Kategórie
Pre používateľov Zákulisie

Ako vznikala nová vizuálna identita Websupportu?

Tvorcami novej vizuálnej identity Websupportu je tím ľudí okolo Ruda Letka z GoBigname. V uplynulých týždňoch registrujeme od vás a našich zákazníkov veľmi pozitívny ohlas na túto zmenu, čo nás prinútilo spýtať sa priamo Ruda na niekoľko otázok, ktoré by vás mohli zaujímať.

Rudo, čo pre teba znamenalo vytvoriť novú vizuálnu identitu Websupportu? Máš osobnejší vzťah k tejto značke?

Dostať príležitosť k vytvoreniu novej vizuálnej identity pre Websupport bolo ako pracovať na redizajne auta, ktoré zbožňuješ, sleduješ všetky jeho „kroky“, vnímaš celý ten kult okolo neho a v neposlednom rade si jeho aktívnym užívateľom. K tejto značke mám celkom osobný vzťah, nakoľko jej vývoj sledujem minimálne posledných desať rokov. Čiže vytvorenie novej vizuálnej identity znamenalo pre mňa naozaj veľa.

Kde boli podľa teba najväčšie nedostatky prechádzajúcej vizuality? 

Z pohľadu pozorovateľa lokálnej a kultovej značky som z hľadiska jej vizuality nebadal žiadne nedostatky. Miloval som všetky ilustrácie a to bez nutnosti objavovania napríklad povahy samotného produktu. Z pohľadu užívateľa služby však so mnou vizuálna komunikácia neviedla „dialóg“, vďaka ktorému dokáže funkcionalitu služby pochopiť aj menej zdatný zákazník.

Čo bolo najzásadnejším cieľom pri tvorbe nového vizuálu?

Nastaviť všetky vizuálne atribúty značky tak, aby okrem konzistentnosti priniesli do očí klienta ľahkosť a pohodlnú orientáciu naprieč celou vizuálnou komunikáciou. Inak povedané, vytvoriť vizuál ako konzistentný nástroj na podporu biznisu, emócií a pochopenia daného produktu.

Ako dlho vznikala tvorba novej identity?

Ak ma pamäť neklame, tak spoločnými silami sme tomu venovali viac ako rok.

Preniesol si Websupport niečo z predchádzajúcej identity? Je to revolúcia či evolúcia? 

Naplno si uvedomujem, že sme našou prácou v očiach komunity spôsobili revolúciu. Pravdou však zostáva fakt, že značná časť novej vizuality čerpá z predchádzajúcej identity. Napríklad celá farebnosť značky je priamym pokračovaním pôvodnej farebnosti, alebo maskot ako hrdina určitým spôsobom nasleduje princíp hrdinov vyobrazených v ilustráciách predchádzajúcej identity.

Snahou bolo v prvom rade extrahovať pozitívne vplyvy zaužívaného jazyka predchádzajúcej identity a pretransformovať ich do nového vizuálneho celku.

Ako vznikala nová vizuálna identita

V čom sú najviditeľnejšie rozdiely novej identity? Dokážeš pomenovať konkrétne prvky, ktoré pribudli?

Zásadný rozdiel je v prínose maskota, ktorý je okrem svojej vizuality aj nositeľom dôležitého brand elementu pod názvom support line. Tento element alebo prvok sa stal základom pre tvorbu pattern systému a rovnako aj prvým písmovým symbolom nového loga.

Bezpochyby najzásadnejším rozdielom novej vizuálnej identity je vytvorenie tzv. brand kódu, ktorého súčasťou je spomínaný maskot, support line a farby. Pointa brand kódu spočíva v tom, že ak pri tvorbe akéhokoľvek formátu značky zabezpečíme jeho prítomnosť, budujeme tak vizuálne konzistentný celok. 

Aký bol proces tvorby loga, maskota a patternu?

Ak preskočím značnú časť procesov (výskum, stratégia, hľadanie archetypov…), skočíme do procesu tvorby jednotlivých brand elementov. V tomto štádiu je veľmi dôležité tvoriť komplexne, respektíve nestrácať čas šperkovaním loga, keď ešte nepoznáme celé spektrum brandových prvkov.

Samozrejme, orientačným bodom celého procesu bol maskot. Po prvých pocitových skicách a verifikácii tvarov maskota sme hľadali priestor, ako výraz maskota prepojiť, z čoho vzišiel nápad nahradiť „ústa“ konštantným brand symbolom.

Vďaka tejto stratégii vznikol support line, ktorý sa stal základom pre logo, pattern či písmo. Potom sme sa cez plastelínu prepracovali až do 3D, kde sme mali priestor rozširovať významové roviny maskota (lesk očí = emócia, nižšie položené uši = pokora…). V poslednom štádiu sme nemalé úsilie venovali rôznym premenám maskota (stavbár, kúzelník, záchranár…).

V čom tieto nové prvky, ako napríklad maskot, dokážu pomôcť v rámci komunikácie?

Maskot je fluent device a je to veľmi dôležitý element, ktorý sa vyskytuje naprieč celou komunikáciou značky. Svojou prítomnosťou podnecuje kreativitu a vytvára v mozgu asociačné štruktúry napomáhajúce k zapamätateľnosti značky.

Prostredníctvom maskota dokážeme priamo prepájať celé spektrum brand elementov (farba, písmo, pattern), čo vytvára tak dôležitú konzistentnosť komunikácie. Maskot dokáže zabezpečiť pozitívny vplyv na vývoj štýlu a príbehu značky.

Dokáže interagovať, vytvárať emócie a napomáhať k dialógu medzi značkou a jej prijímateľom. 

Vypočujte si na záver podcast o tom, ako sa študuje na škole zajtrajška:

Autor: Richard Čermák

Riadi brandovú časť slovenského Websupportu, tvorí obsahové stratégie, partnerské a sponzoringové aktivity, zastrešuje komunikáciu firmy.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.