V tomto článku sa dozviete, ako funguje vo WebSupporte fakturácia, ako zasielame faktúry, aká je ich splatnosť a aký je sled udalostí po vygenerovaní predfaktúry.
Predfaktúry za služby sa generujú automaticky 28 dní pred deaktiváciou služby a posielajú sa e-mailom na adresu uvedenú v používateľskom profile. Tento email je nazývaný aj kontaktný email. V rámci systému je možné si zadefinovať aj zvlášť fakturačný profil pre konkrétnu službu a zvoliť si fakturačný email podľa nasledujúceho návodu.
28. dní pred koncom platnosti služby vám je vygenerovaná predfaktúra so splatnosťou 14 dní. V prípade, že ju zabudnete uhradiť, týždeň pred vypršaním služby vám príde upozornenie, že predfaktúra je po splatnosti. Ak na upozornenie nezareagujete do jedného týždňa, službu vám deaktivujeme. V tomto stave sa dá ešte bez problémov aktivovať späť. Ak však ani týždeň po deaktivovaní nezaevidujeme vašu platbu, na kontaktný email vám príde oznam o spustení procesu mazania služieb, a služby budú zmazané.
Po zmazaní služieb je možné po dobu 14 dní obnoviť dáta za poplatok 10 €. Po ich uplynutí budú dáta nenávratne zmazané.

- 28 dní pred deaktiváciou – E-mail s predfaktúrou splatnou 14 dní. Službu je vhodné uhradiť skôr, nakoľko v prípade ak by vznikol problém so spárovaním platby, chod vašej služby by nebol ohrozený. Faktúra príde e-mailom hneď po zaplatení, nájdete ju aj vo WebAdmine.
- 14 dní pred deaktiváciou – predfaktúra v dátume splatnosti. Služby sú stále aktívne avšak o 14 dní vyprší ich platnosť a stanú sa nefunkčnými.
- Deaktivácia služieb – Stav, kedy je vaša doména aktuálne už nefunkčná a nie je možné ju zobraziť v prehliadači ani príjmať/odosielať emaily. Úhradu vám odporúčame realizovať priamo online cez Webadmin, po prijatí platby sú vaše služby plne funkčné do 24 hodín.
- 7 dní po deaktivácii – V prípade ak úhradu nezrealizujete do 7 dní odo dňa deaktivácie služby, vaše služby budú spod vášho konta zmazané. Ich obnova je možná iba počas nasledujúcich 14 dní za poplatok 10 €.