Preskočiť na obsah
Kategórie
Pre používateľov Tipy a triky

Jednoducho vytvorili webky pre detský časopis. Prečo má dnes Bublina dva samostatné weby a e-shop?

K vzniku obľúbeného detského časopisu Bublina pomohla úspešná fundraisingová kampaň na internete. Vďaka nej získal časopis finančné zdroje  na vydanie prvých čísel. Od druhého ročníka majú pravidelnú podporu z Fondu na podporu umenia. Online priestor ostal pre Bublinu kľúčový, lebo web je od spustenia projektu pre čitateľov hlavným zdrojom informácií.  Keď si však do prehliadača zadáte časopis Bublina, vo výsledkoch nájdete dokonca až tri webky. Prečo má časopis Bublina tri weby?

Pre tri cieľové skupiny vznikli tri samostatné weby

Ako prvá vznikla webka Časopis Bublina. Jej cieľovkou sú všetci, ktorých myšlienka časopisu pre deti zaujala. Neskôr prišiel na svet e-shop s časopismi a doplnkovým produktmi. Jeho účelom bolo uľahčiť zákazníkom nakupovanie. 

Ako hovorí Vanda Gábrišová, jedna zo zakladateliek Bubliny: „Rozhodli sme sa, že chceme mať samostatný e -shop na novej adrese www.bublinashop.sk. Chceli sme, aby bolo pre zákazníkov čo najjednoduchšie objednať si časopisy a ďalšie produkty.“

Tretia webstránka, ktorú spustili nedávno, patrí k  samostatnému vzdelávaciemu projektu Bublina to vie. Jeho úlohou je pomáhať učiteľom a deťom vo vzdelávaní. „V tomto projekte cielime na čitateľov Bubliny a učiteľov. Keďže  máme veľa aktivít, tak máme pocit, že je dobré tieto aktivity rozumne rozdeliť pre rôzne cieľové skupiny, aby boli prehľadné a jasné,“ vysvetľuje. 

Vybrali si najjednoduchšie riešenie pre tvorbu webu

Pri tvorbe všetkých troch webov využili v Bubline nástroj Vlastná webstránka. Toto riešenie si vybrali preto, že sa jednoducho ovláda. Plusom bola aj vždy ochotná a dostupná zákaznícka podpora. Keďže Vanda mala už skúsenosti v oblasti dizajnu, bola pre ňu tvorba webstránok veľmi jednoduchá a intuitívna. Ako sama hovorí: „Vlastná webstránka určite patrí medzi tie najjednoduchšie a cenovo dostupné nástroje na tvorbu webu, s akými som sa na Slovensku stretla.“ 

Webky Bubliny sú prehľadné a zrozumiteľné 

Všetky tri webky Bubliny sú jednoduché, zrozumiteľné a prehľadné.  Na casopisbublina.sk sa dozvedáme základné informácie o časopise. Už na úvodke si vieme pozrieť ukážky, ako časopisy vyzerajú.  Z úvodnej stránky sa dostaneme na ďalšie podstránky, kde je prehľad jednotlivých vydaní časopisu, informácie o činnosti Bubliny, možnosť predplatného a fotografie z podujatí, ktoré Bublina zorganizovala. Celkovo je web farebný, pôsobí pestro, usporiadane a úhľadne. Oceňujeme veľké písmo, stručné texty  a množstvo pekných obrázkov a fotografií.

Na bublinashop.sk sa nakupuje veľmi jednoducho. Kupujúcemu stačí pohybovať sa na úvodnej stránke e-shopu. Tu nájde všetky produkty, ktoré Bublina ponúka. Pekným prezentačným prvkom je rotujúci banner v pravej hornej časti, v ktorom sú použité ukážky už vydaných Bublín.

Vzdelávacia bublinatovie.sk  je komplexný, detailne prepracovaný web. Chválime použitie obrázkov a pútavých videí na úvodke, ktoré motivujú k čítaniu či vystrihovaniu. Z úvodnej stránky sa preklikneme na podstránky k čítaniu, komiksom, náučným článkom, ťažkým témam, vystrihovačkám, podcastom a blogu. Celý web je ladený do žlta a dominuje mu výrazné veľké písmo, čo je super hlavne pre deti.

Predaj  počas pandémie iba cez e-shop

Podľa Vandy je vlastný web veľmi dôležitý nástroj: Ľudia hľadajú informácie o vašom produkte a na webe ich dokážu jednoducho nájsť. To potom veľmi uľahčí  komunikáciu. Jednoducho dokážeme zákazníkov odkázať na web a tam nájdu potrebné informácie.

Výhody vlastného webu a eshopu sa výrazne prejavili v čase pandémie. Keďže Bublina bola v predaji v kamenných kníhkupectvách, ktoré boli zatvorené, predaj cez vlastný e-shop v tomto období pomohol aspoň čiastočne vykryť straty a udržať komunikáciu s čitateľmi.

Vypočujte si na záver podcast o tom, ako predávať v dobe covidovej:

Autor: Elena Bročková

Rada číta a ešte radšej píše príbehy. Venuje sa PR, copywritingu a tvorbe komunikačných kampaní. Vo voľnom čase ju stretnete v prírode s paličkami v ruke (nordic walking), v kuchyni pri kváskovaní alebo s obľúbenou knihou v ruke. Motto: „Človek si občas musí poradiť sám.“ Agatha Christie

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *