Ktoré firmy to s „big data“ skutočne vedia?


  • Zdieľať na Google+

Big data nie je len buzzword, ktorý technologické spoločnosti rady používajú, a nie sú to ani štatistické dáta bez reálneho využitia v praxi. Mnohé firmy s big data pracujú pre zlepšenie a personalizovanie používateľskej skúsenosti. No sú aj firmy, ktoré zašli o krok ďalej a slovnému spojeniu big data dali nový význam.

Prečo sa neviete odtrhnúť od Netflixu

Stranger Things netflix

Nie je to len personalizácia a trefné odporúčania, ktoré vás prilepia k obrazovke. Netflix má na rozdiel od televíznych staníc ešte jeden tromf. Vďaka obrovskému množstvu dát z hodnotení, vyhľadávaní, sledovaní a prakticky celej svojej histórie streamovania dokáže vytvoriť recept na úspešnú šou, seriál či film. Nie je náhoda, že každoročne prichádza so seriálovými trhákmi a prvý film streamovaný len na Netflixe dokonca bodoval na Oscaroch. Filozofia Netflixu je v personalizácii. No a dáta im okrem toho pomáhajú predpovedať používateľské trendy a úspešnosť seriálu ešte pred jeho uvedením.

Ako ASOS pozdvihol nakupovanie na novú úroveň

Shazam, appku na rozpoznávanie hudby, pozná už takmer každý. ASOS v roku 2017 spustil vo Veľkej Británii podobnú aplikáciu na vizuálne rozpoznávanie oblečenia. Od minulého roka je ASOS aplikácia s funkciou Style Match dostupná na všetkých trhoch pre iOS aj Android. Stačí odfotiť niekoho na ulici alebo v časopise, nahrať fotku do aplikácie a tá vám vďaka big data, machine learning a AI vyhodí zoznam podobných kúskov, ktoré ASOS predáva. ASOS môže byť vzorom pri personalizovaní používateľskej skúsenosti.

Twitch pomáha developerom robiť lepšie hry

Twitch Darwin Project

Twitch je známa značka pre hráčov online hier a fanúšikov e-sports. Táto platforma dnes už patrí pod Amazon a má približne 100 miliónov používateľov mesačne. Jej popularita neustále rastie a s ňou aj databáza dát, s ktorou analytici v Twitchi pracujú. Okrem online aktivity si všímajú aj interakcie medzi hráčmi a ich fanúšikmi. Vďaka tomu dokážu predikovať, aké hry a aký obsah budú mať na platforme úspech. Hĺbkové metadáta poskytujú aj developerom hier. Keďže tu nájdete aj hry ako Darwin Project, v ktorej sledovatelia ovplyvňovali dej streamovaných online bitiek, Twitch disponuje jedinečnými dátami, ktoré nie sú nikde inde dostupné.

Spotify si z big data spravil úspešnú reklamnú kampaň

Spotify Big Data kampan

Podľa Setha Farbmana, CMO Spotify, ich spoločnosť vďaka technológiám a analytikom disponuje obrovským množstvom dát. V rámci svojej outdoorovej kampane sa zamerali na spoločenské udalosti v roku 2017 a zo svojich dát vytiahli celkom zaujímavé štatistiky. Nie všetkým však kampaň Spotify prišla úsmevná. Našli sa aj kritici, ktorí mali dojem, že ich Spotify špehuje a robí si z nich srandu. Spoločnosť však big data nevyužíva len na reklamné kampane, ale aj na vytváranie personalizovaných playlistov.

Ktorá spoločnosť podľa vás ukážkovo využíva big data v rámci svojich aktivít? Podeľte sa s nami v komentároch.

Komentáre