Našich 95 webovských serverov obslúži denne okolo 130 miliónov požiadaviek zo strany klientských prehliadačov. Rozdiel v záťaži medzi dňom a nocou je približne štvor-násobný, cez deň obslužime bežne 1500, alebo aj 2000 požiadaviek každú sekundu. Najväčšiu návštevnosť webov máme od 20:00 do 21:00 v pracovných dňoch.

Objem stiahnutých dát z našich webov je typicky 3 až 4 TB denne. Skoro polovicu dát tvoria obrázky. Asi 50% trafficu na webovské stránky máme zo Slovenska, 15% z Čiech. Priemerná doba odozvy našich web serverov na vybavenie jednej požiadavky kolíše podľa aktuálnej záťaže väčšinou medzi 0,2 a 0,4 sekundami.

Graf priemernej odozvy našich www serverov za jednu hodinu

Priemerna odozva

Medzi našich najnavštevovanejších zákazníkov na zdieľanom hostingu patria portály o športe, stránky o počasí, zábavné stránky s rôznymi vtipmi, ale napríklad aj portál o kultúrnych podujatiach v Bratislave. Zoznam tých TOP sa však často mení, zákazníkom s tými najúspešnejšími a najnavštevovanejšími webmi radíme optimalizovať rýchlosť a stabilitu svojich stránok presunom na vlastné virtuálne, alebo dedikované servery u nás. Tam môžu mať rôzne vlastné nastavenia apache servera, cachovania, veľkú databázu a podobne.

Z celkového objemu prenesených dát robí ale návštevnosť zdielaných webov len tretinu, veľa robia aj zákaznícke VPS a e-maily. V noci vyťažujeme linku zálohovaním dát do sekundárneho dátového centra.

24-hodinový graf časti našej pošty. Či je deň, alebo noc, pošta chodí skoro rovnomerne

Posta

Denne vybavíme približne 1,7 milióna e-mailových správ. Polovicu z toho tvoria správy odoslané z webovských stránok, z nich ale až polovica neodíde von, keďže ju vyhodnotíme ako spam. Nízke zabezpečenie stránok našich zákazníkov a ich nasledovné zneužitie na odosielanie spamu rôznymi útočníkmi je stále vážny problém. Pravidelne scannujeme webovské súbory na trojany a backdoory, nachádzame ich desať-tisíce a meníme im práva tak, aby sa nedali spúšťať.

Ak sa nám predsa prešmykne cez ochrany smerom von nejaké množstvo spamu, dostávame sa na blacklisty a viacero zákazníkov môže trpieť problémami s odoslaním pošty. Ultimátne riešenie je opäť mať u nás vlastný VPS mailserver s vlastnou IP adresou. Denne príjmeme okolo trištvrte milióna e-mailov, okolo 15% z toho označíme zákazníkom do subjectu ako [SPAM], aby si mohli ľahko pridať vlastné filtre.

Komentáre