1. Báza znalostí
  2. E-mail
  3. Biznis Mail
  4. Automatická migrácia e-mailov z hostingu na službu Biznis Mail
  1. Báza znalostí
  2. E-mail
  3. Poštoví klienti
  4. Webmail
  5. Automatická migrácia e-mailov z hostingu na službu Biznis Mail

Automatická migrácia e-mailov z hostingu na službu Biznis Mail

Ak už využívate e-mailové schránky na hostingovej službe je možná ich migrácia do služby Biznis Mail. Pri migrácií prosím postupujte pomocou krokov nižšie.

Tieto kroky je potrebné dodržať presne v uvedenom poradí, pretože po migrácií emailových schránok už nebude možný prístup ku kontaktom a kalendárom. Preto je potrebné krok č.1 vykonať úplne ako prvý.

Pri migrácií na službu Biznis Mail príde k zmigrovaniu všetkých e-mailových schránok. Nie je možné si vybrať iba niektoré schránky. Hostingové e-maily pod danou doménou nebudú dostupné.

1. Export kontaktov a kalendára z Roundcube

Ak ste sa rozhodli pre migráciu z hosting e-mailov na Biznis Mail, úplne prvý krok by mala byť “záloha” kontaktov a kalendára/-ov.
Pre každú e-mailovú schránku je potrebné urobiť Export z Roundcube rozhrania na https://mail.websupport.sk. Vygenerované súbory si uložte v počítači a po ukončení migrácie a prihlásení sa do nového rozhrania služby ich importujte.

Export kontaktov

  1. Prihláste sa do vašej e-mailovej schránky v rozhraní Roundcube z ktorej chcete exportovať kontakty
  2. V ľavom menu kliknite na tlačidlo Kontakty
  3. V pravej hornej lište kliknite na šípku pri Exportovať -> Exportovať všetko.
  4. Do PC sa vám stiahne súbor vo formáte .vcf, ktorý si uchovajte.

Export kalendára

  1. Prihláste sa do vašej e-mailovej schránky v rozhraní Roundcube z ktorej chcete exportovať kalendár/e
  2. V ľavom menu kliknite na tlačidlo Kalendár
  3. V pravej hornej lište kliknite na tlačidlo Exportovať
  4. V novom okne si zvoľte, ktorý kalendár si želáte exportovať, v akom rozsahu a či má obsahovať aj prílohy
  5. Po kliknutí na Exportovať sa Vám do PC stiahne súbor vo formáte .ics, ktorý si uchovajte

Každý kalendár je potrebné exportovať zvlásť.

2. Objednanie služby Biznis Mail a automatická migrácia

Po vytvorení zálohy kontaktov a kalendárov môžete prejsť na ďalší krok a tým je objednávky služby Biznis Mail. Do košíka si vložte minimálne toľko licencií, koľko e-mailových schránok sa bude migrovať z hostingu. Pri objednávke si zvoľte licenciu Premium, ktorú je možné neskôr vo webadmine zmeniť na iný balík.

Každá nová objednávka obsahuje 60 dňový Free Trial – skúšobnú dobu, kedy si viete službu vyskúšať s najvyššou Premium licenciou. Viac informácií skúšobnej dobe môžete nájsť TU.

Po odoslaní objednávky sa automaticky spustí migrácia e-mailových schránok. Tento proces môže trvať od pár minúť, po niekoľko hodín v závislosti od toho, koľko schránok sa migruje a aká je ich veľkosť.

(Nemusíte sa obávať, o emaily, ktoré prídu počas migrácie neprídete, všetko sa riadne zosynchronizuje pri prvom prihlásení sa do nového rozhrania služby Biznis Mail).

Po dokončení migrácia dostanete „Uvítací e-mail“ k Free Trial, ktorý potvrdzuje, že migrácia prebehla úspešne.

Heslá k e-mailovým schránkam sa nemenia. Do nového rozhrania sa prihlásite s rovnakými prihlasovacími údajmi cez štandardnú prihlasovaciu stránku WebMail.

3. Import kontaktov a kalendárov do služby Biznis Mail

Import kontaktov

  1. Prihláste sa do Vašej e-mailovej schránky v rozhraní služby Biznis Mail, do ktorej chcete importovať kontakty.
  2. Vpravo kliknite na ikonu používateľa a následne na Nastavenia
  3. Kliknite na položku Import/Export
  4. Kliknite na tlačidlo Nahrať a vyberte si exportovaný súbor vo formáte .vcf, ktorý ste si stiahli do PC
  5. Zvoľte si cieľový adresár a kliknite na tlačidlo Nahrať.

Vaše kontakty sa importovali a uvidíte ich v záložke Kontakty.

Import kalendárov

  1. Prihláste sa do Vašej e-mailovej schránky v rozhraní služby Biznis Mail, do ktorej chcete importovať kalendár
  2. Ak ste exportovali viacero kalendárov je potrebné si ich najprv vytvoriť aj v novom rozhraní:
    • V ľavom menu kliknite na ikonu Kalendáre
    • V hornom menu kliknite na ikonu Pridať kalendár a vytvorte toľko kalendárov, koľko ste ich exportovali
  3. Po vytvorení kalendárov kliknite vpravo hore na ikonu používateľa a následne na Nastavenia
  4. Kliknite na záložku Import/Export
  5. Kliknite na tlačidlo Nahrať a vyberte si exportovaný súbor vo formáte .ics, ktorý ste si stiahli do PC
  6. Zvoľte si cieľový adresár a kliknite na tlačidlo nahrať

Vaše udalosti z kalendára sa importovali a môžete ich nájsť v ľavom menu v sekcií Kalendáre

Ak ste si exportovali viacero kalendárov je potrebné import vykonať pre každý kalendár zvlášť.

Aktualizované 18. augusta 2023

Bol pre vás tento návod nápomocný?

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Spýtajte sa nás, radi poradíme
Po - Ne 8:00-22:00
Kontaktovať podporu