Používate Gmail na spravovanie pošty z inej schránky, napríklad info@mojadomena.sk? Od januára 2026 vás čaká zmena. Gmail prestane podporovať tzv. POP3 pripojenie, ktoré sa staralo o to, aby sa vaša pošta zobrazovala priamo v Gmaile.
Nemajte obavy, ukážeme vám, ako si poštu nastaviť tak, aby ste o nič neprišli.
Obsah
1. Čo sa vlastne mení a prečo?
2. Koho sa zmena dotkne?
3. Ako zistiť, či používate POP3 v Gmaile
4. Ako si poštu nastaviť a ďalej pohodlne fungovať
5. A čo staré e-maily v Gmaile?
6. Zhrnutie na záver
Čo sa vlastne mení a prečo?
Od 1. januára 2026 už Gmail nebude môcť automaticky načítavať správy z iných e-mailových schránok pomocou POP3 protokolu ani cez funkciu Gmailify pri používaní Gmailu v prehliadači.
POP3 (Post Office Protocol 3) je starší spôsob, akým si vie Gmail stiahnuť e-maily z iného účtu. Pravidelne sa pýta „prišla nová pošta?“ a zobrazuje ju medzi ostatnými e-mailami. Po novom to už takto fungovať nebude.
Google túto zmenu zavádza kvôli vyššej bezpečnosti. POP3 je totiž menej spoľahlivý a nepodporuje moderné overovacie metódy, ktoré Google dnes uprednostňuje.
Existuje aj modernejší protokol IMAP, ktorý pracuje bezpečnejšie a je vhodnejší na synchronizáciu e-mailov. Google však neponúka možnosť pripojiť schránky od iných poskytovateľov do webového Gmailu cez IMAP. V mobilnej aplikácii Gmailu je IMAP pre externé účty naďalej podporovaný.
Chcete vedieť, ako sa líšia POP3 a IMAP protokoly? Vysvetlenie nájdete v tomto návode.
Koho sa zmena dotkne?
Zmena sa týka tisícov používateľov. Patríte medzi nich, ak spĺňate tieto podmienky:
- máte svoju schránku (napr. info@mojadomena.sk) vo Websupporte alebo u iného poskytovateľa,
- čítate si poštu v Gmaile cez prehliadač,
- a máte nastavené „načítavanie správ z iných účtov“ cez POP3.
V taktomto prípade od 1. januára 2026 už Gmail nebude vedieť tieto správy načítať.
Ako zistiť, či používate POP3 v Gmaile
- Prihláste sa do svojho Gmail účtu cez prehliadač (mail.google.com).
- Kliknite na ozubené koliesko (v pravom hornom rohu) → See all settings (alebo Zobraziť všetky nastavenia).
- Zvoľte záložku Accounts and Import (Účty a import).
- Nájdite sekciu Check mail from other accounts (using POP3) (Kontrola pošty z iných účtov (pomocou POP3)).
- Ak tam vidíte nejaké externé účty, ktoré sú nastavené cez POP3, znamená to, že Gmail sťahuje poštu z týchto účtov cez POP3.
- Ak túto časť nevidíte, pravdepodobne POP3 nepoužívate na import tretích strán.
- Tiež sa pozrite na záložku Forwarding and POP/IMAP (Presmerovanie a POP/IMAP) — tam sa zobrazí, či je POP povolený pre váš Gmail účet (v sekcii POP download).
Ako si poštu nastaviť a ďalej pohodlne fungovať
Ak už viete, či používate POP3 v Gmaile, môžete si zvoliť spôsob, akým chcete svoju poštu používať ďalej. Máte viacero možností:
1. WebMail od Websupportu
Najjednoduchšia cesta. Stačí sa prihlásiť na mail.websupport.sk a čítať poštu priamo tam.
2. Presmerovanie správ do Gmailu
Chcete prijímať nové správy aj naďalej v Gmaile? Stačí si nastaviť automatické preposielanie vo WebAdmine. Ak potrebujete návod, prečítajte si Ako nastaviť aliasy a presmerovania e-mailov.
3. Používanie Gmail aplikácie v mobile
Google bude naďalej podporovať pripojenie cez IMAP v mobilnej aplikácii Gmail. To znamená, že vaša schránka (napr. info@mojadomena.sk) bude v aplikácii fungovať aj naďalej.
4. E-mailový klient (napr. Outlook alebo Thunderbird)
Ak si e-maily radšej spravujete v počítači, môžete použiť akéhokoľvek štandardného e-mailového klienta, kde si pripojíte svoju schránku. Viac info o tejto téme nájdete v článku Prehľad poštových klientov a nastavení.
A čo staré e-maily v Gmaile?
Dobrá správa je, že všetky e-maily, ktoré Gmail doteraz stiahol, zostávajú v Gmaile.
Ak si ich chcete zálohovať alebo presunúť do iného klienta, aj na toto máme pre vás návod Ako exportovať e-maily z Gmailu do Thunderbirdu.
Zhrnutie na záver
Táto zmena od Google nie je veľká, no treba sa na ňu pripraviť. Zhrňme si teda kroky, ktoré treba podniknúť:
- Zistite, či používate POP3 v Gmaile.
- Vyberte si riešenie (WebMail, presmerovanie, mobilná appka, e-mailový klient).
- Nastavte si prístup podľa návodu.
- V prípade potreby si exportujte staršie správy.
- A ak niečo nebude jasné, ozvite sa nám. 🙂
6 replies on “Google ruší POP3 v Gmaile. Ako to ovplyvní vašu schránku a čo s tým robiť?”
Dobry den, nie som velmi zručný na tieto veci a urobiť ak je treba potrebne zmeny.
Viete mi preveriť ci sa ma to týka a nebudem dostavat od 1.1. 26 emaily
Pripadne ci mi to viete ak treba nastavit, aby mi normalne nadalej chodili emaily. Ďakujem veľmi pekne za odpoveď
S pozdravom Viliam Mozolak
Dobrý deň Viliam, kontaktujte prosím našich kolegov, radi vám s tým pomôžu.
Telefonicky na +421 220 608 080 alebo e-mailom nahelpdesk@websupport.sk
Presmerovanie správ do Gmailu:
Dobrý deň
Čo bude s posielaním nových správ v prípade, že si nechám preposielať maily do gmailu? Bude možné odosielať poštu aj z adresy @mojadoména.sk? alebo to bude možné jedine z mail.websupport.sk alebo cez iného mailového klienta?
Zdavíme Šimon.
Pokiaľ ste doteraz mali nastavené POP3 v rozhraní Gmail, prijímanie správ prestane fungovať spôsobom, na aký ste boli zvyknutí. Pokiaľ si však nastavíte presmerovanie na gmail.com adresu v rozhraní Webadmin, správy budete môcť naďalej prijímať, no odosielateľ sa zmení na Vašu adresu mojadomena.com.
V prípade, že chcete správy aj odosielať, odporúčame nastaviť SMTP zasielanie cez Gmail, ktoré zostáva naďalej funkčné. Pre najlepšiu funkcionalitu odporúčame prejsť na nového poštového klienta s funkcionalitou POP3/IMAP.
A co posielanie emailov gmailu pojde to aj nadalej cez SMTP? Cize odachadzajuci email bude v tvare meno@mojadomena.sk?
Dobrý deň Jozef. Posielanie bude fungovať naďalej, je však nutné osobitné nastavenie priamo v Gmail rozhraní.