Poštové protokoly PO3 a IMAP

 

Protokoly POP3 a IMAP slúžia na komunikáciu s poštovým serverom. Využívajú ich e-mailoví klienti ako napríklad Outlook či Thunderbird. Pre ich správne fungovanie vyžadujú nastavenie adresy poštového servera. Zvyčajne máva tvar pop3.vašadoména.sk, imap.vašadoména.sk, alebo univerzálny tvar mail.vašadoména.sk - závisí na poskytovateľovi webhostingu.

 

Adresy poštových serverov spoločnosti WebSupport


pop3.vašadoména.sk, resp. pop3.websupport.sk

imap.vašadoména.sk, resp. imap.websupport.sk

 

Šifrované pripojenie funguje len na adresách:

pop3.websupport.sk

imap.websupport.sk

 

Poznámka: okrem adresy poštového servera budete možno potrebovať nastaviť aj porty pre prijímanie pošty. Ak používate IMAP, nastavte port 143 (pre šifrované pripopojenie 993). Pre POP3 použite 110 (pre šifrované pripojenie 995). 

 

 

Rozdiel medzi POP3 a IMAP 


POP3 a IMAP sú dva rôzne protokoly (spôsoby) používané pre príjmanie e-mailov. 

Protokol POP3 správy zo servera sťahuje. Preto po otvorení e-mailu na jednom zariadení nie je možné si ho prečítať na ďalšom zariadení. E-mail bol totiž zo servera vymazaný. Vymazanie pošty možno čiastočne eliminovať nastavením e-mailového klienta (každý poštový klient ma svoje vlastné nastavenia).

Protokol IMAP  je  lepšou a odporúčanou voľbou ak potrebujete príjmať e-maily na viacerých zariadeniach ako notebook, stolný počítač, mobil, tablet alebo iné zariadenie. E-maily sa po prijatí zariadním nezmažú a ostávajú na servery dostupné aj iným zariadeniam. Protokol IMAP tiež dokáže odosielať informácie o stavoch správy. V praxi to znamená, že keď v Outlooku na niektorú správu odpoviete, správa bude obsahovať informáciu o tom, že ste odpovedali aj keď si ju budete pozerať neskôr cez webmail. Podobne správy prečítané cez webmail budú označené ako prečítané aj v Outlooku.

 

 

Zakázanie/povolenie vybraného protokolu


Prostredníctvom WebAdmina môžete každému e-mailovému účtu vnútiť iba používanie vybraného poštového protokolu.

 

1. Prihláste sa do Webadmina.

2. V zozname Moje služby si vyberte doménu, s ktorou potrebujete pracovať a kliknite na možnosť Emaily.

 

 

3. V ľavom menu kliknite na možnosť Emaily/Emailové schránky a možnosť Nastavenia/Nastavenia emailovej schránky.

 

 

4. Upravte nastavenie poštových protokolov na povolené/zakázané.

 

 

5. Uložte nastavenia.