online svet je plný nekonečných možností. Rozbehnúť biznis, vytvoriť zábavu, začať vzdelávať alebo len zdieľať svoje skúsenosti je v dnešnej dobe oveľa jednoduchšie ako kedysi. Vstupenkou do online priestoru je doména. V tomto článku vám ukážeme, ako ju využiť naplno. 

Kedy uvažovať o kúpe domény

Doménu si ľudia automaticky spájajú s webom, vtedy predstavuje jeho názov na internete. Avšak existujú aj iné situácie, kedy sa vám vlastná doména môže hodiť.

Máte skvelý nápad

Patríte ku kreatívcom, ktorí radi vymýšľajú vtipné, originálne a zaujímavé názvy webov? Máte bod k dobru. 🙂 Vaše nápady môžete speňažiť tak, že domény, ktoré vymyslíte a kúpite, predáte ďalej

Dobrý nápad, inšpiratívny názov alebo vaše meno sú parádne domény. V článku Ako si vybrať správnu doménu, ktorú si zapamätá úplne každý nájdete užitočné tipy, ktoré vám s tým pomôžu. 

Ak vás pri vymýšľaní domén napadne projekt, ktorý chcete zrealizovať, smelo do toho. Najprv si pokojne vystačíte iba s doménou. Ďalšie kroky môžete uskutočniť aj neskôr. Dôležité je rezervovať si názov, pod ktorým chcete prezentovať seba alebo svoje podnikanie, kým vám ho niekto nevyfúkne. 

Túžite po vlastnej e-mailovej adrese

Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, doména vám splní sen o vlastnej e-mailovej adrese. Pretože ku každej doméne si môžete vytvoriť e-mailovú adresu, ktorá pozostáva z dvoch častí oddelených znakom @. Pred „zavináčom“ je ľubovoľný názov, ktorý si sami vymyslíte (napr. podpora, info, kontakt…). Za znakom @ sa automaticky doplní doména.

Aké sú výhody vlastného e-mailu?

  • Pôsobíte profesionálnejšie. Ľudia si vás ľahšie zaradia, skôr im bude jasné, s čím im viete pomôcť.
  • Vzbudíte vyššiu dôveryhodnosť oproti generickým e-mailom (@gmail.com, @centrum.sk a pod.).
  • Získate väčšiu slobodu. Už nebudete závislí na stranách, ktoré majú vlastné podmienky pre poskytovanie e-mailových služieb.
  • Doprajte si originálne a kreatívne názvy e-mailových adries, vďaka ktorým budete v očiach klientov viac zapamätateľní
  • Praktické oddelenie pracovných e-mailov od osobných.

Chcete automatizovaný a efektívny predaj

Sociálne siete sú skvelým miestom, kde môžete začať so svojím biznisom bez zbytočných nákladov. Práve na Instagrame alebo Facebooku sa dá otestovať, či je váš nápad životaschopný a či ľudia chcú nakupovať váš výrobok, príp. službu. Lenže aj sociálne siete majú svoje limity. 

Ak chcete posunúť váš nový biznis na vyšší level, kúpte si doménu a presmerujete ju na svoj profil na sociálnej sieti. Budete pôsobiť profesionálnejšie. No ak vás nebaví byť neustále online a predaj doťahovať cez messenger, okrem domény si vytvorte aj web (príp. nájdite portál, ktorý združuje handmade výrobcov a za určité % z predaja sa o technické veci postará za vás). Tam môžete odkázať svojich klientov zo sociálnych sietí a predaj automatizovať vďaka predajnej stránke s formulárom. Ďalší príklad, ako doména dokáže rozšíriť vaše možnosti. 😉

Chcete presmerovať svojich klientov

Človek naberá skúsenosti a časom môže dospieť k záveru, že doména, ktorú kedysi vymyslel, nie je to pravé orechové. Alebo sa zameral na určitý typ služby z rozsiahlej pôvodnej ponuky, príp. sa mu zmenila cieľová skupina. 

Dôvodov na zmenu domény je mnoho. Dobrou správou je, že ľudí, ktorí vás poznali pod určitou značkou/názvom, môžete presmerovať na novú doménu. Nemusíte byť v strese, že vás už nenájdu. 

Chcete zrealizovať svoj projekt

Doména + hosting = web (V tomto prípade doména predstavuje názov vášho webu na internete. Hosting je priestor na serveri, kde je webstránka uložená.) 

Dnes už všetko môže byť online. Za krátky čas si dokážete vytvoriť jednoduchý web, aj keď s tým ešte nemáte žiadne skúsenosti. Záleží od náročnosti vášho projektu, či sa do toho pustíte sami alebo sa zveríte do rúk profesionála. Možností je neúrekom. 

Využite doménu na maximum – Zhrnutie

Nie vždy sa za doménou skrýva komplikovaný web s rozsiahlym predajom. Každý z nás môže mať iný dôvod, prečo vlastniť doménu: 

  • vymýšľať kreatívne domény s cieľom ich ďalšieho predaja
  • rezervovať si zaujímavý názov webu, ktorý dotiahnete neskôr,
  • využívať vlastnú e-mailovú schránku,
  • odkázať klientov zo sociálnych sietí na automatizovanú predajnú stránku,
  • mať profesionálnu internetovú adresu pre profil na sociálnej sieti
  • presmerovať klientov z pôvodnej domény na novú,
  • uskutočniť svoj jedinečný projekt v podobe fungujúceho webu.

A čo vy, aký sen vám splní vlastná doména? 🙂

Autor: Dana Piljarová

Tvorím weby, píšem články a e-booky, vďaka ktorým si ľudia budujú meno experta vo svojej oblasti. Som detailista, čo ocení kvalitnú kávu, horkú rukolu a domáce paradajky. Milujem rovnováhu, preto si zo sveta IT rada odskočím k maľovaniu a háčkovaniu.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.