Sú kľúčové slová stále dôležité pre SEO?


  • Zdieľať na Google+

Určite poznáte niekoho, kto si stále myslí, že SEO je ešte stále o slepom písaní kľúčových slov na stránku. V tej chvíli si spomeniete na túto situáciu:

Pred dvoma týždňami ste čítal článok o tom ako Google miluje keywords a ako dobré je ich mať na stránke čo najviac. Takže ste použili nejaký marketingový nástroj, napríklad SEMrush a našli ste kľúčové slová, ktoré najviac pomáhajú vašej stránke. Tieto slová ste potom napchali na rôzne miesta na vašej stránke a čakali ste, že to bude fungovať…

Samozrejme, že to nefungovalo. Google už dávno s vami nehrá hru o počítaní kľúčových slov na stránke. Možno len radi používate nejaký výraz, alebo slovo a nemá to nič spoločné s SEO, alebo to možno robíte podvedome a štruktúrujete obsah tak, aby ste mohli toho do textu napchať čo najviac. Veľa z nás napríklad robí chybu, keď podvedome chceme predať nejakú správu do textu, ktorý je vo výsledku nepochopiteľný. Google sa potom len zúfalo chytí za hlavu a rozmýšľa čo do pekla má s týmto textom robiť.

Úspešný optimalizátor rozumie, že cieľ nie je prechytračiť a prekonať algoritmus Googlu, ale pracovať na tom, aby váš obsah bol čo najľahšie pochopiteľný a dostatočne kvalitný.

Prečo sústredenie sa na kľúčové slová neprinesie žiadne výsledky?

Jednoducho povedané vyhľadávací algoritmus Google je dostatočne pokročilý na to, aby sa nenechal vtiahnuť do hry kde slepo počíta keywords. Už v roku 2011 bolo predstavených niekoľko updatov, ktoré boli jasným signálom, že Google Search Engine už neakceptuje stránky preplnené kľúčovými slovami.

Používajte synonymá, alebo sa naučte pracovať s RankBrainom

O RankBrain sme si písali v minulom článku. Ale keď už chcete používať keywords, tak životaschopná alternatíva sú aj synonymá. Jednou časťou Google Search Engine-u je aj takzvané sémantické vyhľadávanie. To znamená, že keď napríklad nadšený motorista hľadá nejaký ‘’autiak’’ na predaj, tak Google automaticky vie, že má na mysli automobil a zobrazí mu ponuku najbližších autobazárov.

Sú kľúčové slová stále dôležité?

Áno. Ale v skratke sa RankBrain snaží na báze machine learning pomôcť Googlu pochopiť pravý zámer za vyhľadávaným termínom. Toto vedie k prostrediu, ktoré je skôr zamerané na kompletnú obsahovú stránku, ako na čisté sústredenie sa na kľúčové slová. Dôležité je nepopliesť Google. Ak je váš text divný a nezrozumiteľný, je zbytočné dávať do neho kľúčové slová, pretože celkové skóre vašej stránky bude stále na nízkej úrovni. Na druhú stranu to môže Googlu do určitej miery pomôcť pochopiť o čom je vaša stránka. Tým pádom je to plus pre vás.

Experimentuje. Kľúčové slová sú nápomocné v malých dávkach, keď ich šikovne implementujete do textu. Zároveň sú tu však faktory, ktoré sú omnoho dôležitejšie ako kľúčové slová. Jedným z nich je napríklad RankBrain, s ktorým dostanete omnoho výraznejšie výsledky, a ktorý vám pomôže prirodzene zdvihnúť vašu pozíciu vo vyhľadávaní. Dôležité je to neprehnať a zamerať sa radšej na kvalitu a súvislosť obsahu.

 

Nemôžete si dovoliť zaplatiť renomovaného SEO odborníka, ale chcete svoj e-shop dostať na lepšie miesta vo výsledkoch vyhľadávania? Vyskúšajte easySEO od WebSupportu. K predplatnému teraz navyše získate aj hodinové SEO školenie od profíkov z Visibility, ktorí vás naučia využiť easySEO na maximum. 

Komentáre