V dnešnom digitálnom svete dokážu spoločnosti zmerať takmer všetko. Začína to počtom ľudí, ktorí prišli na ich web, konkrétnych činností a končí počtom prehratí pesničky od desiatok miliónov používateľov Spotify mesačne. Merať dáta a tvoriť metriky od výmyslu sveta sa oplatí z viacerých dôvodov.

Tunujete svoje produkty a služby

Dobrá analytika na webstránke vám pomôže k tomu, aby ste lepšie pochopili správanie a potreby zákazníkov. Viete si napríklad zistiť koľko času v priemere strávia ľudia na vašom blogu a podľa toho nastaviť rôzne témy vašich budúcich blogov, ich dĺžku a rozsah. Za úplne základnú analytiku, alebo meranie by sme mohli považovať napríklad aj lajky a komentáre na Facebooku. Po nejakom čase zistíte na aký typ postov reagujú fanúšikovia najlepšie a podľa toho prispôsobíte svoj ďalší obsah.

Zabavíte svojich fanúšikov a zákazníkov

Získané štatistiky a dáta môžete využiť aj ako veľmi zaujímavý content, ktorý buduje povedomie o vašej firme. Aj keď teda zistiť, koľko ľudí si za posledný mesiac vyhľadávalo nejaké slovo na internete neprídeveľa ľuďom ako najlepšia zábava na svete. No iba do momentu, kým sa nejedná napríklad o porno priemysel. Úplným majstrom v štatistikách, ich spracovaní a premenení na pútavý content je jedna z najväčších porno stránok na svete, pornhub.com. Tá každoročne v určitých intervaloch prináša zaujímavé infografiky o všetkom, čo sa na ich stránkach deje. Inak vedeli ste napríklad, že používatelia iPhonu sledujú porno kratšie ako Androiďáci? Štatistiky za rok 2016 nájdete TU a zaručujem vám, že tam strávite nejakú tú minútku.

Štatistiky z online priestoru až na bilboardy

Spotify má celosveto viac ako 100 miliónov používateľov a o všetkých týchto ľuďoch zhromažďuje nespočetne veľa informácií. Napadlo vás niekedy, čo všetko o vás táto firma vie? Aký máte telefón. Z koľkých zariadení sa na Spotify pripájate. Koľko pesničiek si pustíte za deň, kde najčastejšie počúvate hudbu… V minulom roku sa dokonca rozhodli, že ťažiskovým prvkom ich offline outdoorovej kampane budú práve ich zákazníci a dáta o nich. A tak vznikla séria vizuálov na ktorých komunikujú vtipné fakty o svojich zákazníkoch.

Slováci sú na internete najaktívnejší medzi 20:00 a 21:00

Obdobné dáta sme zdieľali v minulosti aj my. Pozreli sme sa aj na to, koľko dát si ľudia stiahnu z našich serverov za jeden deň, alebo aj to, kde na Slovensku sa tvorí najviac webstránok. Mnohých isto zaujme aj najoverovanejšia doména. Celú infografiku si môžete pozrieť TU.

Mám zbierať údaje aj ja?

Nemusíte byť super cool firma ako Uber, AirBnb alebo Kickstarter, aby ste vedeli zbierať dáta a premeniť ich na zaujímavé štatistiky. Každá firma, či už podniká na internete, alebo je to offline biznis, by podľa mňa mala zbierať dáta o svojich zákazníkoch. O tom, že tieto dáta pomáhajú pri zlepšovaní služieb a produktov sa rozprávať nemusíme. No v dnešnej dobe, keď každý hovorí o tom, že content je king, budete mať o jeden zdroj dobrého a zábavného contentu navyše. A je jedno či ho spracujete ako infografiku, video, blog alebo vlog. Mňa by zabavilo napríklad aj to, keby som pred maličkým zelovocom videl na tabuli napísané kriedou “Včera sme predali 24 kíl banánov”.

Komentáre