fbpx

Textové inzeráty

Existuje niekoľko možností zviditeľnenia sa. S Google AdWords je na to možné využiť dva základné nástroje:

Reklama vo vyhľadávaní

Vaša reklama sa zobrazí v časti Sponzorované odkazy vo výsledkoch vyhľadávania na google.sk alebo google.com. Odkazy musia byť relevantné k výrazu, ktorý používateľ zadal do vyhľadávača. Výrazy sú v tomto prípade „kľúčové slová“ , ktoré si zvolili inzerenti podľa zamerania svojho podnikania. Inzeráty majú textovú formu a môžu sa zobrazovať na dvoch pozíciách:

  • nad prirodzenými výsledkami (vyznačené žltou farbou)
  • vedľa v samostatnom stĺpci

Za reklamu vo vyhľadávaní platíte iba vtedy, ak na váš inzerát niekto klikne. Ak máte kreditný systém, stiahne sa vám patričný počet kreditov.

 Kontextová reklama

Vaša reklama súvisí s obsahom (kontextom) webu, kde sa zobrazuje (napr. reklama na turistické topánky na webe o horách a cestovaní) a oslovuje potenciálneho zákazníka pri jeho surfovaní internetom. Inzerát môže mať textovú alebo grafickú (baner) podobu. Cena sa odvíja od zvoleného systému platenia:

  • platíte za počet kliknutí (PPC – pay per click)
  • platíte za počet zobrazení inzerátu (násobky 1000 – napr. 5000, 80 000; PPT – pay per thousand – platba za tisíc zobrazení)
     

Na internete sa nachádza obrovské množstvo webov. Pomocou služby Google AdWords môžete vyskúšať partnerské weby v tzv. reklamnej sieti Google.

Aktualizované 17. decembra 2018

Bol pre vás tento návod nápomocný?

Mohlo by vás tiež zaujímať: