• Zdieľať na Google+

Jedna z najčastejších otázok na mojich prednáškach je, ako robiť marketing, keď nemám peniaze. Väčšina marketérov začne robiť content stratégiu, social media stratégiu, growth hacking a všekty ostatné buzzwordy. V realite to ale vyzerá, že si založia facebook skupinu, i keď to nedáva žiaden zmysel a raz mesačne napíšu blog, ktorý nikto nečíta. Pozrite sa, čo ja pokladám za marketing a inšpirujte sa pre svoje podnikanie.

Nicereply.com
Všetko čo sme v Nicereply vyskúšali boli vyhodené peniaze. Niekoľkokrát sme sa hrali s PPC ale neboli sme schopní dostať tam normálne ROI. Platili sme si PR článok, vyskúšali si zaplatiť promovania v rôznych app storoch.

V marketingu sa potrebujete dostať tam, kde je vaša cielovka. Cielovka Nicereply boli klienti helpdesk systémov. Potrebovali sme sa dostať k ich klientom. Tak sme porobili pluginy pre jednotlivé helpdesk systémy. Oni nás zato dali na svoje stránky, tweetovali o nás, dali nás do newsletterov, napísali o tom blog. To bol zatial jediný kanál, ktorý okrem vývoja nič nestál a chodia nám odtiaľ klienti, ktorí platia. Perfektné.

Ale oveľa lepšie sú tieto dva príklady. Obidva sú o tom, ako ja vnímam content stratégiu a čo je to kreatívny marketing.

Groovehq.com
Jednoduchý helpdeskový tool, ktorých je na svete milión. Ale ich blog je pre mňa synonymom perfketnej content stratégie. Chalan si vytýčil cieľ v obratoch 100 000 dolárov a rozhodol sa mapovať cestu k tomu. Píše o tom, čo robil, aby to dosiahol, čo sa mu osvedčilo a čo nie. Namotalo sa nato veľa ľudí, sledujú to, inšpirujú sa. Na blogu má perfektný progress bar. Nakoniec sa mu to aj vďaka tomuto podarilo a pokračuje s cieľom dosiahnuť 500 000 dolárov mesačne. Určite sa oplatí sledovať. To samo o sebe vás naučí strašne veľa o marketingu.

Baremetrics.com
A do tretice uplne najlepší príklad. Baremetrics je tool, ktorý vám (pokiaľ vo firme používate platobný systém Stripe) jedným kliknutím ukáže všetky dôležité štatistiky o vás. Aký máte obrat, počet klientov, priemernú hodnotu na klienta, churnrate … ako robia marketing oni? Všetky tieto dáta o svojej vlastnej firme dávajú vonku.

Čiže demo na ich stránke sú reálne dáta o nich. Ale podstatné je, že to isté umožnujú aj svojim klientom. Keď je potom taký Buffer (známa open firma) ich klient, dá si svoje dáta vonku, prístupné pre všetkých a povie o tom svojim zákazníkom. Pritiahne to obrovskú pozornosť.

Určite ste aj na sebe spozorovali, ako sa chcete ísť na ten baremetrics pozrieť aké to majú vlastne tie startupy a firmy obraty a zisky, však? Alebo ste si šli hneď prečítat groovehq, ako sa dostali k tým 100 000 dolárom.

Vidíte a o tomto je marketing. Takéto pocity u ľudí vyvolávať.

Komentáre

  • Ako robiť marketing keď nemáte peniaze | truban.sk
    Odpovedať
    Autor
    Ako robiť marketing keď nemáte peniaze | truban.sk

    […] Celý článok nájdete na WS blogu: https://www.websupport.sk/blog/2015/03/ako-robit-marketing-ked-nemate-peniaze/ […]

  • Dusan Plichta
    Odpovedať
    Autor
    Dusan Plichta

    Diky Michal za inspiraciu…Sam sa presviedcam o neefektivite niektorych tradicnych nastrojov o ktorych vsetci sice hovoria, ale funguju az ked tomu clovek prida nejaku tu pridanu hodnotu. Asi to mame v kulture, ze na Slovenku kazdy vsetko taji, skryva a boji sa prejavit. Osobne si myslim, ze ak som poctivy podnikatel a nie dealer, tak nemozem mat problem ist s kozou na trh a prezentovat to co zijem. To by si mal kazdy podnikatel startuper uvedomit, ze ako tipci pisu , ono to nie je ani o peniazoch, ale skor o tom procese ucenie, vylepsovania a radosti s tvorby niecoho noveho hodnotneho. Ak ma nieco hodnotu, tak potom to ludia velmi radi odporucia…V tomto su dobri autori pre mna Seth Godin , ci Malcolm Gladwell… Mate niekto dalsie odporucenia na podobnu literaturu? S pozdravom

  • Sasa
    Odpovedať
    Autor
    Sasa

    ahoj Miso, blog zakladatela Groove sledujem, je super, avsak rozmyslam, ako startupista, ktory este nema success story, moze svojim novym blogom robit marketing svojemu startupu. Ten blog tak bude fungovat o 2-3 roky mozno, ked bude mat dostatocne velku navstevnost, ale, ak zacinas, tak treba skor robit marketing pre ten samotny blog, vies..

  • Qwaydani
    Odpovedať
    Autor
    Qwaydani

    Ja som si blog precitala a priznam sa vacsine textu som nerozumela. Mala som z clanku dojem ze ide viac o o aby na neho co najviac ludi kliklo pre zaujimavy nazov a obsah je nezrozumitelny pre tych co nie su z fachu…a prave ti nemaju peniaze na to aby investovali prave don.

    • WebSupport
      Odpovedať
      Autor
      WebSupport WebSupport

      Ak by ste mali nejakú konkrétnu otázku, čomu ste nerozumeli, tak sa kludne spýtajte. Michal sa snažil v blogu ukázať len zopár príkladov a inpšpirácie, ktoré s minimálnym, až nulovým budgetom dokázali uspieť.

    • Michal Truban
      Odpovedať
      Autor
      Michal Truban

      ved prave sa k tomu fachu treba dostat. vzdelanie je teraz zadarmo a mnozstvo takychto blogpostov a este lepsich je zdarma na internete. treba sa nimi prehryst a potom sa vam bude marketing robit ovela lepsie.

  • Irma
    Odpovedať
    Autor
    Irma

    Čiže ak by sme to mohli zhrnúť, tak resumé je jasné – spravte dobrý produkt, ktorý ľudia chcú a budú využívať a on už sa medzi nich nejako dostane 🙂 (a ak nie, tak ho trocha nakopnite ;))

  • LOCHNESS
    Odpovedať
    Autor
    LOCHNESS

    „s minimálnym, až nulovým budgetom dokázali uspieť“
    číta sa to pekne ale nemyslím si že je to celkom pravda 😉

  • Peniaz
    Odpovedať
    Autor
    Peniaz

    Kvalitné čítanie, super!