fbpx

9 rešpektovaných lídrov posiela silný odkaz podnikateľom


  • Zdieľať na Google+

Od začiatku krízy aktívne sledujeme podnikateľskú komunitu, rozprávame sa s lídrami z rôznych oblastí a zdieľame s nimi množstvo informácií. Aj preto sme sa rozhodli, že pre vás pripravíme užitočné odporúčania, ktoré vám pomôžu prekonať, v ideálnom prípade vyťažiť maximum z aktuálnej situácie.

Zdá sa, že lídri sa zhodujú v niekoľkých zásadných veciach. Aktuálna situácia je príležitosťou, ako zrýchliť adaptabilitu vášho podnikania, zintenzívniť komunikáciu s vašimi zákazníkmi a investovať do značky. Pozrite si sériu minirozhovorov s rešpektovanými podnikateľmi a manažérmi.

Ján Cifra (WebSupport)

“Šikovných podnikateľov nezastaví ani kríza. Práve dnes mnohí z nich dokazujú, že aj ťažkých chvíľach sú schopní prispôsobiť sa trhu a robiť neuveriteľné, niekedy až hrdinské činy. Mnohí sú našimi klientmi, kamarátmi, alebo sa pohybujú v spriateľených komunitách. Nevešajme hlavu, hľadajme cesty! Budeme vás naďalej podporovať.“

Juraj Sasko (Visibility)

„Trend nárastu reklamy bude pokračovať. Nech ste vo vašom biznise spravili v uplynulom období čokoľvek, online marketing vám môže pomôcť znovu sa postaviť na nohy a šíriť povedomie o vašej značke a podnikaní. Podporte svoje projekty a biznisy v rozhodnujúcich chvíľach.“

Michal Meško (Martinus)

„Každé ohrozenie a každá kríza prináša aj možnosti. Počas pandémie viacerí z nás spravili rozhodnutia, o ktorých netušíme, či sú správne. Zvládnuť tieto neľahké situácie pomáha otvorená komunikácia, podpora a úprimnosť k svojim kolegom. Keď uveríme, že to dáme, objavíme v sebe nečakané veci.“

Juraj Hrbatý (Finax)

“Kto dobre reaguje, dokáže aj v kríze využiť príležitosť. Vo svete investícií sa krízy pravidelne opakujú a ešte ich niekoľko zažijeme. Je to súčasť investovania a fungovania ekonomiky. A ako každá kríza, aj táto posledná dosiahla svoj “peak” a prejde. Preto je dôležité vystihnúť chvíľu a správne zareagovať. Keď sa nebudeme toľko báť a budeme zodpovední, sme na tej najlepšej ceste k návratu.“

Lucia Šicková (Pixel Federation)

“Kríza urýchlila potrebu posunúť sa na ďalší level. Aj keď prispôsobiť sa online fungovaniu bolo pre mnohých náročné, boli sme nútení adaptovať sa na zmenu a vedeli sme to urobiť veľmi rýchlo. Stále však máme priestor robiť veci lepšie. Skúsme sami seba „challengovať“ a byť viac transparentní, partnerskí a rešpektujúci navzájom. Dajme ľuďom priestor pýtať sa a otvorene komunikujme.“

Lucia Rabatinová (Curaprox)

„Počas pandémie zamestnanci v mnohých firmách ukázali veľkú spoluprácu a súdržnosť. Mnohí sa rýchlo prispôsobili novej agende a v krátkom čase vymýšľali scenáre, ako využiť obmedzenia a podporiť svoje podnikanie. Aj napriek tomu, že prežívame neľahké časy, poučme sa a odnesme si z krízy to pozitívne.“

Jaro Zacko (Triad)

„Ukazuje sa, že úspešnejšie sú firmy, ktoré počas krízy aktívne komunikovali so svojimi klientmi, prispôsobili sa a hľadali alternatívy, ako udržať svoje podnikanie. Firma by mala byť fungovaním mladá – seniori majú byť blízko rozhodnutí, komunikácia s klientom rýchla a zapojenie klientov založené na kolaborácii.”

Boris Belluš (Footshop)

“Treba sa snažiť adaptovať, komunikovať tam, kde je naša cieľovka, či už je to sociálna sieť Instagram alebo TikTok. A treba mať otvorené oči a uši – určite sa nájde pomoc od väčších spoločností.”

Ivana Molnárová (Profesia)

“Poradiť ľuďom, ktorí stratili biznis, je náročné. Veľmi ťažko hľadajú motiváciu, ale keď prejde obdobie smútku, určite by som si spísala, čo dobré som robil, prečo biznis padol a čo môžem urobiť inak. Prežijú tí, ktorí sa nebudú báť a budú mať odvahu začať odznova, lebo nikdy nie je neskoro,”

Prečítajte si ďalšie články o tom, ako sa s krízou vysporiadavajú podnikatelia:

  • Čamo
    Odpovedať
    Autor
    Avatar Čamo

    No viete sociálne nepokoje, sú v zásade následkom tzv. triednych rozdielov, medzi ľuďmi. Takže ak sa chceme baviť o polarizácii spoločnosti budeme sa musieť baviť najprv o príčinách triednych rozdielov. Nechcem aby to vyznelo tak že som fanúšikom kdeakých bolševických riešení, ale to je odveká otázka riešiaca problém chamtivosti. To slovo popisuje určitý spôsob myslenia, ktorý je príčinou takých javou ako je bolševická revolúcia a pod. Samozrejme revolúciám predchádza tzv. polarizácia spoločnosti. Preto to sem píšem. Tak je asi na mieste, aby sa boháči pýtali sami seba, či tá ich túžba po peniazoch nieje náhodou tou príčinou….