Kategórie
Tipy a triky

Vy ešte nemáte svoju vlastnú .SK doménu?

Po rozdelení česko-slovenskej federácie sa začiatkom roku 1993 prestala používať doména .cs. Možno ste o tom nepočuli, ale dlho sa nevedelo, akú doménu bude Slovensko mať a uvažovalo sa dokonca aj nad koncovkou .sq. Napokon sa na základe normy ISO 3166 začal používať kód .sk. V súčasnosti je pod doménou .sk registrovaných viac ako 430 000 domén druhej úrovne. Ak ste si ešte nezaregistrovali tú svoju, prečítajte si tento článok. 

Je to najpopulárnejšia doména na Slovensku. Pochopiteľne, doména .SK je na Slovensku najpredávanejšia. Používajú ju všetky dôležité inštitúcie a firmy, ktoré pôsobia najmä na Slovensku. Je to najrozšírenejšia koncovka domény v našich internetových vodách.  

Ak nájdete voľnú .SK doménu, je vzácna

Veď si to sami vyskúšajte. Zadajte akékoľvek bežne používané slovo do overovača a s veľkou pravdepodobnosťou vám vyhodí hlášku, že doména je už registrovaná. Ak ste práve narazili na voľnú doménu a neoverovali ste zrovna názov “mnvjsvncdsjsdfusfncd”, máte šťastie a túto doménu by ste si mali ihneď zaregistrovať. Samozrejme, bude fajn, ak si pred tým prečítate článok o tom, ako si vybrať správny názov.

Je lacnejšia ako .COM a .EU

Doména .SK patrí medzi cenovo najdostupnejšie domény. Je lacnejšia ako doména .com, .eu, či .cz. Ak je pre vás pri registrácii rozhodujúca dobrá cena, rozhodne začnite s .SK doménou. 

Ideálna na podnikanie na Slovensku

Ak je cieľom vášho online projektu osloviť najmä slovenský trh, vaša voľba by mala byť jednoznačne .SK doména. Je ľahko rozpoznateľná pre väčšinu návštevníkov webu a je dôveryhodná. 

Registrujte si .SK doménu, kým je čas

Ako sme spomínali vyššie, ak ste natrafili na voľnú .SK doménu, máte šťastie a túto doménu by ste si mali ihneď zaregistrovať. Množstvo slovenských domén je už dávno obsadených a každým dňom sa tento stav výrazne navyšuje. A vyskytujú sa aj takéto nepekné prípady. Nečakajte príliš dlho.

Ak teda ešte nemáte vlastnú .SK doménu, overte si ju rýchlo a jendoducho.

Vypočujte si na záver podcast o tom, prečo potrebuje neziskovka obsahový marketing:

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *