Druhý hackathon je za nami


  • Zdieľať na Google+

Hackathon dáva priestor zapojiť svoju invenciu a vytvoriť niečo nové, niečo na čo popri bežných úlohách neostáva čas. Je to čas, kedy vo firme nemusíte ísť podľa dedlajnov, zodpovedať sa šéfovi, ani robiť to, čo máte. Robíte, čo vymyslíte, čo sami chcete tak, ako chcete a kedy chcete. Mali sme na to tentoraz dva dni nonstop.

Vymyslieť projekt úplne od piky a zrealizovať ho je ťažšie, než by sa zdalo. Chce to vybočiť zo zaužívaných stereotypov, vygenerovať kvantum nápadov a nakoniec vybrať ten, ktorý má najlepší pomer zaujímavosť/časová náročnosť. Po prvom hackathone sme vedeli, že jedna šichta je trochu málo. Časť nápadov totiž skončila kdesi uprostred – ešte pred alfou. Druhému hackathonu sme preto venovali dni dva – piatok a sobotu. Začali sme spoločnými raňajkami a potom sme išli na vec. Viacerí vyliezli zo svojich kanclov a zabrali miesta v open-spaci, ktorý sa razom zmenil na univerzálny pracovno-spoločenský priestor. A na čom sme makali?

Hall of Fame – @m_charvat

Históriu firmy tvoria ľudia, ktorí v nej pracovali. V Hall of Fame ich môžeme vidieť všetkých pokope. Fotografie bývalých zamestnancov dopĺňa krátky popis a tajmlajna s vyznačeným obdobím, kedy to s nami ťahali.

websupport-hall-of-fame

Obedárik – Lukáš

Pomôcka na riešenie každodenných obedových dilem. Obedárik agreguje aktuálne denné menu všetkých stravovacích zariadení v okruhu 500 m. Dokáže ich tiež zobraziť podľa zvoleného kritéria – napr. mäso, bezmäsité, sladké.

websupport-obedarik

Snapshot – @stanojr

Služba, ktorá dokáže vytvoriť klon existujúceho webu (súbory + databázu + e-maily) a pomôcť pri jeho presune na servery Websupportu.  Dá sa využiť aj na vytváranie záloh webov hostovaných na našich serveroch.

Nájdi XXX rozdielov – Táňa, Miriam, Zuzka, a @lenkafilipova

Z našich kočiek sa stali esteticko-úžitkové tunerky. Totálne prekonfigurovali kancel marketingu, takže ľudia na seba konečne vidia a káble od kompov sa menej pletú pod nohy. Na stene helpdesku pribudol parádny nápis a zo starých klávesníc a matičných dosiek vytvorili originálne náušnice a brošne.

Helpdesk Call Chat – @matus_slovak a Maťo @capkovic

Chalani vytunovali náš telefonický helpdesk systém. Odteraz sa vás nebudeme pýtať, akú doménu u nás hostujete – vaše záznamy si dievčatá otvoria skôr, než vám dvihnú a opýtajú sa vás, čo je vo veci.

websupport-helpdesk-call-info-system

Varnish + CDB – reverzná proxy – Tomáš (v92)

Optimalizácia servera, pri ktorej sa cachuje statický obsah tj. súbory s príponami jpg, gif, png, swf, css a js.Vďaka tomu sa budú vaše web stránky načítavať o čosi rýchlejšie. Viac informácií o tomto projekte prinesieme v samostatnom blog-poste.

Hierarchický autonómny multiprocesový handler backend akcií – @ivankopcik

Ivan vymyslel spôsob, ako spracovávať požiadavky na náš backend (čokoľvek, čo urobíte vo WebAdmine) efektívnejšie než doposiaľ. Vďaka tomuto riešeniu je systém sám schopný rozpoznať zaťaženie a vykonať kroky, ktoré zrýchľujú backend a minimalizujú zlyhanie.

Firemné štatistiky – Maťo @capkovic

Popri spoločnom projekte s Matúšom stihol Maťo ešte prepracovať backend s dôležitými firemnými  štatistikami.

Gamifikácia Webadmina – @michal_truban

Išlo o vymyslenie a zakomponovanie herných prvkov do nášho webadmina pre klientov. Základný projekt obsahoval badges, leaderboard a ďalšie prvky motivácie. Klient tak na základe určitých podmienok dostáva odznaky, za ktoré má potom ďalšie výhody.

Twitter Lorem Ipsum – @srigi

Parafráza na Lorem Ipsum. Generátor, ktorý vygeneruje slepý text zo slov, ktoré sa vyskytujú vo vašich tweetoch. Cieľom bolo odskúšanie niektorých nových technológií (Nette framewrok 2.0 beta, RabbitMQ, knižnice NLTK pre Python) z oblasti vývoja webu.

Od Homo sapiens sapiens po Homo websupport – Táňa

Malý prieskum zameraný na to, ako vidia ľudia z WebSupportu firmu, pre ktorú pracujú. Výsledky sú veľmi povzbudzujúce.

Webhosting od WebSupportu (Video) – @MUROsk

Minútové video zacielené na všetkých, ktorí u nás ešte nehostujú svoje weby. Točené v amatérskych podmienkach na bežný kompakt a so zvukom cez skype-mikrofón. Čoskoro ho budete môcť vidieť  v samostatnom blog-poste.

3D vizitky – @ujovlado

Hoci vizitky spravidla mávaju tvar papierovej kartičky 5 × 9 cm, nikde nie je napísané, že nemôžu vyzerať aj inak. 3D vizitku si síce do vrecka len tak ľahko nezaložíte, ale určite jej venujete viac pozornosti. Už len preto, aby ste zistili, čo všetko skrýva.

Monitoring systému – @xdnny

Výsledok tohoto projektu ocenia hlavne všetci followeri nášho účtu @ws_monitor. Pri akomkoľvek podozrení na výpadok si vďaka tomuto projektu môžete stav našich serverov skontrolovať online.

websupport-system-status

Vyhodnotenie

Po záverečnej prezentácii v sobotu podvečer sme hodnotili a rozdávali trofeje – tentoraz až tri. Každý účastník mal desať bodov, ktoré mohol ľubovoľne rozdeliť medzi tie projekty, ktoré ho oslovili. Keďže boli všetky brutálne dobré, no zároveň značne rôznorodé, bolo to mimoriadne náročné. Okrem trofejí sme si všetci odniesli aj bronzové medaily. Za tretie miesto v počte registrovaných .sk domén.

A trofeje za hackathon získali títo víťazi:

zlatámedaila1. miesto: Matúš Slovák a Maťo Čapkovič info o volaniach na helpdesk

strieborná medaila2. miesto: Tomáš Čorej s Varnish serverom

bronzová medaila3. miesto: Ivan Kopčík a jeho optimalizácia backendu

 

Ak sa vám článok páčil, prečítajte si o tom ako prebiehal minuloročný hackathon.

Komentáre

  • Alino
    Odpovedať
    Autor
    Alino

    vyborne, to volanie na helpdesk je super napad

  • TiTAN
    Odpovedať
    Autor
    TiTAN

    fuu tak toto je masaker po precitany, sielanstvo, proste technologicka firma ako ma byt a super je to ze je na slovensku 🙂 fakt to vidno ked niekto nieco robi preto ze ho to bavi a ma s toho radost a nie pre peniaze, len tak dalej, vsetky domeny som presunul k Vam a som maximalne spokojny 😉 len tak dalej

  • Alino
    Odpovedať
    Autor
    Alino

    a kto vymyslel enter ako zvoncek? 😀

  • mike
    Odpovedať
    Autor
    mike

    Identifikáciu volajúceho mali doposiaľ takto aplikovanú len operátori ako T-com a O2. Pekná fíčura 🙂

  • Chlapec
    Odpovedať
    Autor
    Chlapec

    odkedy bude možné vyžívať snapchot? (a kde)

    • Michal Truban
      Odpovedať
      Autor
      Michal Truban

      datum este nevieme, ale bude to vo webadmine po vybere spravy daneho hostingu / domeny

      • Andrej
        Odpovedať
        Autor
        Andrej

        Bude to ficat aj na virtualnych serveroch?

        • WebSupport
          Odpovedať
          Autor
          WebSupport WebSupport

          Zial zatial nie, pri virtualoch to automatizovane nepojde. Ak by si ale potreboval pomoct s presunmi, staci napisat.

  • Martin
    Odpovedať
    Autor
    Martin

    Mám občianske združenie, ktoré sa venuje mládeži a jej vzdelávaniu v oblasti IT. A zorganizovať takúto akciu u nás, nie je zlý nápad. Ďakujem za inšpiráciu.

  • eMDi
    Odpovedať
    Autor
    eMDi

    mno, dobre som sa pobavil, ale aj inspiroval 🙂 posielam este dnes CV + motivacak na rookieho aspon na parttime 🙂 teda, ak nemam pripadny ban 🙂 u mna jeden nikdy nevie 🙂

    • eMDi
      Odpovedať
      Autor
      eMDi

      uz nikdy nebudem pisat maily neskoro v noci .. namiesto websupport.sk v adrese som napisal websuportt.sk … a mailer daemona som nasiel az dnes :-/ neva, tak zaslane again.