Preskočiť na obsah
Kategórie
Vzdelávanie

Investovať do Facebooku alebo radšej do inej platformy?

Facebook zažil svoj boom pred viac ako 10 rokmi, odvtedy vzniklo mnoho ďalších sociálnych sietí a presadiť sa na Facebooku sa stalo čoraz ťažšie. Alex Kováčová z Crazy Sexy Fun Traveler si okolo seba vytvorila veľkú facebookovú komunitu. Prezradila nám, ako vybudovať a udržať svoju fanúšikovskú základňu.

Dá sa na Facebooku vyrásť organicky alebo je nutné platiť reklamu?

Po pravde, dnes už asi len s reklamou. Facebook všetko kazí a nastavuje tak, aby sme si museli platiť, ak chceme mať dobrý dosah. Samo od seba je to biedne.

Ja som za reklamu na FB som platila iba párkrát, určite menej ako 15-krát za 8 rokov. A skoro vždy len pár eur, tak dve či tri. Bola to vždy reklama na moje fotky, videá alebo články, ktoré som chcela, aby ich videlo viac ľudí. Nikdy som neplatila za získanie samotných followerov.

Investovať čas do Facebooku alebo radšej do inej platformy?

Z Facebooku som posledný rok dosť sklamaná, a venujem sa mu menej ako Instagramu. Ale stále mi príde viac čitateľov na blog z Facebooku ako z Instagramu, hoci mám na Instagrame teraz lepší dosah a viac lajkov. Pinterest je tiež fajn na určité veci, ale vôbec ma osobne nebaví. Teraz by som si vybrala asi Youtube a Instagram. Hoci platforma veľmi závisí od danej témy blogu.

Alex Post 2

Ako by mal podľa teba vyzerať ideálny Facebook plán?

Treba si vyskúšať, ktorý deň a v ktorú hodinu majú tvoje príspevky väčší dosah. Závisí to samozrejme od témy a od followerov. Všeobecne sa to povedať nedá. A už vôbec nie porovnávať moju medzinárodnú FB fanpage so stránkou pre Slovákov. To, čo funguje mne, nemusí fungovať ostatným a naopak. Ale ideálne? Pár týždňov venovať tomu, čo ti kedy funguje, a potom podľa toho pridávať príspevky. Napríklad také, kde potrebuješ niečo predať alebo aby ľudia klikli „čítať článok“ pridávam poobede alebo večer, keď sú už ľudia doma z práce a majú na to priestor a čas.

Čo majú ľudia na Facebooku radi a čo naopak vôbec nie?

Zdá sa mi, že videá sú častejšie zdieľané ako fotky. Ale aj fotky s nejakým mottom sú fajn. Niečo vtipné a iné, nejaká výzva, a fungujú aj smajlíky. Pre mňa je neprípustné hovoriť verejne negatívne o druhých, ale na Slovensku je negativita a kritika, bohužiaľ, normálna, čiže niekomu to môže fungovať a prilákať viac followerov a viac reakcií.

Čo by mali vedieť ľudia, ktorí sa chcú rozbehnúť na Facebooku?

Pozri si, čo funguje konkurencii. Môžeš sa nechať inšpirovať, ale určite si nájdi svoj jedinečný spôsob a svoj hlas, čím sa odlíšiš. Môžeš tiež podobným FB fanpage stránkam komentovať, a možno si ťa tam niekto z followerov všimne a začne sledovať aj teba. Hlavne zdieľaj niečo poučné, čo tvojim followerom nejako pomôže, nech majú dôvod ťa sledovať. Radiť, pomáhať, odpisovať na komenty a správy.

[mc4wp_form id=“12458″]

Autor: Barbora Ilić

Miluje inovatívne riešenia, píše pre svetové mediá a spolupracuje s rôznymi startupmi. Tvorí komunikačné stratégie, je marketérka, milovníčka zdravého jedla a vášnivá cestovateľka.