1. Báza znalostí
  2. E-mail
  3. Pokročilé nastavenia
  4. Prihlásenie do emailovej schránky zo zahraničia (GeoIP)
  1. Báza znalostí
  2. E-mail
  3. Riešenie nedostupnosti
  4. Prihlásenie do emailovej schránky zo zahraničia (GeoIP)

Prihlásenie do emailovej schránky zo zahraničia (GeoIP)

V minulosti sme zaznamenali časté napadnutia e-mailových schránok, vo väčšine prípadov prostým uhádnutím hesla, ktoré bolo napr. podobné ako názov domény.  Tieto útoky prebiehali prevažne zo zahraničia.  Preto sme na našich serveroch aktivovali funkciu GeoIP.


Táto ochrana povoľuje prihlasovanie sa na email len z explicitne definovaných krajín, resp. IP adries. Štandardne je možné sa prihlasovať z krajín WS4 (SK, CZ, HU, AT).

Pred cestou do zahraničia preto odporúčame skontrolovať, či je daná krajina na whiteliste, v opačnom prípade nebude možné na na e-mail dostať. Whitelist je možné kedykoľvek upraviť cez WebAdmin a to aj zo zahraničia. Whitelist je možné kedykoľvek upraviť cez WebAdmin rozhranie. Nastavuje sa pre každé e-mailové konto osobitne.

Postup pri nastavení Whitelistu

1. Prihláste sa do Webadminu
2. V zozname služieb vyhľadajte vašu doménu a kliknite na ňu
3. Vľavo v menu kliknite na E-maily

Po kliknutí sa dostanete na prehľadnú tabuľku vytvorených e-mailov.
4.  Pri konkrétnej e-mailovej schránke kliknite na riadku v tabuľke na tri vodorovné bodky úplne vpravo
5. Kliknite na možnosť Upraviť nastavenia

6. V sekcii Pokročilé nastavenia GEO ochrana vyberte alebo vymažte požadovanú krajinu.  IP ochrana slúži na povolenie/zakázanie prihlásenia pre určitú IP adresu. 

Ak sa vám sekcia Pokročilé nastavenia zobrazuje prázdna, uistite sa, že ju máte rozkliknutú - plocha je totiž klikateľná.
Aktualizované 5. mája 2021

Bol pre vás tento návod nápomocný?

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Spýtajte sa nás, radi poradíme
Po - Ne 8:00-22:00
Kontaktovať podporu