Marketing je plný trikov, ako vytiahnuť peniaze od svojich klientov tak, aby o tom nevedeli, alebo aby na to prišli až neskôr, keď si to všetko zracionalizujú. Väčšinou je už neskoro. Presne to je prípad, kedy je krátkodobý zisk dlhodobou stratou. Byť „príliš chytrý“ na svojich klientov je cesta do horúcich pekiel.

Priekopníkmi v tomto druhu marketingu sú veľké spoločnosti. U nás určite každého napadnú mobilní operátori. Hlavným nástrojom, ktorý na to využívajú sú skryté poplatky, programy v ktorých sa nikto nevyzná a nepochopiteľné fakturačné postupy. Jeden z poslednej doby, ktorému sa ťažko verí: 1 GB dát stojí 19 € za mesiac, ale ďalší už stojí viac ako 200 €.

Takmer monopolné spoločnosti si to môžu dovoliť, ale musia potom vynakladať oveľa väčšie prostriedky na svoje PR a image a aj tak im to nikto „nežerie“. Nepochopiteľné ale je, keď tieto praktiky korporácií začínajú kopírovať menšie firmy vo veľmi dravom a konkurenčnom prostredí.

Typickým príkladom sú ceny domén, podľa ktorých sa zákazníci často orientujú. Niektoré hostingy ich preto majú veľmi nízke. Čo zákazníkovi často unikne je fakt, že ide len o cenu za prvý rok. Následné poplatky za predĺženie domény bývajú podstatne vyššie. Takáto cesta je veľmi lákavá a veľmi ťažko sa s ňou bojuje. Vo WebSupporte sa však snažíme byť za každú cenu otvorení, aj keď to môže viesť k menšiemu počtu objednávok.

Základ úspešného biznisu je spokojný a nadšený klient. A nikto nikdy nebude nadšený, keď zistí, že bol nachytaný a oklamaný. Preto sa radšej vykašlite na pár dukátov a hrajte vždy so zákazníkmi otvorenú hru. Oni Vám to vrátia.

Komentáre