Nech sa slovo „second hand“ spája vo vašej mysli s čímkoľvek, príjemné prostredie a kvalitné voňavé oblečenie to asi nebude. Šikovní mladí ľudia z Nosene sa však rozhodli dať oblečeniu druhú šancu v štýlovej predajni a dokázať, že second hand môže vyzerať aj inak. Okrem kvalitného kúsku oblečenia si domov odnesiete aj dobrý pocit. Časť sumy, ktorú zaplatíte, totiž putuje priamo do krízového centra MYMamy o.z. O Nosene nám viac porozprávala spoluzakladateľka Katka Hutyrová.

Fast fashion je celosvetový problém. Vy s ním vďaka Nosene čiastočne bojujete. Máte v pláne aj ďalšie aktivity?

V prvom rade sa nesnažíme stavať do žiadnej pozície „bojovníkov“. Pracujeme na rozvoji našej „upcyklovanej“ podznačky Renewals by Nosene. S touto našou značkou je spojená kopa ďalších aktivít.

Odkiaľ pochádza oblečenie, ktoré predávate v Nosene?

Naše oblečenie buď prácne triedime z vecí, ktoré dostaneme od našich dodávateľov alebo dostávame veci priamo od ľudí, ktorí majú vo svojich šatníkoch nevyužité a stále nositeľné kúsky. Mnohí z nás majú oblečenie, ktoré sme si obliekli maximálne v skúšobnej kabínke alebo sme časom zistili, že v danej veci to ,,nie sme my“.

Takémuto oblečeniu môžeš dať druhú šancu u nás – namiesto toho aby ti veci ležali v skrini, či ste ich vyhodili do koša, ich prinesiete k nám (alebo si oblečenie vyzdvihneme priamo u vás doma) a pritom ešte prispejete na dobrú vec.

Čo všetko sa s oblečením deje od momentu, kedy ho obdržíte až po predaj vo vašom obchode?

V prvom rade nastáva poctivý výber, v ktorom oblečenie vytriedime. Následne každý kúsok vyčistíme, vyžehlíme a až potom ho možete vidieť pekne zavesené v predajni. Ak medzi vecami objavíme niečo poškodené, či nenositeľné kvôli strihu – dáváme mu druhú šancu pod šijacím strojom a značkou Renewals by Nosene.

nosene-predajna

Otvorili ste relatívne nedávno. Ako hodnotíte svoje prvé mesiace v Bratislave?

Naše prvé mesiace hodnotíme pozitívne. Chodia k nám nielen zákazníčky prichádzajúce po prvý krát, ale čoraz častejšie sa stretávame aj s vracajúcimi a spokojnými zákazníčkami, ktoré môžeme s radosťou nazvať stálými.

Nakupujú u vás viac ekologicky alebo sociálne cítiace zákazníčky? Či skôr milovníčky módy?

Medzi zákazníčkami sú zastúpené všetky tri spomenuté kategórie, nakoľko spájame štýlové a pekné kúsky, ktoré sú istým spôsobom recyklovaním a svojim nákupom prispievajú na dobrú vec.

Samozrejme každá žena miluje módu a chce mať vo svojom šatníku pekné oblečenie. Naše zákazníčky vedia, že u nás nájdu vždy nielen pekné ale i špeciálne kúsky.

Robili ste okolo svojho otvorenia nejaké marketingové aktivity?

V prvom rade si myslíme, že robiť marketingové aktivity po alebo počas otvorenia, je neskoro. Našu značku sme najskôr spustili a teasovali online a tak sme už pri otvorení mali svoju komunitu. S otvorením sme špeciálne marketingové aktivity nerobili.

Ako riešite marketing teraz?

Komunikujeme prioritne cez sociálne siete, prípadne mailing. V rámci aktivít spolupracujeme aj s rôznymi bloggerkami či zaujímavými ľuďmi. Snažíme sa hlavne produkovať zaujímavý obsah a byť zaujímavými pre médiá, vďaka čomu získavame mediálny priestor zdarma. Ako napríklad aj teraz 🙂

nosene-predajna-4

Čo všetko tvorí imidž Nosene?

Imidž tvorí jednoduchosť, čistota a to, že nielen pri návšteve predajne ale aj komunikácii sa s nami sa cítíte príjemne.

Dizajn vášho interiéru je jedinečný. Čisté línie, svetlá, voňavé oblečenie. Vidno, že na atmosfére si dávate záležať. Aký dôležitý je interiér obchodu?

Úlohou pri tvorbe interiéru bolo, aby sme vytvorili nielen úžitkový ale i vizuálne príťažlivý priestor. Aby ste pri vstupe do predajne mali pocit, že priestor je čistý, vzdušný a príjemný. Prioritou je vyzdvihnúť v priestore najmä oblečenie a kúsky, nachádzajúce sa v predajni.

Kto nadizajnoval ten váš?

Interiér dizajnoval Jakub Ptačin.

Plánujete aj ďalšie prevádzky?

Plány máme a veríme, že sa nám podarí zrealizovať čo najviac z nich. Teraz je pre nás prioritou nastaviť fungovanie aktuálnej predajne.

Veľa obchodov vôbec nerieši svoju pozíciu na webe. Aká je podľa vás dôležitá webka pre obchod, ktorý funguje výlučne offline?

V prvom rade žiaden obchod nefunguje výlučne offline. To, že sa musíte po tovar fyzicky zastaviť neznamená, že ste sa o produkte či značke nedozvedeli online. Ak chcete zistiť otváracie hodiny, tak idete na web. A tak isto ak chcete kontaktné číslo, tak idete na web.

Social biznisy sa na Slovensku ešte nevidia tak často. Myslíte, že by Nosene mohol byť role model pre nové podniky, ktoré pomáhajú?

Ak budeme inšpiráciou pre rozbehnutie social biznisu aj do iných oblastí podnikania, budeme veľmi radi, že spoločne nepozeráme iba na generovanie zisku, ale aj na pomoc v oblastiach, ktoré túto pomoc potrebujú.

Čo sú KPIs Nosene ako social biznisu?

Nemáme KPIs tak nastavené, ako by to mohol niekto poznať z korporátneho sveta. Naše KPIs sú viac ľudské: spokojné zákazníčky, spokojní zametnanci, spokojné združenia, ktorým pomáhame a náš vlastný dobrý pocit. Firma musí byť zdravá a ekonomicky nad vodou. Ak sa nám podarí ju ďalej rozširovať, budeme radi, ale nie je to primárny cieľ.

Ako chcete aby ľudia vnímali vašu značku?

Ľudia by mali NOSENE vnímať ako miesto, kde sa cítia príjemne a odchádzajú s vylepšeným dňom i keď nenájdu kúsok, ktorý by si kúpili.

[mc4wp_form]

Komentáre