Kategórie
Ostatné

Nahrajte si svojich návštevníkov

V ostatnej dobe sa aj na Slovensku dostávajú do popredia používateľské testovania webov, zjednodušovanie, UX/UI optimalizácia. Najjednoduchším prvým krokom k zlepšeniu vášho webu – a tým aj vášho podnikania – je pozrieť si videozáznamy toho, ako sa na vašom webe správa zákazník, kam kliká a kde už nevie, ako ďalej. Vďaka jednoduchým softvérom si takéto sledovanie môžete vyskúšať aj vy.

Odporúčam vyskúšať si pohrať sa s tým, naozaj to vie veľmi otvoriť oči. Ceny za tieto softy sa pohybujú v rozmedzí desiatok až stovák dolárov za mesiac. Závisí to od toho, akú veľkú máte návštevnosť, resp. koľko nahrávaní chcete spraviť. Výhodou a dôvodom, prečo sa to oplatí vyskúšať, je, že väčšina týchto služieb poskytuje skúšobnú dobu (30 dní). Za vyskúšanie naozaj nič nedáte.

Z mojej osobnej skúsenosti sme používali tieto 2 softy:
Inspectlet . Je veľmi jednoduchý, prehľadný a aj technicky najlepšie nahráva. Čo je najprekvapivejšie – je aj najlacnejší. Problém môže byť trošku dlhšia odozva helpdesku, ale tento soft odporúčam všetkým ako jasného víťaza.

Druhý nástroj, ktorý odporúčam je Clicktale, vhodnejší však pre väčšie firmy a projekty. Je veľmi robustný, má veľa funkcií, super prácu s funnelmi. Môžete mať zaplateného vlastného človeka, ktorý vám to všetko ponastavuje a pomôže. Soft patrí k tým drahším, ale taktiež patrí ku špičke v odbore.

Ďalšie tri softy na vyskúšanie, s ktorými som ale nemal čas sa hrať:
Luckyorange, ktorý vyzerá komplexne, či napr. Ghostrec a MouseFlow.

Výhody mapovania pomocou týchto nástrojov sú nasledovné:
– Okrem nahrávania si môžete pozerať aj heatmapy vašej stránky (kde najviac návštevníci klikali, kde behal kurzor, ako vypĺňali formuláre, atď.)
Príklad:

– Takmer v každom z týchto softov si môžete vytvoriť vlastné nastavenia toho, čo chcete sledovať, a zistiť konverziu na jednotlivé akcie:

Má to, samozrejme, aj nejaké nevýhody (čítanie JS či Ajaxu), no plusy sú rozhodne silnejšie.

Záver:
Jednoznačne odporúčam tieto programy vyskúšať. Dokážu totiž veľmi otvoriť oči a zmeniť pohľad na vašich návštevníkov a na ich nákupné správanie. Pripravte sa na nemilé zistenia, keď uvidíte, ako sa návštevníci strácajú, nevedia nájsť to, čo potrebujú, klikajú tam, kam by ste v živote nepovedali, ako vám týmto utekajú aj predaje.

Na internete existuje množstvo podobných softvérov, ďalšie vám môžu napr. pomôcť pri a/b testovaní (napr.:Optimizely.com) či pomôcť vám s live user testingom. O tých však budeme písať asi v nasledujúcich blogpostoch.

Určite máte kopec skúseností aj s inými softíkmi a budem rád, keď sa o ne podelíte v diskusii.

Autor: Michal Truban

Mišo je prirodzeným dôkazom toho, že poctivý biznis sa dá robiť aj v teniskách a bez zbytočných oficialít. Je zakladateľ WebSupportu, startupu Nicereply, InHiro či inteligentnej stoličky Neseda.

14 odpovedí na “Nahrajte si svojich návštevníkov”

Zriadil som si inspectlet, ale netusim ako to analyzovat. Pozerat navstevu za navstevou nema asi vyznam, lebo by s tym clovek stratil cele dni.
Zrejme sa oplati len kratke navstevy, kde navstevnik zostane len na prvej stranke.
Ako to robite vy?
na mensich weboch by islo pozerat aj kazdeho navstevnika. Ale ak je to v tisicoch, tak ktorych?

Ake mate skusenosti s Google analytics. Ten ma k dispozicii tiez nieco ako hitmapping – ale iba na jednotlive linky. Avsak vie tim na webe zobrazit a vymalovat priestor kam sa kolko klika. Dik

odoprucili a pohrali ste sa len s tymi co maju affiliate program ? 😀 ci mam len taky blby pocit 🙂

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.