NS záznamy

NS záznamy, nazývané aj nameservery umožňujú určiť adresu, kde sú umiestnené DNS záznamy Vašej domény. Zmena sa vykonáva u národného registrátora danej domény, ktorý vďaka tomu vie, kam nasmerovať všetky prichádzajúce dopyty na danú adresu. Sú im podradené všetky ostatné DNS záznamy.


Ako vyzerá NS záznam

@  86400  IN  NS   ns1.websupport.sk.
@ 86400 IN NS ns2.websupport.sk.
@ 86400 IN NS ns3.websupport.sk.

Znak @ značí prázdny znak. 86400 je parameter TTL a určuje, na ako dlho si môžu servery poskytovateľov internetu zapamätať dané nastavenie DNS. Čas je uvedený v sekundách. IN NS definuje, že ide o NS záznam. Posledný záznam je NS (nameserver).

Zmena NS (nameserverov)

1. Prihláste sa do Webadminu
2. Kliknite v zozname služieb na vašu doménu
3. V ľavom menu vyberte položku DNS a prekliknite sa na záložku Nameserver

Po otvorení tejto sekcie sa Vám zobrazia existujúce NS záznamy. Úprava NS záznamov ponúka možnosť použiť WebSupport DNS servery alebo vlastné DNS servery. NS záznamy nie je možné nastavovať osobitne pre subdomény.

Ak zmeníte naše NS záznamy na záznamy inej spoločnosti, stratíte možnosť administrácie ostatných DNS záznamov v našej administrácií - napr. A, MX, CNAME alebo TXT záznamov.

Formulár pre upravenie NS

Ak chcete Použiť WebSupport DNS servery, vložte záznamy ns1.websupport.sk, ns2.websupport.sk a ns3.websupport.sk. Ak nechcete pre správu DNS nastavení využívať WebSupport, vyberte si možnosť Použiť vlastné DNS servery a potom budete môcť zadať adresy vlastných DNS serverov do NS1-NS4.

Zmena informácie o umiestnení DNS záznamov sa u národného registrátora domény prejaví až za 24-48 hodín.

Príklad

Zmena NS na poskytovateľa Wix

Doména mojadomena.sk má pomocou NS záznamov určené nameservery na stránku vytvorenú v službe Wix – To znamená, že po zadaní adresy mojadomena.sk sa v prehliadači zobrazí obsah vytovrený v službe Wix. Záznam bude vyzerať napr. takto:

@  86400  IN  NS   ns24.wixdns.com.
@ 86400 IN NS ns25.wixdns.com.

Zároveň to znamená, že doména mojadomena.sk stráca možnosť administrácie všetkých ostatných (podradených) DNS – vrátane A, MX, CNAME a pod.

V prípade použitia NS záznamov inej spoločnosti odporúčame zmazať DNSSEC záznam v našej administrácii a požiadať o generovanie záznamu nového správcu NS záznamov. Tento záznamy bude nutné následne nastaviť opätovne v našej administrácii.
Rovnako v prípade ak dôjde k zmene z externých NS záznamov na naše, taktiež odporúčame zmazať externý DNSSEC záznam v našej administrácii.
Aktualizované 3. decembra 2021

Bol pre vás tento návod nápomocný?

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Spýtajte sa nás, radi poradíme
Po - Ne 8:00-22:00
Kontaktovať podporu