Preskočiť na obsah
Kategórie
Návody Pre používateľov

Jednoduchý presun webu z WordPressu na Vlastnú webstránku

Doba čítania: 5 min.

WordPress je skvelý publikačný nástroj na tvorbu webov. Avšak chce to určitú zručnosť a skúsenosti, respektíve čas na vzdelávanie. Ak ste začali tvoriť web vo WordPresse a čas ukázal, že potrebujete jednoduchšie riešenie, nič nie je stratené. Spravte to ako Mária Rapčanová s obchodom Pre detváky a web z WordPressu presuňte na Vlastnú webstránku

Jednoduchý blog a nie príliš rozsiahly e-shop presuniete rýchlo. Prečítajte si, s čím všetkým musíte rátať, aby sa presun dožil úspešného konca.

1. Presun domény a hostingu s WordPressom na Vlastnú webstránku

Zmena hostingu s WordPressom na Vlastnú webstránku je tou jednoduchšou časťou pri presune webu. Stačí, keď si kúpite službu Vlastná webstránka a v objednávkovom procese k nej priradíte vymyslenú doménu (napr. docasnyweb.sk). Táto doména zatiaľ bude slúžiť ako testovací odkaz – priestor, kde si môžete sami vytvoriť váš web. Keď bude webstránka dokončená, napíšte na zákaznícku podporu, ktorá zruší hosting s WordPressom a priradí vašu doteraz používanú doménu k Vlastnej webstránke.

2. Presun blogu z WordPressu na Vlastnú webstránku

Presun článkov z WordPressu môžete spraviť na pár klikov. Avšak nie vždy je to také jednoduché. Niekedy články musíte znovu nahodiť a opäť ich publikovať. Záleží to od spôsobu, akým ste doteraz pridávali články na vašom existujúcom webe.

MožnosťA: Články vytvorené priamo vo WordPresse

Ak ste články pridávali priamo do WordPressu, ste za vodou. Články potrebujete z WordPressu exportovať a potom ich do Vlastnej webstránky importovať. 

Spravíte to takto: V administrácii webu vo WordPresse kliknite v menu na Nástroje, Export a zaškrtnite Články, ktoré si môžete filtrovať podľa kategórie, autora, dátumu alebo stavu (napríklad články publikované alebo uložené ako koncept). 

Export

Potom sa prihláste do administrácie webu vo Vlastnej webstránke a v menu kliknite na Blog, WordPress import a pridajte exportovaný súbor z WordPressu (najprv súbor vyberte a potom ho importujte).

Import

Export nie je úplne dokonalý a vyžaduje si kontrolu obrázkov (ktoré ste použili priamo v texte alebo nahrali ako ilustračné), nadpisov (H2, H3…) alebo odrážok pri členení textu. Skvelé je, že už nemusíte kopírovať text samotných článkov, čo ušetrí pár hodín času.

 Ak ste vo WordPresse využívali plugin Yoast SEO pre lepšiu optimalizáciu článkov, Vlastná webstránka túto možnosť neponúka. Základné SEO (názov, URL, kľúčové slová, popis pre Google) nastavíte len pre samotnú stránku na webe (napríklad Blog, O nás, Služby…), nie článok.

Možnosť B: Články vytvorené cez Page Builder zvolenej témy

Ak ste články vytvorili prostredníctvom Page Buildera, ktorý vám ponúkla téma (šablóna), musíte ich do Vlastnej webstránky nahodiť nanovo. V administrácii Vlastnej webstránky v menu kliknite na Blog, Príspevky a potom na červené + alebo Pridať príspevok.

Pridať nový príspevok

3. Presun e-shopu z WordPressu na Vlastnú webstránku

Presun e-shopu je o niečo zložitejší proces ako presun článkov. Tiež funguje na princípe exportu produktov z WordPressu a importu do Vlastnej webstránky. Aby všetko prebehlo správne, je dôležité produkty z WordPressu exportovať do správne naformátovaného CSV súboru (umožňuje ukladať údaje v štruktúrovanom formáte tabuľky). 

Keďže vo WordPresse môžete e-shop vytvoriť cez rôzne pluginy (napríklad WooCommerce), CSV súbory je potrebné upraviť (stĺpce premenovať, vymazať, pridať…), aby dokonale padli do štruktúry e-shopu vo Vlastnej webstránke. Ak nemáte nikoho, kto by vám s tým vedel pomôcť, stiahnite si vzorový CSV súbor z Vlastnej webstránky.

Vzorový CSV súbor

Ide o tabuľku, ktorá obsahuje tieto stĺpce:

  • Handle – zoznam produktov (tričko, nohavice, ruksak…), ktoré sú v tabuľke oddelené prázdnym riadkom. Ak má produkt (tričko) viaceré možnosti (Veľkosť: S, M, L a Farba: modrá, červená), v hlavnom riadku produktu vyplňte všetky stĺpce, pri variantoch už len stĺpce, kde definujete jednotlivé možnosti,
  • Title – názov produktu (Tričko),
  • Description – popis produktu. Dajte si na ňom záležať a produkt opíšte cez úžitok (čo kúpou produktu klient získa) a nie iba cez vlastnosti (véčkový výstrih, 100% bavlna),
  • Visible – zobraziť v e-shope (áno/nie),
  • Track stock – sledovať skladové zásoby produktu (áno/nie),
  • Stock warning level – upozorniť ma, keď úroveň zásob dosiahne určitý počet kusov,
  • Allow purchase when stock is zero – umožniť zákazníkovi nakupovať, aj keď produkt nie je na sklade (áno/nie),
  • Category – kategória (Oblečenie),
  • Tags – značky (tričko, krátky rukáv),
  • Image – url adresa obrázku produktu,
  • Option names – názov možností (Veľkosť, Farba),
  • Option values – hodnoty možností (S, modré),
  • Price – cena,
  • SKU – url produktu (tricko-s-modre),
  • Weight – váha,
  • Stock – zásoby.

CSV súbor využite pri hromadnom nahrávaní produktov. Ak nemáte príliš rozsiahly e-shop a CSV na vás pôsobí odstrašujúco, radšej produkty pridajte jednotlivo (v administrácii Vlastnej webstránky v menu kliknite na Obchod, Produkty a potom na červené + alebo Pridať produkt

Pridať nový produkt

Pozrite si video návod, ako si nastaviť vlastný e-shop, ako pridať nové produkty, ako spravovať objednávky a nákupný košík. Získate ucelený prehľad, ako funguje e-shop vo Vlastnej webstránke. 

Skôr než sa pustíte do presunu webu, informujte o tom našu zákaznícku podporu. Spoločne zvážte vaše dôvody, prečo ste sa tak rozhodli a nájdite prijateľné riešenie. Tvorba a spravovanie webu má byť predsa radosť.

Vypočujte si na záver podcast o vzdelávaní v IT:

Autor: Dana Piljarová

Tvorím weby, píšem články a e-booky, vďaka ktorým si ľudia budujú meno experta vo svojej oblasti. Som detailista, čo ocení kvalitnú kávu, horkú rukolu a domáce paradajky. Milujem rovnováhu, preto si zo sveta IT rada odskočím k maľovaniu a háčkovaniu.

2 odpovede na “Jednoduchý presun webu z WordPressu na Vlastnú webstránku”

Smutné čo sa stáva z webhostingu po predaji Švédom, hosting ktorý bol zameraný aj na WordPress baličky (iba marketingový názov)… Aktuálnymi krokmi sa snaží eliminovať počet web developerov, ktorý tejto spoločnosti zverili svojich klientov. Z WordPress stránky, ktorá je zdarma bez mesačných poplatkov. Chcete núkať riešenie na Váš klikali produkt ako Wix a nútiť vyberať zbytočné mesačné poplatky a doplácať za funkcionality. Z webhostingu sa stáva nástroj WIX. Smutné, otázka času, kedy síce získate viac platiach zákazníkov ale stratíte web developerov, ktorý tuto značku prestanú odporúčať.

Odpovedať

Dobry den Michael,

dakujeme za nazor, no WordPress (rovnako tak bezny zdielany hosting) patri stale medzi vlajkove lode v nasej ponuke hostingovych rieseni a je nadalej velmi oblubeny.

Vlastna webstranka si nasla svoju specificku cielovu skupinu a je vhodna najma pre zacinajuce a menej narocne webove projekty. Nic nenaznacuje tomu, ze by akymkolvek sposobom „brala pracu webdeveloperom“ 🙂

Ak to tak ale vnimate, sme same ucho a radi si vypocujeme nazor, ako konkretne mozme podporit este viac nasich webdeveloperov?

Dakujeme

Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *