Ako vyzerá život podnikateľa


  • Zdieľať na Google+

Študenti a absolventi sa veľakrát pomýlia vo svojej kariére. Niečo vyštudujú alebo nastúpia na určitú pozíciu, aby nakoniec zistili, že ich to nebaví a predstavovali si niečo úplne iné. Andrej Solár preto vytvoril Addwork. Projekt, v ktorom ľudia cez krátke videá opisujú svoje pracovné pozície. Vypočujete si, čo robí sales manager, skladník, konzultant ale aj downhill biker.

Čo robí podnikateľ sa tam zatiaľ nedozviete. Andrejovi sme položili rovnaké otázky, aké sa on pýta vo svojich videách. Aj takto vyzerá život podnikateľa.

Čo robíš?

Snažím sa prežiť. Mám(e) dva projekty, ktorým sa naplno venujem: Addwork a endrius films. Začalo to celé Addworkom. Je to projekt pre študentov/absolventov, kde sa snažíme vo videách popisovať jednotlivé pracovné pozície pre ľudí, ktorí nevedia čím chcú byť po škole. Je to neziskový projekt. Neskôr sme čistou náhodou prišli na to, že z addworku je skvelý employer branding nástroj, tak sme ho začali selliť firmám. A endrius films vznikol prirodzene z potreby točiť videá. No a keď sme sa to už naučili, tak sme začali produkovať aj ostatnú komerčnú produkciu. Svadby ale netočíme 😉

10312675_733564433367676_1698760404635212624_n

Ako by si opísal podnikateľa? O čom je podľa teba podnikanie?

Unavený človek… Aspoň mne hovoria (posledné roky), že vyzerám unavene. Mne to už asi ani tak nepríde. Podnikanie je niečo, čo musíš strašne moc chcieť. Ale strašne moc. A pritom nemôžeš mať šajnu o tom, čo to je a čo ťa čaká, lebo ináč by do toho nikto nešiel. Ranné podnikanie je o tom, že ste ráno postavení pred otázku, či si kúpite lístok na MHD a pôjdete “podnikat” hladní, alebo pôjdete pešo a kúpite si žemlu. A to myslím doslova. Neskôr, tak po 4 rokoch, alebo keď príde prvý vrchol sínusoidovej krivky, tak si kúpite auto.

Podnikanie sa nedá robiť od pondelka do piatku od 7 do 5. Prvé roky som spal tak 3 – 5 hodín (už si presne napamätám), ale boli aj 2-3 dni keď som nespal skoro vôbec. Pred rokom sme si kúpili psa, tak teraz aj keby som náhodou mohol spať tých 6 hodín, tak ma pes zobudí skôr.

Prečo si sa rozhodol podnikať?

Lebo som chcel robiť to, v čom ma nikto nechcel zamestnať. A som od prírody netrpezlivý, takže som nemohol čakať na môj kariérny rast v zamestnaní príliš dlho. Ale hlavne ako každé dieťa ktoré nemalo všetko, som chcel mat všetko a na to som potreboval peniaze – rýchlo. Jediné cesta bolo podnikanie. Toto bolo však veľmi krátkozraké.

Ako vyzerá tvoj bežný pracovný deň?

Medzi piatou a šiestou venčím psa, potom (s ním) bežím do kancelárie. Potom maily, meetingy, postprodukcia, prípadne produkcia a zrazu je 16:00. Obed spravidla nestíham. Môj zlý timemanagement. O štvrtej tefa idem so psom na druhú vychádzku a o 17tej som opät v kancelárii. Niekedy končím okolo 22:00 (keď zatvárajú našu budovu), alebo ťahám do 1-2-3 ráno.

Koľko času dávaš do svojho podnikania?

Skoro celý, žial častokrát aj na úkor rodiny.

Čo máš rád na svojej práci?

Robím to čo chcem a kedy to chcem. Sám si určujem, čo idem robiť. Tú slobodu nevymení nikto, kto to raz vyskúša.

Aké má podnikanie nevýhody?

Ja sa na to nepozerám ako na nevýhody, lebo ma to baví. Ale keby som to mal pomenovať, tak je to skôr dočasný discomfort (niekedy trošku dlhšie trvajúci) z pohľadu času, finančných prostriedkov a vzťahov.

Čo by mali ľudia vedieť pred tým, než vôbec začnú podnikať?

Radšej nič 🙂

Stiahnite si e-book Hacknite sa!

Buďte efektívnejší, rýchlejší a kreatívnejší. Nechajte sa inšpirovať technikami, ktorých princípy stále platia a riadime sa nimi doteraz. Prečítajte si výber toho najlepšieho z 10 ročnej histórie firemného blogu.

Osobné údaje (najmä e-mailovú adresu) spracúvame za účelom poskytnutia e-booku. Na poskytnuté osobné údaje sa vzťahujú zásady ochrany osobných údajov.

Komentáre

  • Podnikatelia musia riešiť aj výber priemyselných brán – vpodnikani.sk
    Odpovedať
    Autor
    Podnikatelia musia riešiť aj výber priemyselných brán – vpodnikani.sk

    […] Život podnikateľa často nie je jednoduchý, čo by zrejme vedeli potvrdiť naši čitatelia z radov podnikateľov či drobných živnostníkov. Bežný podnikateľ musí niekedy pri svojej činnosti riešiť také veci, nad ktorými sa bežnému smrteľníkovi zakrúti hlava. Nemáme teraz na mysli platenie daní či odvodov, ale tie klasické veci pri prevádzke firmy. Tak napríklad nákup strojov, zariadení, investície do zamestnancov, ale aj riešenie zabezpečenia podnikateľského objektu. V tomto prípade sa vraciame k nadpisu a priemyselným bránam, hrajúcim v tomto prípade zásadnú úlohu. […]