Preskočiť na obsah
Kategórie
Návody Pre používateľov

Ako jednoducho optimalizovať článok, aby ho Google posunul na prvé stránky?

Väčšina z nás už pravdepodobne vie, že kvalitný obsah na blogu je kľúčový. Aj skvelé veci sa však dajú vylepšiť, preto skôr, než na blogu zverejníte nový článok, spravte jeho optimalizáciu (SEO – search engine optimization). Vďaka tomu ho vyhľadávače rýchlejšie nájdu a zobrazia ľuďom, ktorí sa zaujímajú o tému v článku.

Prečo je SEO stále dôležité?

Prečo by ste to robili, keď na webe ste už vytvorili veľmi kvalitný obsah? Je to jednoduché. Predstavte si, že vás pozvali na významnú konferenciu. Organizátorov zaujal váš inšpiratívny príbeh o vašom podnikaní. Chcú, aby ste ho vyrozprávali aj ostatným ľuďom. Tešíte sa, rozprávate o svojich začiatkoch, prekážkach aj netradičnom riešení. Sála plná ľudí tlieska. Sú nadšení a chcú navštíviť váš web, aby sa ešte viac dozvedeli o vašej skvelej službe.

Lenže už netušia, ako sa voláte, nevedia, kde vás môžu nájsť. Žiadne základné údaje o vás, ani o webe.

Podobné je to aj so SEO. Je to v istom zmysle vizitka, vďaka ktorej klienti rýchlejšie nájdu váš kvalitný obsah. Je to spôsob, ako dať Googlu a iným vyhľadávačom o sebe vedieť, aby vás mohli posunúť bližšie k vašim klientom.

Ako optimalizovať článok?

Keď už máte napísaný článok (pozrite si podrobný postup, ako vo WordPresse vytvoriť článok), vystihujúci názov, doplnené nadpisy a obrázky, zvýraznili ste dôležité vety pre pohodlnejšie čítanie, na rade je SEO.

Pri kúpe hostingu pre WordPress už nemusíte riešiť, cez aký nástroj ho zrealizujete. Budete ho mať predinštalovaný ako základný plugin v sekcii Nainštalované pluginy pod názvom Yoast SEO.

 Vyskúšajte plugin Yoast SEO

Dôležité je poznať kľúčové slová, cez ktoré sa klienti môžu dostať na váš web. Pre začiatok bude vašou super pomôckou samotný Google (do Google vyhľadávača začnete písať nejaké slovo a Google vám „pošepká“ varianty, o ktoré by ste mohli mať záujem) alebo keywordtool.io

Potom kľúčové slová zapracujte do:

  • nadpisu, podnadpisov a samotného textu článku,
  • názvu a popisu pre Google aj Facebook (nadpis SEO, slug – url adresa článku, meta popis).

Myslite na to, že článok píšete pre ľudí. Nasilu natlačené kľúčové slová v každej druhej vete vám nepomôžu. Treba to spraviť prirodzene a s citom. 

Kde vo WordPresse spraviť SEO optimalizáciu článku?

Do prostredia pre optimalizáciu článku sa dostanete, keď v koncepte článku kliknete na ikonu Yoast SEO alebo scrollujete až na koniec článku.

Kde optimalizovať článok

Ikona Yoast SEO obsahuje dva kruhy. Je to vizuálna kontrola čitateľnosti (dostatočná dĺžka, počet nadpisov, podnadpisov a odsekov) a optimalizácie článku. Je to ako semafor. Zelená farba vyjadruje, že ste to spravili najlepšie. Oranžová je uspokojivá, no stále existujú možnosti, ako to ešte vylepšiť. Červená je ako v známkovaní päťka, žiadna sláva.

Ďalej máte k dispozícii možnosti: 

  • Hlavná kľúčová fráza – sem napíšte kľúčové slovo. 
  • Analýza SEO – ide o odporúčania, ako spraviť optimalizáciu článku čo najlepšie. Nájdete tu rôzne tipy, napríklad, že máte doplniť kľúčové slovo do nadpisu a podnadpisov, prípadne do názvu obrázkov, ktoré ste použili v článku. Ďalšou radou môže byť vnútorné prelinkovanie (vzájomné prepojenie článkov na blogu – jeden článok odkazuje na druhý) alebo vonkajšie (prepojenie vášho webu s iným webom cez linky umiestnené v článku). Analýzu SEO využite, ak vaša optimalizácia článku je v červenej alebo oranžovej farbe. 
  • Náhľad Google – ako sa článok zobrazí v Google vyhľadávaní (pod akým názvom, URL adresou a meta popisom). 
Optimalizácia článku pre Google

V náhľade pre Google sa vám automaticky zobrazí nadpis, ktorý ste napísali v koncepte článku. Ak je príliš dlhý, odporúčame ho skrátiť. Ideálna dĺžka nadpisu je uvádzaná veľmi odlišne, no pre články pre Google je to 50 – 60 znakov (do 600 px), v prípade meta popisu 120 – 158 znakov (do 920 px).

Skrátený nadpis sa vám zobrazí jedine v Google. Na webe sa článok zobrazí pod pôvodným nadpisom, ktorý ste zadali v jeho koncepte. Rovnaký princíp funguje aj pre Facebook náhľad.

Ako sa zobrazí článok v Google vyhľadávaní
  • Facebook náhľad – ako sa zobrazí článok pri zdieľaní na Facebooku (pod akým názvom a popisom).

Ideálna dĺžka nadpisu je 25 znakov, v prípade meta popisu je to 30 znakov. Rozmery obrázku zdieľaného odkazu sú 1200 x 628 px.

Facebook náhľad

Akonáhle máte článok v zelených farbách, môžete ho publikovať. 🙂

Optimalizovaný článok

Ak vás téma SEO zaujala a chceli by ste okrem článkov optimalizovať aj jednotlivé stránky na webe, vyskúšajte službu EasySeo. Optimalizáciu webu zvládnete pomocou zrozumiteľných videonávodov.

Vypočujte si aj skvelý podcast o optimalizácii e-shopu:

Autor: Dana Piljarová

Tvorím weby, píšem články a e-booky, vďaka ktorým si ľudia budujú meno experta vo svojej oblasti. Som detailista, čo ocení kvalitnú kávu, horkú rukolu a domáce paradajky. Milujem rovnováhu, preto si zo sveta IT rada odskočím k maľovaniu a háčkovaniu.

4 odpovede na “Ako jednoducho optimalizovať článok, aby ho Google posunul na prvé stránky?”

[…] a indexujú. Čím viac kritérií SEO (search engine opitimization) stránka spĺňa, tým je indexovaná lepšie a zobrazovaná vo výsledkoch vyhľadávania […]

Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *