Preskočiť na obsah
Kategórie
Ostatné Tipy a triky

Nástroje na projektový manažment, ktoré vám uľahčia prácu

Bez projektového manažmentu sa ďaleko nepohneme. Či už pracujete v korporácii alebo ste freelancer, nejaké zručnosti sa vám v tejto oblasti určite zídu. Dnes už nemusíte kresliť Ganttove diagramy, postačia vám tieto šikovné online nástroje.

Asana pre váš “to-do list”

asana

Asanu môžete používať zadarmo dokonca aj v tíme pod 15 ľudí. Tasky si viete zaradiť do kategórii, naplánovať do budúcnosti a tiež prideliť svojim kolegom. Pekné, prehľadné, možno priveľa funkcií pre začiatočníka s projektovým manažmentom.

Trello pre vizualizáciu “workflow”

trello

Klienti do “boardov,” projekty do “lists” a tasky do “cards.” Všetko pekne na očiach, prehľadné a zozdieľané s tímom. Podobne ako Asana, aj Trello ponúka verziu zdarma. Z vlastnej skúsenosti vnímam Trello ako super nástroj. Najväčší háčik je však v zorganizovaní “boardov” tak, aby vyhovovali tímu. To už je ale na lídrovi projektu.

Aha! pre nadhľad s Ganttovými grafmi

aha

Mechanický inžinier Gantt v roku 1910 vytvoril graf, ktorý mal zefektívniť procesy v rámci projektového manažmentu. 100 rokov neskôr a Ganttov diagram je stále jedným z najobľúbenejších nástrojov projekťákov. Vďaka nemu získate nadhľad, vidíte, kde sa v rámci procesu nachádzate, čo ste dosiahli a čo máte ešte pred sebou. Na Ganttovom diagrame zbadáte aj to, ktoré oblasti sa navzájom ovplyvňujú a čo všetko sa oneskorí, ak sa určitá časť projektu nedodá na čas. Aktuálne existuje niekoľko aplikácii, ktoré využívajú Ganttov diagram, ako Microsoft Project, Wrike a Aha!

Paymo pre sledovanie času a faktúry

paymo

Mnoho freelancerov pracuje podľa odpracovaných hodín. Vďaka nástrojom, ako je Paymo, Toggl, TimeCamp alebo Harvest máte čas strávený na projekte alebo klientovi zrátaný doslova na sekundy. Paymo a Harvest dokonca ponúkajú možnosť automaticky generovať faktúry. Vďaka štatistikám a prehľadným grafom vidíte, ako ste na tom s produktivitou, kde trávite priveľa času a kde naopak primálo.

Basecamp pre tímovú spoluprácu

basecamp

Efektívna spolupráca je jedna z najväčších výziev pravdepodobne všetkých firiem. Pravedpodobne ste už zažili spoluprácu, kde ľavá ruka nevdela, čo robí pravá, úlohy sa zbytočne odkladali alebo robili dvojmo. Chaos. Práve pre takéto prípady je to Basecamp. Je to však celkom mohutný nástroj a nastaviť si v ňom systém je výzva sama o sebe. Keď sa vám to však podarí, ušetríte množstvo času a peňazí.

LiveAgent pre efektívnejšiu komunikáciu so zákazníkmi

liveagent

Kvalitná zákaznícka podpora by mala byť súčasťou každej služby. LifeAgent je software, ktorý zjednodušuje komunikáciu medzi agentom a zákazníkom, a tiež odstraňuje chaos, ktorý sa môže pri riešení požiadaviek vyskytnúť. Všetko je merateľné, prehľadné a zorganizované. LifeAgent je dokonca slovenský produkt. Okrem neho môžete na zákaznícku podporu použiť aj Zendesk, Freshdesk, Desk a podobne.

Salesforce pre kontrolu nad procesom predaja

salesforce

Salesforce je jedna z najobľúbenejších aplikácii pre predaj. Cez toto CRM máte pod kontrolou stav, v ktorom sa nachádza každý súčasný aj potenciálny klient, samotný predaj aj výkonnosť vašich predajcov. Celý biznis dokážete prakticky riadiť zo svojho telefónu.

Autor: Barbora Ilić

Miluje inovatívne riešenia, píše pre svetové mediá a spolupracuje s rôznymi startupmi. Tvorí komunikačné stratégie, je marketérka, milovníčka zdravého jedla a vášnivá cestovateľka.