1. Báza znalostí
  2. Cloud a servery
  3. Dedikovaný server
  4. Vzdialený prístup na dedikovaný server

Vzdialený prístup na dedikovaný server

Služba Dedikovaný server podporuje aj vzdialený manažment pomocou iDRAC (alebo IPMI podľa modelu servera). Ide o autonómny systém, ktorý je súčasťou servera a umožňuje jeho vzdialený manažment. Typickým príkladom je tvrdý reštart servera alebo jeho zapnutie. iDRAC umožňuje aj vzdialené reinštalovanie operačného systému servera.

Aktivovanie prístupu

Prístup na vzdialený manažment je možné aktivovať cez Webadmin. Zo zoznamu služieb vyberte požadovaný server. Kliknite na Aktivovať IPMI. Následne bude automaticky vygenerovaná dočasná verejná IP adresa, užívateľské meno a heslo. Prístup je platný počas 2 hodín, potom sa automaticky zruší. V prípade časovo náročnejšej operácie je možné interval predĺžiť. Informácie sú uvedené v spodnej časti WebAdminu.

Odporúčanie

Vzdialený manažment cez iDRAC odporúčame používať len pre servisné zásahy ako napríklad jeho reštart pri probléme s operačným systémom, lokálne prihlásenie pri zrušení vzdialeného prístup (RDP, SSH) a pod. Ostatné parametre odporúčame pre jeho správne fungovanie nemeniť.

Upozornenie: Vzdialený manažment cez iDRAC neslúži ako náhrada pre prístup cez služby typu SSH alebo RDP. Ale len na nevyhnutný servisný zásah.

Aktualizované 5. mája 2021

Bol pre vás tento návod nápomocný?

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Spýtajte sa nás, radi poradíme
Po - Ne 8:00-22:00
Kontaktovať podporu