Vďaka www.blackslide.com mám možnosť vidieť, ako rôzne firmy a startupy riešia svoje problémy. Keď vidím, ako sa niečo podarilo v jednom z nich, poinformujem aj ďalšie tímy. Takto spolu rastieme oveľa rýchlejšie a efektívnejšie. Jeden z objavov je dokonca taký účinný a pritom jednoduchý, že som sa rozhodol podeliť oň so všetkými.

Každý poriadny startup alebo webový podnikateľ rieši ako jednu z priorít KONVERZIU. Ináč tomu nebolo ani v Nicereply.com. Odjakživa sme sa ju snažili tunovať.

Ku koncu roka 2013 si chalani povedali, že to stále nie je dosť, a chceli ju ešte vylepšiť. Cca 1-2 mesiace sa venovali tuningu – cez Inspectlet.com pozerali, ako sa ľudia správajú na webke, kde zamrznú, odkiaľ odchádzajú atď. Potom všetky tieto problémy odstraňovali, vylepšovali, až sa úpravy dali online. A potom sa to stalo.

Naša konverzia z vytvoreného konta na platiaceho zákazníka:

  • september – október 2013: >20%

Nasadil sa nový wizard a nový postup, na ktorom sa robilo cca 2 mesiace:

  • november:  >11% (takmer o 50% menej)

V polke decembra všetci rozčarovane pozeráme na výsledok. Niečo sme robili 2 mesiace a ešte sme to celé zhoršili? Ako je to možné? Čo sa zmenilo?

Našťastie sme po krátkej debatke nato prišli:

  • december:  > 17%

  • január – február: >20% a stále rastie

Teraz určite všetkých zaujíma, čo bola tá čarovná vec, vďaka ktorej môžete mať o 100% menej alebo viac platiacich zákazníkov.

Ešte vás trošku ponaťahujem :). Rovnakú chybu sme robili aj pri inhiro.com a vďaka môjmu mentorovaniu viem, že túto istú chybu robí 90% startupov.

Bola to táto zázračná vec:

Po tom, ako sa nasadil nový wizard, Viktor (CEO Nicereply.com) prestal písať každému novoregistrovanému klientovi (čo predtým robil), či mu môže nejako pomôcť, či chápe produkt, či si ho vie integrovať. Keď nemal ratingy, tak mu odporučil, ako to spraviť, aby ich mal atď..

Ihneď, ako sme si to uvedomili, okamžite začal písať znova všetkým klientom a konverzie sa vrátili späť a stále rastú.

Z toho vyplýva, že keď sa budete snažiť manuálne pomôcť každému novému zákazníkovi, aby lepšie pochopil váš produkt, počet platiacich zákazníkov sa ZDVOJNÁSOBÍ. Až potom spätne som si uvedomil: “Ty vole! Veď to je jeden zo základov lean startupu. Veď to všetko vieme a napriek tomu sme sa snažili veci škálovať a upravovať automaticky.” Namiesto toho, aby sme to najskôr ručne všetko riešili s klientami, pomáhali im a neboli múdri za nich. Verte mi, že osobná starostlivosť o ľudí, čo skúšajú váš produkt, je najlepšia investícia, akú môžete spraviť.

Nájdite si na to čas. Nielenže budete mať viac platiacich zákazníkov, ale z poznatkov, ktoré pri tomto procese získate, by mali vychádzať všetky feauture, upgrady a smerovanie vašej firmy.

NEZABÚDAJTE, PRE KOHO TO ROBÍTE. BEZ TOHO, ABY STE S NIMI PRIAMO KOMUNIKOVALI A POMÁHALI IM, NEBUDETE VEDIEŤ, ČO ICH PRESNE TRÁPI.

 

Komentáre