Categories
Novinky Pre používateľov

Google ruší POP3 v Gmaile. Ako to ovplyvní vašu schránku a čo s tým robiť?

Doba čítania: 4 min.

Používate Gmail na spravovanie pošty z inej schránky, napríklad info@mojadomena.sk? Od januára 2026 vás čaká zmena. Gmail prestane podporovať tzv. POP3 pripojenie, ktoré sa staralo o to, aby sa vaša pošta zobrazovala priamo v Gmaile. 

Nemajte obavy, ukážeme vám, ako si poštu nastaviť tak, aby ste o nič neprišli.

Obsah

1. Čo sa vlastne mení a prečo?
2. Koho sa zmena dotkne?
3. Ako zistiť, či používate POP3 v Gmaile
4. Ako si poštu nastaviť a ďalej pohodlne fungovať
5. A čo staré e-maily v Gmaile?
6. Zhrnutie na záver

Čo sa vlastne mení a prečo?

Od 1. januára 2026 už Gmail nebude môcť automaticky načítavať správy z iných e-mailových schránok pomocou POP3 protokolu ani cez funkciu Gmailify pri používaní Gmailu v prehliadači.

POP3 (Post Office Protocol 3) je starší spôsob, akým si vie Gmail stiahnuť e-maily z iného účtu. Pravidelne sa pýta „prišla nová pošta?“ a zobrazuje ju medzi ostatnými e-mailami. Po novom to už takto fungovať nebude.

Google túto zmenu zavádza kvôli vyššej bezpečnosti. POP3 je totiž menej spoľahlivý a nepodporuje moderné overovacie metódy, ktoré Google dnes uprednostňuje.

Existuje aj modernejší protokol IMAP, ktorý pracuje bezpečnejšie a je vhodnejší na synchronizáciu e-mailov. Google však neponúka možnosť pripojiť schránky od iných poskytovateľov do webového Gmailu cez IMAP. V mobilnej aplikácii Gmailu je IMAP pre externé účty naďalej podporovaný.

Chcete vedieť, ako sa líšia POP3 a IMAP protokoly? Vysvetlenie nájdete v tomto návode.

Koho sa zmena dotkne?

Zmena sa týka tisícov používateľov. Patríte medzi nich, ak spĺňate tieto podmienky:

  • máte svoju schránku (napr. info@mojadomena.sk) vo Websupporte alebo u iného poskytovateľa,
  • čítate si poštu v Gmaile cez prehliadač,
  • a máte nastavené „načítavanie správ z iných účtov“ cez POP3.

V taktomto prípade od 1. januára 2026 už Gmail nebude vedieť tieto správy načítať.

Ako zistiť, či používate POP3 v Gmaile

  1. Prihláste sa do svojho Gmail účtu cez prehliadač (mail.google.com).
  2. Kliknite na ozubené koliesko (v pravom hornom rohu) → See all settings (alebo Zobraziť všetky nastavenia).
  3. Zvoľte záložku Accounts and Import (Účty a import).
  4. Nájdite sekciu Check mail from other accounts (using POP3) (Kontrola pošty z iných účtov (pomocou POP3)).
    • Ak tam vidíte nejaké externé účty, ktoré sú nastavené cez POP3, znamená to, že Gmail sťahuje poštu z týchto účtov cez POP3.
    • Ak túto časť nevidíte, pravdepodobne POP3 nepoužívate na import tretích strán.
  5. Tiež sa pozrite na záložku Forwarding and POP/IMAP (Presmerovanie a POP/IMAP) — tam sa zobrazí, či je POP povolený pre váš Gmail účet (v sekcii POP download).

Ako si poštu nastaviť a ďalej pohodlne fungovať

Ak už viete, či používate POP3 v Gmaile, môžete si zvoliť spôsob, akým chcete svoju poštu používať ďalej. Máte viacero možností:

1. WebMail od Websupportu

Najjednoduchšia cesta. Stačí sa prihlásiť na mail.websupport.sk a čítať poštu priamo tam.

2. Presmerovanie správ do Gmailu

Chcete prijímať nové správy aj naďalej v Gmaile? Stačí si nastaviť automatické preposielanie vo WebAdmine. Ak potrebujete návod, prečítajte si Ako nastaviť aliasy a presmerovania e-mailov.

3. Používanie Gmail aplikácie v mobile

Google bude naďalej podporovať pripojenie cez IMAP v mobilnej aplikácii Gmail. To znamená, že vaša schránka (napr. info@mojadomena.sk) bude v aplikácii fungovať aj naďalej.

4. E-mailový klient (napr. Outlook alebo Thunderbird)

Ak si e-maily radšej spravujete v počítači, môžete použiť akéhokoľvek štandardného e-mailového klienta, kde si pripojíte svoju schránku. Viac info o tejto téme nájdete v článku Prehľad poštových klientov a nastavení.

A čo staré e-maily v Gmaile?

Dobrá správa je, že všetky e-maily, ktoré Gmail doteraz stiahol, zostávajú v Gmaile.
Ak si ich chcete zálohovať alebo presunúť do iného klienta, aj na toto máme pre vás návod Ako exportovať e-maily z Gmailu do Thunderbirdu.

Zhrnutie na záver

Táto zmena od Google nie je veľká, no treba sa na ňu pripraviť. Zhrňme si teda kroky, ktoré treba podniknúť:

  • Zistite, či používate POP3 v Gmaile.
  • Vyberte si riešenie (WebMail, presmerovanie, mobilná appka, e-mailový klient).
  • Nastavte si prístup podľa návodu.
  • V prípade potreby si exportujte staršie správy.
  • A ak niečo nebude jasné, ozvite sa nám. 🙂

By Tím Websupport

Sme slobodná a otvorená firma. Robíme to, čo nás baví a chceme každou našou činnosťou posúvať štandardy vyššie.

6 replies on “Google ruší POP3 v Gmaile. Ako to ovplyvní vašu schránku a čo s tým robiť?”

Dobry den, nie som velmi zručný na tieto veci a urobiť ak je treba potrebne zmeny.
Viete mi preveriť ci sa ma to týka a nebudem dostavat od 1.1. 26 emaily
Pripadne ci mi to viete ak treba nastavit, aby mi normalne nadalej chodili emaily. Ďakujem veľmi pekne za odpoveď
S pozdravom Viliam Mozolak

Presmerovanie správ do Gmailu:

Dobrý deň

Čo bude s posielaním nových správ v prípade, že si nechám preposielať maily do gmailu? Bude možné odosielať poštu aj z adresy @mojadoména.sk? alebo to bude možné jedine z mail.websupport.sk alebo cez iného mailového klienta?

Zdavíme Šimon.

Pokiaľ ste doteraz mali nastavené POP3 v rozhraní Gmail, prijímanie správ prestane fungovať spôsobom, na aký ste boli zvyknutí. Pokiaľ si však nastavíte presmerovanie na gmail.com adresu v rozhraní Webadmin, správy budete môcť naďalej prijímať, no odosielateľ sa zmení na Vašu adresu mojadomena.com.

V prípade, že chcete správy aj odosielať, odporúčame nastaviť SMTP zasielanie cez Gmail, ktoré zostáva naďalej funkčné. Pre najlepšiu funkcionalitu odporúčame prejsť na nového poštového klienta s funkcionalitou POP3/IMAP.

Dobrý deň Jozef. Posielanie bude fungovať naďalej, je však nutné osobitné nastavenie priamo v Gmail rozhraní.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *