Preskočiť na obsah
Kategórie
Tipy a triky

Triky, ktoré vám uľahčia vyhľadávanie v Google

Vyhľadávať v Google zvládne asi fakt každý. Málokto však pozná triky, ako vyhľadávať efektívnejšie. Vybrali sme niekoľko tipov, ktoré vaše hľadanie uľahčia a ušetria vám čas.

Keď hľadáte presnú frázu

Tento trik patrí k tým známejším. Hodí sa najmä, ak hľadáte výsledky, ktoré obsahujú špecifickú frázu. Nemusíte sa teda prehrabovať v stovkách stránok, ktoré nemusia byť najrelevantnejšie. Hľadanie môžete ešte upresniť. Ak máte záujem o stránky, ktoré majú konkrétnu frázu v titulke stránky, zadajte pred kľúčové slová v úvodzovkách allintitle:, ak v texte webovej stránky allintext: alebo, ak v URL allinurl:. V praxi to bude teda vyzerať takto: vyhľadávam slovné spojenie “recept bezlepková pizza” a chcem, aby to bolo len v texte webovej stránky, do Google search poľa teda pridám allintext:”recept bezlepková pizza”.

Keď si nie ste istí chýbajúcim slovíčkom

V hlave vám hrá pieseň, ale ani za svet si neviete spomenúť, ako sa volá. Aj na toto má Google trik. Ak si viete vybaviť aspoň nejakú frázu z textu a chýba vám slovíčko, použite opäť úvodzovky a namiesto chýbajúceho slova pridajte hviezdičku. Môže to vyzerať napríklad takto “imagine all the * living for today”.

Keď vo vyhľadávaní nechcete určité výrazy

Zvyčajne viete veľmi dobre, čo presne hľadáte. Občas ale pre zadaný výraz získate množstvo irelevantných výrazov. Ak vás napríklad zaujíma jaguár ako živočích a nie auto, stačí slovo auto vylúčiť z výrazov použitím znamienka mínus. Vo vyhľadávaní to bude vyzerať takto jaguár -auto.

Keď hľadáte súbor

Ah hľadáte súbory, ako napríklad pdf, jpg, mp3, ppt a podobne, vložte do frázy filetype:. Teda ak hľadáte prezentáciu k téme globálne otepľovanie, do vyhľadávača vložíte filetype:ppt globálne otepľovanie. Takto ľahko nájdete ebooky aj mp3-ky s hudbou.

Keď chcete prehľadávať len konkrétnu stránku

Do vyhľadávača stačí zadať site:názovstránky.sk a váš hľadaný výraz. Teda napríklad site:websupport.sk marketing vám zobrazí všetky podstránky na našom webe, kde sa nachádza kľúčové slovo marketing. Mimochodom, site: môžete používať aj pre vyhľadávanie v určitom jazyku. Ak chcete len výsledky zo slovenských webov, hľadajte site:sk kľúčová fráza. Toto sa vám hodí, ak vám volalo neznáme číslo a vy chcete vyhľadať, kto vám volal.

Keď nechcete výsledky z lokálnej stránky Google

Či už máte záujem o globálne výsledky alebo cestujete a lokálne výsledky Google vás privádzajú do šialenstva, vyskúšajte jednoduchý trik, za doménu google.com pridajte /ncr. Ak chcete teda prehľadávať s Google.com, zadajte do prehliadača https://www.google.com/ncr alebo pre slovenské výsledky Google https://www.google.sk/ncr.

Keď hľadáte podobné stránky

Chcete si spraviť prieskum pred nákupom? Vyskúšajte related: pred názvom stránky. Napríklad rozmýšľate nad netflixom alebo inou streamovacou službou. Do vyhľadávača napíšete related:netflix.com a zobrazia sa vám všetky podobné služby. Niekedy je jednoducho dobré poznať viacero alternatív.

Keď si študenti chcú uľahčiť život

Google za vás vypočíta matematické úlohy, prevedie mierky a pomôže aj so štúdiom angličtiny. Užitočné define:, ktoré definuje slovo a ponúkne synonymá, a etymology:, ktoré vysvetlí pôvod slova. Ak potrebujete nájsť pôvod slova anagram, vložte do vyhľadávača etymology:anagram. No a ak potrebujete rýchlo zmeniť kg na g, eurá na doláre a podobe, použite to. Teda 500g to kg alebo 10000 eur to usd.

Autor: Barbora Ilić

Miluje inovatívne riešenia, píše pre svetové mediá a spolupracuje s rôznymi startupmi. Tvorí komunikačné stratégie, je marketérka, milovníčka zdravého jedla a vášnivá cestovateľka.