Martina Ličková spísala tri najdôležitejšie veci, ktoré sa naučila počas svojho pôsobenia vo WebSupporte ako šéfka marketingu. Od leta 2013 bude pôsobiť v zahraničí, preto za ňu hľadáme skvelú náhradu.

V lete končím vo WebSupporte, aby som opäť trocha pocestovala po svete. Hľadáme preto skvelého človeka, ktorý ma nielen nahradí, ale aj upgradne túto pozíciu na šéfa galaxie a priľahlých oblastí. Spísala som zopár vecí, ktoré som sa vo WS naučila a ktoré by mal nový Marketing Leader poznať.

Čísla a analytika idú prvé

To, čo mi na predošlej agentúrnej práci chýbalo, bola možnosť pozrieť sa na interné čísla našich klientov a nájsť súvislosti medzi nimi. Nový projekt vo WS nezačneme bez podrobnej analýzy.  Pýtať sa tie správne otázky, zisťovať súvislosti medzi internými číslami a webovou analytikou sa pre nás stalo mantrou, ktorá nemilosrdne ukazuje smer, akým sa máme vydať. Kreativita je nádherná vec, ale čísla neklamú, preto treba na nich stavať aj kampaňové nápady.

 PR neodmeriaš, výsledky však prináša

Keď som dostala z novín otázku, akými spôsobmi je dobré podporovať návštevnosť webu, uvedomila som si, že je to predsa len zmes online aj offline komunikácie. Číslo priamej návštevnosti nášho webu nie je len dôsledkom dobre nastavenej online komunikácie, ale aj našej prítomnosti v offline svete. Snažíme sa udržovať pozitívne vzťahy s médiami, podporujeme veľa neziskových akcií, stretávame sa s našimi klientmi a fanúšikmi. Ponúkame dobrý obsah, ktorý nás dostal na titulku SME, a neustále nás pozývajú na super konferencie, za čo sme nesmierne vďační. PR nám pomohlo komunikovať s našimi klientmi úprimne a na rovinu v čase, kedy sa nám darilo menej. Získali sme tak dôveru a zopár nových ambasadorov, ktorí sa za nás postavili nielen na sociálnych sieťach. (Ďakujeme.)

Cestou priameho PR sa nám podarilo vybudovať si výborné vzťahy napr. aj na maďarskom trhu, ktorý je úplne iný (ako sme si mysleli). Pomocou našich nových maďarských kamošov a partnerov sme získali cenné  „insights”, ktoré ako Slováci jednoducho nemôžeme mať a na základe ktorých v týchto dňoch štartujeme prvú väčšiu mediálnu kampaň.

Produkt je kráľ, používateľnosť kráľovná

Niekoľko mesiacov po mojom príchode do WS sme začali pracovať na zmene produktov. Na mušku sme si vzali custom hosting, ktorý po zmene parametrov predbehol v číslach kedysi vlajkovú loď unlimited hostingu. Nielenže sme zasa nastavili latku na slovenskom trhu o niečo vyššie, ale uvedomili sme si, že produkt treba vyvíjať. Dnes pripravujeme ďalšie produktové zmeny, ktoré klientom (dúfajme) opäť ulahodia.

V marci sme robili náš prvý usability testing, priamo v našich priestoroch. Nehrali sme sa na profesionálov, nemali sme ani polovicu technológií z usability laboratórií a naši testujúci boli naši kamoši, kolegovia či príbuzní. Na to, aby sme zistili, čo všetko na webe musíme zmeniť pre lepšie používanie našich klientov, stačila jedna knižka, menší tím pozorovateľov a zopár hodín času na prípravy. Po testovaní sme síce dostali  „depku”, ale našťastie takú, aká inšpiruje k zmenám. Našich zákazníkov teda čakajú zmeny na webe, ktoré im umožnia lepšie sa orientovať a najmä dostať to, čo potrebujú.

WebSupport hľadá človeka, ktorý bude ďalej skúšať nové trendy veci a rozvíjať tie  „staré” na základe relevantných dát od tímu. Hľadáme marketéra, ktorý chápe dôležitosť priameho kontaktu so zákazníkmi a udržiavania dobrých vzťahov s médiami. Chceme do tímu manažéra, ktorý rozumie rozdielu medzi manažovaním projektov a manažovaním ľudí.

Milý/-á nový/-á šéf/ka marketingu sľubujem ti slobodu, akú nenájdeš len tak v hocijakej slovenskej firme, ale len takú, akú sám/sama zvládneš. Každý deň budeš riešiť niečo iné, ale celé to pritom bude dávať zmysel, pretože to nebudú len kampaňové výstrely mimo cieľa, ale rozvíjanie biznisu etablovanej značky. Ak si ten správne technický typ, čakajú ťa výzvy v podobe divokých tech nápadov a nových produktových línií.  Nebudeš mať len dobrých kolegov, ktorí robia neskutočné raňajky, ale budeš tiež pracovať s mladými ľuďmi, ktorí patria k špičke vo svojich oboroch a nepoznajú korporátne maniere.

 Nový/-á kolega/-yňa, ohlás sa mailom na adrese kariéra@websupport.sk zaslaním svojho CV a zopár pekných slov, prečo si práve ty tá najvhodnejšia osoba na túto pozíciu. Na spoločne  strávené pracovné dni sa tešíme už teraz.

 (Za fotku ďakujem Peťovi Jančarikovi)

Komentáre