Poštové protokoly

Rozmýšľate o tom, či používať POP3 alebo IMAP? Čo je to SMTP? Získajte viac informácií o rozdieloch medzi týmito protokolmi a rozhodnite sa, ktorý z nich bude najlepšie vyhovovať vašim potrebám.


Protokoly POP3, IMAP a SMTP slúžia na komunikáciu (prijímanie a odosielanie emailov) s poštovým serverom. Na pripojenie ich využíva  e-mailový klient (najpopulárnejšie sú Outlook, Thunderbird).  Zabezpečné verzie sú  pop3.websupport.sk, imap.websupport.sk a smtp.websupport.sk (použité je SSL alebo TSL zabezpečenie)

POP3 a ako ho používať

POP3 (Post Office Protocol verzia 3) správy sa zo servera sťahujú, čo znamená že po otvorení e-mailu na jednom zariadení nie je možné si ho prečítať na ďalšom. Výhodným je pre užívateľov s časovo obmedzeným alebo nestálym pripojením na internet. Správy sa z poštového servera len stiahnu a môžu sa čítať  offline. Menšou nevýhodou je fakt, že po prenesení správ zo servera do emailového klienta sa na serveri tieto správy vymažú. Štandardne protokol POP3 funguje na tomto porte:

pop3.websupport.skport 995zabezpečené pripojenie SSL

IMAP a ako ho používať

IMAP (Internet Message Access Protocol) je  lepšou a odporúčanou voľbou ak potrebujete príjmať e-maily na viacerých zariadeniach. E-maily sa po prijatí zariadním nezmažú a server ich ponecháva dostupné aj iným zariadeniam. Protokol IMAP tiež dokáže odosielať informácie o stave správy. V praxi to znamená, že keď napr. v Outlooku odpoviete na niektorú správu, bude obsahovať informáciu o tom, že ste odpovedali aj keď si ju budete pozerať neskôr cez WebMail. Podobne správy prečítané cez WebMail budú označené ako prečítané aj v Outlooku.

imap.websupport.skport 993zabezpečené pripojenie SSL

SMTP a ako ho používať

SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) slúži narozdiel od vyššie pomenutých protokolov na odosielanie emailov a zaisťuje tak doručenie pošty do schránky adresáta, ku ktorej môže užívateľ ďalej pristupovať, napr. pomocou protokolov  POP3 IMAP.

smtp.websupport.skport 465 zabezpečené pripojenie SSL
smtp.websupport.skport 587zabezpečené pripojenie TLS

Povolenie a zakázanie vybraného protokolu

Prostredníctvom WebAdmina môžete každému e-mailovému účtu vnútiť iba používanie vybraného poštového protokolu.

  1. Prihláste sa do Webadminu
  2. V službách vyhľadajte vašu doménu a kliknite na ňu
  3. V ľavom menu kliknite na možnosť Emaily -> Emailové schránky
  4. Možnosť Nastavenia -> Nastavenia emailovej schránky
  5. Upravte nastavenie poštových protokolov na povolené/zakázané
  6. Uložte nastavenia
Aktualizované 22. septembra 2021

Bol pre vás tento návod nápomocný?

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Spýtajte sa nás, radi poradíme
Po - Ne 8:00-22:00
Kontaktovať podporu