Kategórie
Business Vzdelávanie

O tom, ako sa SEO (ne)kamaráti s obsahom

Každý zo spôsobov propagovania webu má svoje silné a slabé stránky. Je však medzi nimi spôsob, ktorý je unikátny schopnosťou univerzálne skĺbiť, účinne využívať a efektívne podporiť základné spôsoby propagácie webov  (1. zdieľanie a odporúčania od ľudí, 2. Google vyhľadávanie, 3. platená reklama a ďalšie formy propagácie) Je to mnohokrát spomínaná optimalizácia webov pre vyhľadávače, tzv. SEO.

Úspešnosť propagácie obsahu je priamo úmerná jeho kvalite

Základný kameň pre SEO predstavuje kvalitný a hodnotný obsah. To dokáže samo o sebe prinášať veľa výhod – nielen v rámci SEO. Nekvalitný či tuctový obsah dokáže málokoho naozaj zaujať. Ak však vytvoríme skutočne hodnotný obsah, ktorý dokáže pomáhať ľuďom riešiť ich problémy, alebo ich dokáže zabaviť, nadchnúť či inšpirovať, je omnoho vyššia pravdepodobnosť, že s ním ľudí oslovíme. Na to, aby sa nám to podarilo, je nevyhnutné, aby tvorba obsahu vychádzala z analýzy kľúčových slov.

Logicky je teda aj propagácia kvalitného obsahu oveľa jednoduchšia, ako propagácia nekvalitného obsahu.

Kvalita obsahu predurčuje úspech nášho webu

Ak v rámci SEO vytvoríme hodnotný obsah pre náš web, ako to môže vplývať na základné spôsoby, ktorými sa ľudia môžu dozvedieť o našom webe?

  1. Odporúčania od ľudí: Je oveľa vyššia pravdepodobnosť, že ľudia budú odporúčať svojim známym hodnotný obsah, narozdiel od tuctového a nekvalitného obsahu. Keď ľudí niečo nadchne, veľmi často to radi zdieľajú na sociálnych sieťach, pochvália sa známym atď. Zjednodušene povedané – ľudia môžu sami od seba rozprávať o našom obsahu a teda propagovať náš web.
  2. Google vyhľadávanie: S hodnotným a unikátnym obsahom máme neporovnateľne vyššiu pravdepodobnosť získať v Google vyhľadávaní popredné pozície, narozdiel od tuctového a nekvalitného obsahu. Navyše, ak s takýmto obsahom odpovieme na otázky, ktoré ľudia riešia, opäť je pravdepodobnejšie, že si tento náš článok s chuťou prečítajú, strávia tak na našom webe viac času a nakoniec zvýšime pravdepodobnosť, že si pomocou takéhoto obsahu získame ich dôveru. Vo výsledku sa takto môžu čitatelia nášho obsahu stať našimi vernými zákazníkmi.
  3. Reklama: Propagovaním hodnotného obsahu môžeme ľudí zaujať oveľa ľahšie, ako propagáciou obyčajných produktov. Málokto má rád vnucujúce reklamy, alebo presviedčanie zo strany predajcu, že jeho riešenie je tým najlepším. Ľudia sa o nákupe tovaru alebo služieb najradšej rozhodujú sami. S propagovaním hodnotného obsahu, ktorý nikomu nič nepredáva – ale ľuďom pomáha riešiť ich problémy, inšpiruje ich alebo im poskytuje návod na riešenie ťažkostí – s takýmto obsahom nemusíme nikoho presviedčať, či je alebo nie je naše riešenie tým najvhodnejším. Ak tento obsah pomôže ľuďom vyriešiť ich starosti, je to pre ľudí tým najlepším dôkazom. Je preto úplne logické propagovať platenou reklamou svoj najlepší obsah.
Kvalitný obsah uľahčuje aj samotnú propagáciu. A naopak

Často si neuvedomujeme, že kvalita obsahu webu vo výraznej miere predurčuje úspech alebo neúspech webu.

Ak web poskytuje tuctový, nekvalitný alebo dokonca strašný obsah, nebudú nám preň fungovať ani tie najlepšie propagačné techniky či stratégie. Propagácia takéhoto obsahu bude veľmi náročná a zdĺhavá. 
Je to jednoduché – strašný obsah je strašne náročné propagovať – pretože strašného obsahu je množstvo a v oblasti strašného nekvalitného obsahu je obrovská “konkurencia”.

Ak však na webe poskytujeme najlepší obsah v našom odbore, môže nás propagácia takého obsahu stáť oveľa menej úsilia a oveľa ľahšie s ním môžeme osloviť väčšie masy ľudí. Nielenže sa kvalitný obsah dokáže propagovať aj sám, skutočne hodnotného obsahu je ako šafránu, takže preň v podstate neexistuje konkurencia vo význame, na aký sme zvyknutí (s kvalitou sa oveľa ľahšie spolupracuje aj so samotnými konkurentami).

S kvalitným obsahom môžeme takisto oveľa ľahšie získavať spätné odkazy od zaujímavých a silných webov – a to je totálny základ pre SEO a pre získavanie top pozícií v Google vyhľadávaní.

A o tom, ako vytvárať kvalitný a hodnotný obsah, si môžeme povedať v ďalšom článku už čoskoro.

Ako sa rozhodnete vy? Chcete s vaším webom ľuďom reálne pomáhať, vytvárať a poskytovať hodnotu, alebo im chcete iba niečo predávať?

Autor: Martin Balko

Majiteľ webov PoctiveSEO + ParfumyLacno.sk a veľký fanúšik užitočnej pragmatickej optimalizácie vo všetkých životných úrovniach a činnostiach - nielen optimalizácie webov pre vyhľadávače.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *