1. Báza znalostí
  2. Hosting a web
  3. Štatistiky návštevnosti cez Google Analytics

Štatistiky návštevnosti cez Google Analytics

Viete, aký výkon má váš web? Koľko vašich návštevníkov si na vašom webe niečo stiahne alebo kúpi? Odpovede na tieto otázky vám vedia priniesť dáta z Google Analytics. Google Analytics je veľmi silný nastroj, ktorý sa používa pre podrobnú analýzu webových stránok.


V prípade e-shopov je to ideálny nástroj na meranie konverzií, teda počtu nákupov a hodnôt týchto nákupov. Je skvelé, že tento výkonný nastroj je úplne zadarmo. Pre úspešné nastavenie Google Analytics je potrebné, aby ste mali založený Google účet a mali prístup k súborom vašej stránky, ktorú chcete sledovať.

Pre prístup k štatistikám odporúčame začať využívať sluzbu Google Analytics, ktorá je veľmi prehľadná a poskytuje komplexné štatistiky prevádzky a návštevnosti Vášho webového portálu.

Založenie účtu Google Analytics

Do vášho prehliadača zadajte adresu http://www.google.com/analytics. V pravom hornom rohu kliknite na “Vyvorit Účet” a vyplniť potrebné údaje

Po týchto krokoch sa dostanete na obrazovku, kde musíte vyplniť základne údaje o Vašej stránke. Ide o Názov vašej stránky v Google Analytics a hlavne URL adresu vašej stránky (napr. “mojastranka.sk”). Nezabudnite tiež nastaviť správne časové pásmo. V Google Analytics môžete sledovať jendotlivé informácie nielen po dňoch, ale aj po hodinách. V prípade, že by ste použili pacifický čas, všetky dáta budete mať v grafoch posunuté o sedem hodín. Správna hodnota pre Slovensko je “(GMT+01:00) Stredoeurópsky čas – Praha”. Potvrdiť registráciu stačí tlačidlom “Získať ID sledovania” a odsúhlasením licenčných podmienok spoločnosti Google.

Inštalovanie sledovacieho kódu

Po získaní identifikačného reťazca budete priamo presmerovaný do administrácie Google Analytics. Na prvej obrazovke uvidíte java scriptový kód, ktorý musíte implementovať na každú podstránku vášho webu, ktorú chcete sledovať. Kód odprúčame nasadiť do hlavičky <head> každej stránky. Väčšina CMS ponúka priamo v nastaveniach nástroj, ktorý vám umožní jednoducho vložit kód na vaše stránky. Skontrolovanie, či je sledovací kód nasadený v poriadku, je možné cez správcu v Google Analytics.

Základné štatistky z Google Analytics

Po správnom nastavení by ste mohli po pár hodinách vidieť prvé dáta v Google Analytics. Po pár ďnoch by už obrazovka mohla vyzerať podobne ako na nasledujúcom obrázku. Základné nastavenie GA vám zobrazí na prvej obrazovke počet relácii (návštev) na vašom webe za posledný mesiac.

V prípade, že chcete zobraziť viac informácii ako len za posledný mesiac stačí, ak v pravom hornom rohu kliknete na dátum a upravíte rozsah dátumov.

Okrem relácií sa na hlavnej obrazovke dozviete, koľko ste mali na stránke unikátnych návštevníkov, alebo ako dlho trvala v priemere návšteva na vašom webe. Vľavo hore nad grafom si môžete následne vybrať informáciu, ktorú chete zobraziť v grafe.

Okrem týchto údajov viete v Google Analytics zobraziť aj rôzne demografické údaje ako mesto, jazyk alebo aj operačný systém z ktorého máte na stránke najviac návštev. Pre podrobnejšie informácie stačí ak si zvolíte demografický údaj o ktorom chcete podrobnejšie informácie a kliknúť “zobraziť uplný prehľad”.

V prípade operačných systémov sa vám zobrazí ich prehľad s podrobnými informáciami. Okrem rozdelenia návštevnosti medzi jednotlivé OS v tabuľke tiež nájdete percento okamžitých odchodov z vašej stránky podľa OS. Percento okamžitých odchodov znamená, že používateľ prišiel na vašu stránku, vôbec s ňou neinteragoval (nikde neklikol) a odišiel. Toto číslo by malo byt čo najlepšie, avšak jeho veľkosť závisí od typu stránky.

V Google Analytics si tiež viete zobraziť odkiaľ prišli používatelia na vašu stránku. V pravom menu si viete zvoliť položku “Akvizícia” a “Prehľad”. Následne v tabuľke uvidíte, či prišli vaši návštevníci z inej stránky, sociálnej siete alebo priamo tým, že zadali URL vašej stránky do prehliadača.

Google Analytics však ponúka oveľa viac informácii, ktoré môžete sledovať. V ďalších návodoch vám ukážeme ako nastaviť sledovanie objednávok alebo iných cieľov (napr. sledovanie počtu stiahnutia určitého dokumentu) na vašej stránke.

Aktualizované 13. januára 2019

Bol pre vás tento návod nápomocný?

Mohlo by vás tiež zaujímať: