Bez HTTPS vám to Google v lete spočíta


  • Zdieľať na Google+

Okrem zvýšenia dôveryhodnosti a bezpečnosti vášho e-shopu či webky je hlavným dôvodom na prechod SEO. Google už v roku 2014 avízoval, že jeho najväčšou prioritou je bezpečnosť. Následne začal zabezpečené stránky zvýhodňovať. Od júna 2018 bude Google nezabezpečené weby označovať ako nie bezpečné. Preto je práve teraz najvyšší čas zabezpečiť svoj e-shop či webstránku. Ak to urobíte, stále máte poriadny náskok pred konkurenciou. Možnosť získať nových zákazníkov za to určite stojí, čo poviete?

O tom, že HTTPS je zabezpečený prenosový protokol a ako funguje SSL certifikát, už iste viete. Na výber máte certifikáty od Let’s Encrypt zdarma, ktoré svojim klientom automaticky ponúkajú aj rôzne krabicové e-shopové systémy.

Ak využívate webhosting od Websupportu, certifikát Let’s Encrypt si viete rýchlo a jednoducho zaktivovať aj sami. Prípadne si môžete zakúpiť platené SSL certifikáty od väčších autorít na 1 či 2 roky.

Prechod na HTTPS a SEO

 

Dôveryhodné a bezpečné e-shopy a webstránky sú dnes základom každého úspešného podnikania na internete.

Aké sú SEO výhody prechodu na HTTPS?

  • Lepšie pozície vo výsledkoch vyhľadávania – predbehnete konkurenciu, ktorá SSL certifikát nemá a získate nových zákazníkov. HTTPS je jedným z technických hodnotiacich faktorov umiestnenia vášho webu v SERP.
  • Rozdiel pocítite aj v presnejšom prehľade zdrojov smerujúcich na váš web v Google Analytics (GA). Ak návštevník prejde z HTTPS na HTTP odkaz na váš web, GA ukáže návštevu ako priamu (zdroj).
  • Možnosť spustiť produktové kampane v Google AdWords (zdroj).

V súlade s bezpečnostným trendom na HTTPS fungujú aj produktové porovnávače, Google Merchant, resp. všetky Google produkty. Rovnako aj platobné brány, napr. GoPay a online platobné systémy fungujú na zabezpečených protokoloch HTTPS.

Ak chcete aj naďalej profitovať práve zo SEO, prechod na HTTPS nemôžete ďalej odkladať.

http

Ako neprísť o vybudované pozície vo vyhľadávačoch?

Na internete nájdete množstvo návodov, ktoré vám pomôžu eliminovať prípadný prepad pozícií.

Určite odporúčam:

  1. Checklist od Jaroslava Hlavinku
  2. Návod od Petra Chodelku, ak svoj web prevádzkujete na WordPresse
  3. A nezabudnite na svoje e-booky, automatické newslettre a e-mailové podpisy, skontrolujte, či aj tu nie je potrebné zmeniť presmerovanie.

A čo Seznam a Bing?

Ak prevádzkujete e-shop s českou jazykovou verziou, pridajte novú adresu webu aj do Seznamu. Problémy, ktoré zavedenie HTTPS na Sezname sprevádzali, sú už od roku 2016 zažehnané. Žiadne prepady pozícií vám nehrozia. Rovnako môžete postupovať aj v prípade Bingu.

Neodkladajte prechod na HTTPS na neskôr. Pridajte sa k takmer 90 % zabezpečeným webom na Google aj vy. Vyššie uvedené benefity čakajú aj na vás.

Komentáre