Pred viac ako dvoma rokmi uzreli svetlo sveta nové TLD-éčka ako .guru, .company, .systems a mnohé ďalšie. ICANN postupne uvoľňuje ďalšie a ďalšie nové domény, a ani po 2 rokoch s tým nechce prestať. Ba práve naopak. V pláne má opäť uvoľniť ďalšie nové domény.

Obsadené vs. voľné

Držíme krok s trendom a nové domény postupne pridávame aj do nášho portfólia. K dnešnému dňu ich je už úctyhodných 452. Jednou z najväčších výhod nových generických domén je dostupnosť voľných variantov pre váš projekt. Skrátka, ak vám niekto obsadil .sk, či .com doménu, teraz máte možnosť získať ešte zaujímavejší variant. Nové domény totiž dokážu perfektne vystihnúť a definovať to, o čom je váš biznis, či záujmy. Tak napríklad, namiesto kaktusbike.sk môže vzniknúť oveľa kratšia a výstižnejšia doména kaktus.bike.

Výhody vs. nevýhody

Nové generické domény majú veľa zástancov a fanúšikov, no zároveň sa objavujú aj kritici, ktorí vyčítajú zbytočné predraženie, a tiež že domény nemajú vplyv na SEO.  V prípade cien je naozaj pravda, že nové TLD sú drahšie ako .sk domény. Ostatne, funguje to tak v každom segmente. Nové produkty zväčša po uvedení na trh prevyšujú cenou svoju hodnotu. Ceny  do veľkej miery ovplyvňuje IANA a postupom času prirodzene klesajú. V prípade, že konečne nájdete vhodný doménový variant pre svoj projekt, určite neváhajte zainvestovať.

A ako sú na tom nové TLD z pohľadu vyhľadávania? Pochopiteľne, každý chce dosiahnuť  na najvyššie pozície vo výsledkoch vyhľadávania. Ako vám v tom nové domény pomôžu? Podľa Johna Muellera z oficiálneho blogu Google Webmaster Tools sa nové TLD správajú vo vyhľadávaní rovnako, ako “klasické” domény .com resp. org. V prípade .sk domén je jasné, že majú trochu navrch. Naša národná doména má totiž geografickú relevanciu pre Slovensko. To však môže naopak limitovať šance pre dobré umiestnenie z vyhľadávania v zahraničí.

Nová doména vs. stará doména

Ak sa rozhodnete používať novú doménu, nezabudnite na 301 presmerovanie na starom webe. Tento druh presmerovania povie Googlu a iným vyhľadávačom, že vaša stránka bola permanente presmerovaná na nové miesto. Je to jeden z najlepších spôsobov ako presmerovať ľudí zo starej webky na novú bez toho, aby ste ublížili SEO.

Nové TLD zmenili do určitej miery tvár online marketingu (minimálne vo svete). Teraz je možno ten správny čas prehodnotiť svoje online marketingové stratégie a začať s využívaním nových TLD, ktoré najlepšie vystihnú vašu značku. Či už chcete byť v niečom .guru, mať vlastný .bar, byť viac .cool alebo máte radi .kiwi, všetky tieto TLD dodajú vašej značke jedinečnú príležitosť získať silnú, údernú a zapamätateľnú doménu, ktorá vás odlíši od konkurencie.

Želáte si extra doménu? 

Ak by ste mali záujem o nejakú TLD, ktorú nemáme v ponuke, neváhajte nás kontaktovať na marketing@websupport.sk. Preveríme jej dostupnosť a dáme vám vedieť, kedy ju zaradíme do ponuky.

Komentáre