Všeobecné nastavenia emailov

 

V tejto časti Webadmina nájdete 4 základné nastavenia emailov a tiež možnosť vytvoriť novú sadu emailov pre subdoménu. Tieto nastavenia sú dostupné po prihlásení na stránke admin.websupport.sk 

 

Postup je nasledovný:


1. Prihláste sa na admin.websupport.sk 

2. V službách vyhľadajte vašu doménu a kliknite na ňu.

3. V ľavom menu vyberte položku E-maily -> Nastavenia

Nájdete tu možnosť Vytvoriť e-maily pre subdoménu a tiež 3 základné nastavenia:

 

Kontrola domény voči RBL blacklistu – umožňuje kontrolovať prijaté emaily a server, ktorý ich odoslal, voči RBL blacklistu, v prípade ak sa na ňom server nachádza je email označený ako SPAM. Ak takéto emailové správy potrebujete prijať riešenia sú 2:

1. Správca daného (blacklistnutého) servera požiada patričný blacklist o delistovanie/odstránenie jeho IP adresy zo zoznamu spam serverov

2. Ďalšou možnosťou je vypnúť túto funkciu a budú Vám doručené všetky emaily, aj tie označené ako SPAM, vypnutie však môže viesť k zvýšenému prijímaní práve SPAM pošty

 

Kontrola domény odosielateľa – SPF – sú to DNS TXT záznamy, ktoré obsahujú informácie o oprávnení odosielacieho servera odoslať emaily z danej domény. Slúži na ochranu pred prijatím spamu. Ak je táto možnosť zapnutá, náš server kontroluje toto oprávnenie.  V prípade, ak sa odosielateľovi vráti jeho emailová správa s hlásením „550 Message rejected because SPF check failed“ a vy potrebujete tento email prijať, 

riešenia sú 2:

1. Odosielateľ pridá správny SPF záznam do svojej domény

2. Alebo si príjemca vypne funkciu SPF, avšak opäť môže dôjsť k zvýšenému prijímaniu spamových správ na schránkach pod danou doménou

 

 

A/ VYTVORIŤ E-MAILY PRE SUBDOMÉNU

Tu môžete vytvoriť nové emailové adresy pre ľubovoľné subdomény, stačí vyplniť názov subdomény. Táto subdoména nemusí byť reálne vytvorená, takže môžete využívať len emaily subdomény.

Po pridaní subdomény sa zmení ľavé navigačné menu. Emailové kontá  a ich nastavenia sa začnú zobrazovať v zoznamoch, podľa toho akej doméne alebo subdoméne podliehajú.

 

 

Webadmin Vás po pridaní subdomény automaticky presunie do sekcie „ZOZNAM“(obrázok nižšie). Tu nájdete možnosti „Pridať subdoménu pre e-maily“, „Nastavenia“ kde môžete spravovať emaily pre doménu alebo subdomény, „Vymazať“ subdoménu pre emaily spolu so všetkým čo pod ňou existuje.