fbpx

Prispôsobili svoje služby dobe. Sú online a bez kamennej predajne (estilofina.sk)


  • Zdieľať na Google+

E-shop Estilofina sa zameriava na ponuku originálneho a trendového interiérového nábytku a doplnkov pre štýlový domov. O nakupovaní nábytku online, expanzii do zahraničia aj technickom pozadí nám porozprával Daniel Sabol, ktorý je konateľ spoločnosti Estilofina s.r.o. 

Ako vznikol e-shop Estilofina?

Koncept e-shopu Estilofina sa zrodil, keď sme si sami zariaďovali dom a zistili sme, že na Slovensku chýba ponuka kvalitných a zaujímavých produktov, ktoré sme našli v portfóliu zahraničného trhu. Zo začiatku sme plánovali robiť iba kampane a ponúkať denne nový tovar a značky. Z časového hľadiska to však bolo náročné, preto sme zvolili alternatívu klasického e-shopu. V počiatočnom štádiu nášho podnikania sme spolupracovali s veľkoobchodom zo Slovenska a Čiech a neskôr sme začali spolupracovať s dodávateľmi s Dánska, Nemecka, Belgicka a Poľska. Aktuálne sa snažíme čo najviac načúvať našim zákazníkom a ponuku sme postupne menili najmä podľa ich požiadaviek. 

Fungujete len v online priestore, čo vyzerá náročne pri takomto type tovaru

Vďaka aktívnej komunikácii na viacerých kanáloch, ktoré zahŕňajú sociálne siete Facebook a Instagram vo všetkých krajinách, v ktorých pôsobíme, to nie je také náročné, aby sme to nevedeli zvládať. Máme spustené rôzne formáty kampaní na sociálnych sieťach, Google Ads vrátane Google Shopping, v komunikácii so zákazníkmi využívame aj video reklamu. 

Naše čísla ukazujú, že správne nastavenou online komunikáciou a segmentáciou publika je možné profitovať v našom segmente aj v rámci online priestoru. Samozrejme, celú komunikačnú stratégiu a kampane nestačí iba jednorazovo pripraviť a nastaviť. Gro našej práce tvorí pravidelné vyhodnocovanie interakcie publika a relevantných výkonnostných metrík. Kampane pravidelne na základe týchto výsledkov optimalizujeme, a tým sa nám už dlhodobo darí zlepšovať naše čísla. 

Úspešne sa vám podarilo expandovať do Českej republiky, čo vám pri tom pomohlo?

Český trh je z časti podobný tomu slovenskému. Nemáme problém s jazykovou bariérou a veľa vecí sme vedeli vyriešiť sami, bez nákladov. Tieto spoločné menovatele však nestačia. V rámci nášho pôsobenia na českom trhu sa nám pravidelne ukazuje, že nákupné správanie užívateľov, ktorí patria do našej cieľovej skupiny, je odlišné ako na Slovensku. V Čechách je možné experimentovať aj s reklamnými priestormi, ktoré na Slovensku nie sú, napríklad Sklik alebo Zboží.cz.

Veľkou výhodou pri našom vstupe na český trh bolo, že v Čechách bolo výrazne skôr ako na Slovensku možné spúšťať Google Shopping kampane. Po určitom čase sme do nášho marketingového tímu prizvali aj digitálnu agentúru Promiseo, ktorá nám pomohla správne nastaviť analytiku, výrazne zoptimalizovala kampane na Facebooku a sociálnych sieťach, nastavila jednotnú vizuálnu identitu naprieč všetkými krajinami, v ktorých pôsobíme a zastrešuje aj našu komunikáciu na sociálnych sieťach. 

Rozprávame sa počas neľahkého obdobia, v čom korona kríza zmenila vaše podnikanie?

Áno, na takéto náročné obdobie nebol pripravený nikto. Najmä na začiatku sme museli čeliť niekoľkým nečakaným situáciám, akými bola napríklad zmena platby na dobierku za objednávky zo strany prepravcu, pretože nie každý zákazník bol pripravený platiť za tovar vopred. Vzhľadom na situáciu neboli naši dodávatelia schopní dodať tovar načas, všetky dodacie doby sa predĺžili, tým pádom museli naši zákazníci čakať na dodanie tovaru dlhšie, čo spôsobilo aj pár zrušených objednávok; prvé dva týždne sme zaznamenali aj celkový pokles obratu. 

Z nepriaznivej situácie sme si však chceli odniesť aj pozitívum – viac voľného času. Ten sme využili na zlepšovanie našich služieb a procesov. Začali sme pracovať na úprave webovej stránky a pridali sme pár zaujímavých blogov. Taktiež pripravujeme nové produkty, na ktoré sa naši zákazníci môžu už teraz tešiť. Napokon sme voľnejší čas využili aj na komunikáciu so zákazníkmi prostredníctvom e-mailov a článkov na aktuálne témy, ktoré sa dotýkajú nás všetkých. 

Na akých službách a technológiach e-shop beží?

Naše e-shopy bežia na CMS Joomla + e-commerce Virtuemart. Ide o open-source, takže základ systému je zdarma, čo nám uľahčilo aj výber na začiatku podnikania – peniaze sú totiž vždy jedným z rozhodujúcich faktorov. Ďalšou výhodou je obrovský výber z množstva šablón a rôznych doplnkových aplikácií, ktoré sú za primerané ceny. Medzi niekoľkými miliónmi používateľov sa nájde pomerne slušné percento tých, ktorí aktívne na vývoji open source pracujú.

Prečo ste sa rozhodli pre WebSupport?

Prvé 4 roky sme používali zahraničný hosting, kde sme začali od najlacnejšej varianty, t. j. zdieľaný hosting až po dedikovaný server. Nakoľko sme mali neustále problémy s výpadkami stránok, hľadali sme novú hostingovú spoločnosť zo Slovenska, resp. z Čiech.

Pre WebSupport sme sa rozhodli na základe odporúčaní, a to hlavne od nášho externého vývojára. S touto spoločnosťou sme naozaj veľmi spokojní, náš e-shop beží bez najmenších problémov. 

Čo pripravujete v najbližšej dobe?

Momentálne pracujeme na novom dizajne stránky, aby bol nielen atraktívnejší, ale pre našich zákazníkov čo najjednoduchší na orientáciu. 

Chceli sme do nášho obchodu implementovať aj interaktivitu a aj takýmto spôsobom sa našim zákazníkom viac priblížiť, preto sme spustili súťaž, v ktorej môžu byť kupujúci na našom e-shope odmenení. Pre zákazníkov na pravidelnej báze pripravujeme DIY videá, kde môžu vidieť jednoduchú výrobu doplnkov do domácnosti a v kruhu rodiny ich aj vyskúšať. Okrem toho sme rozšírili ponuku tovaru o viac ako 1000 produktov a teší nás nová spolupráca s dodávateľmi z Dánska. 

V snahe rozšíriť naše pôsobenie sme expandovali na maďarský trh, spoločne s agentúrou pracujeme na tom, aby sme sa začlenili a zároveň aj dobre etablovali. Sme presvedčení, že kvalitný a dizajnový nábytok, ktorý ponúka náš e-shop, si aj v Maďarsku nájde svoju klientelu.