Hackathon dáva priestor zapojiť svoju invenciu a vytvoriť niečo nové, niečo na čo popri bežných úlohách neostáva čas. Je to čas, kedy vo firme nemusíte ísť podľa dedlajnov, zodpovedať sa šéfovi, ani robiť to, čo máte. Robíte, čo vymyslíte, čo sami chcete tak, ako chcete a kedy chcete. Mali sme na to tentoraz dva dni nonstop.

Vymyslieť projekt úplne od piky a zrealizovať ho je ťažšie, než by sa zdalo. Chce to vybočiť zo zaužívaných stereotypov, vygenerovať kvantum nápadov a nakoniec vybrať ten, ktorý má najlepší pomer zaujímavosť/časová náročnosť. Po prvom hackathone sme vedeli, že jedna šichta je trochu málo. Časť nápadov totiž skončila kdesi uprostred – ešte pred alfou. Druhému hackathonu sme preto venovali dni dva – piatok a sobotu. Začali sme spoločnými raňajkami a potom sme išli na vec. Viacerí vyliezli zo svojich kanclov a zabrali miesta v open-spaci, ktorý sa razom zmenil na univerzálny pracovno-spoločenský priestor. A na čom sme makali?

Hall of Fame – @m_charvat

Históriu firmy tvoria ľudia, ktorí v nej pracovali. V Hall of Fame ich môžeme vidieť všetkých pokope. Fotografie bývalých zamestnancov dopĺňa krátky popis a tajmlajna s vyznačeným obdobím, kedy to s nami ťahali.

websupport-hall-of-fame

Obedárik – Lukáš

Pomôcka na riešenie každodenných obedových dilem. Obedárik agreguje aktuálne denné menu všetkých stravovacích zariadení v okruhu 500 m. Dokáže ich tiež zobraziť podľa zvoleného kritéria – napr. mäso, bezmäsité, sladké.

websupport-obedarik

Snapshot – @stanojr

Služba, ktorá dokáže vytvoriť klon existujúceho webu (súbory + databázu + e-maily) a pomôcť pri jeho presune na servery Websupportu.  Dá sa využiť aj na vytváranie záloh webov hostovaných na našich serveroch.

Nájdi XXX rozdielov – Táňa, Miriam, Zuzka, a @lenkafilipova

Z našich kočiek sa stali esteticko-úžitkové tunerky. Totálne prekonfigurovali kancel marketingu, takže ľudia na seba konečne vidia a káble od kompov sa menej pletú pod nohy. Na stene helpdesku pribudol parádny nápis a zo starých klávesníc a matičných dosiek vytvorili originálne náušnice a brošne.

Helpdesk Call Chat – @matus_slovak a Maťo @capkovic

Chalani vytunovali náš telefonický helpdesk systém. Odteraz sa vás nebudeme pýtať, akú doménu u nás hostujete – vaše záznamy si dievčatá otvoria skôr, než vám dvihnú a opýtajú sa vás, čo je vo veci.

websupport-helpdesk-call-info-system

Varnish + CDB – reverzná proxy – Tomáš (v92)

Optimalizácia servera, pri ktorej sa cachuje statický obsah tj. súbory s príponami jpg, gif, png, swf, css a js.Vďaka tomu sa budú vaše web stránky načítavať o čosi rýchlejšie. Viac informácií o tomto projekte prinesieme v samostatnom blog-poste.

Hierarchický autonómny multiprocesový handler backend akcií – @ivankopcik

Ivan vymyslel spôsob, ako spracovávať požiadavky na náš backend (čokoľvek, čo urobíte vo WebAdmine) efektívnejšie než doposiaľ. Vďaka tomuto riešeniu je systém sám schopný rozpoznať zaťaženie a vykonať kroky, ktoré zrýchľujú backend a minimalizujú zlyhanie.

Firemné štatistiky – Maťo @capkovic

Popri spoločnom projekte s Matúšom stihol Maťo ešte prepracovať backend s dôležitými firemnými  štatistikami.

Gamifikácia Webadmina – @michal_truban

Išlo o vymyslenie a zakomponovanie herných prvkov do nášho webadmina pre klientov. Základný projekt obsahoval badges, leaderboard a ďalšie prvky motivácie. Klient tak na základe určitých podmienok dostáva odznaky, za ktoré má potom ďalšie výhody.

Twitter Lorem Ipsum – @srigi

Parafráza na Lorem Ipsum. Generátor, ktorý vygeneruje slepý text zo slov, ktoré sa vyskytujú vo vašich tweetoch. Cieľom bolo odskúšanie niektorých nových technológií (Nette framewrok 2.0 beta, RabbitMQ, knižnice NLTK pre Python) z oblasti vývoja webu.

Od Homo sapiens sapiens po Homo websupport – Táňa

Malý prieskum zameraný na to, ako vidia ľudia z WebSupportu firmu, pre ktorú pracujú. Výsledky sú veľmi povzbudzujúce.

Webhosting od WebSupportu (Video) – @MUROsk

Minútové video zacielené na všetkých, ktorí u nás ešte nehostujú svoje weby. Točené v amatérskych podmienkach na bežný kompakt a so zvukom cez skype-mikrofón. Čoskoro ho budete môcť vidieť  v samostatnom blog-poste.

3D vizitky – @ujovlado

Hoci vizitky spravidla mávaju tvar papierovej kartičky 5 × 9 cm, nikde nie je napísané, že nemôžu vyzerať aj inak. 3D vizitku si síce do vrecka len tak ľahko nezaložíte, ale určite jej venujete viac pozornosti. Už len preto, aby ste zistili, čo všetko skrýva.

Monitoring systému – @xdnny

Výsledok tohoto projektu ocenia hlavne všetci followeri nášho účtu @ws_monitor. Pri akomkoľvek podozrení na výpadok si vďaka tomuto projektu môžete stav našich serverov skontrolovať online.

websupport-system-status

Vyhodnotenie

Po záverečnej prezentácii v sobotu podvečer sme hodnotili a rozdávali trofeje – tentoraz až tri. Každý účastník mal desať bodov, ktoré mohol ľubovoľne rozdeliť medzi tie projekty, ktoré ho oslovili. Keďže boli všetky brutálne dobré, no zároveň značne rôznorodé, bolo to mimoriadne náročné. Okrem trofejí sme si všetci odniesli aj bronzové medaily. Za tretie miesto v počte registrovaných .sk domén.

A trofeje za hackathon získali títo víťazi:

zlatámedaila1. miesto: Matúš Slovák a Maťo Čapkovič info o volaniach na helpdesk

strieborná medaila2. miesto: Tomáš Čorej s Varnish serverom

bronzová medaila3. miesto: Ivan Kopčík a jeho optimalizácia backendu

 

Ak sa vám článok páčil, prečítajte si o tom ako prebiehal minuloročný hackathon.

Komentáre