1. Báza znalostí
  2. Cloud a servery
  3. Dedikovaný server
  4. Dedikovaný server – technické detaily

Dedikovaný server – technické detaily

Prenájom dedikovaného servera zahrňuje poskytnutie  fyzického servera, jeho housing (umiestnenie) v dátovom centre, zabezpečenie konektivity do internetu, inštaláciu softvéru a servis jeho hardvérových komponentov. V tomto článku si popíšeme všetky dôležité technické detaily spojené s jeho prevádzkou, monitoringom, úpravou parametrov alebo škálovaním.


Hardvér serveru

Hardvérové parametre servera skladáme podľa potrieb klienta z enterprise hardvérových komponentov značky Dell PowerEdge s použitím Intel Xeon procesorov. Používame len serverové komponenty, ktoré sú testované na dlhodobú a nepretržitú prevádzku. Pozrite si dostupné harrvérové konfigurácie serverov »

Komponenty servera sa dajú dopĺňať – či už pevné disky (HDD), SSD, operačná pamäť RAM alebo ďalšie CPU (ak to umožňujú voľné sloty servera). Parametre servera je možné individuálne konfigurovať mimo uvedených konfigurácií.

Okrem lokálnej diskovej kapacitu je možné rozšíriť serber aj o sieťovú (NFS) až do veľkosti 6 TB pomocou služby Storage ».

V prípade potreby existuje možnosť kombinovať viacero dedikovaných serverov do clusterov, resp. ich horizontálne škálovať do jedného celistvého riešenia. Pri bávrhu riešenia vám radi vám poradíme.

Inštalácia OS a softvéru

Máme bohaté skúsenosti s väčšinou aktuálnych (LTS) Linuxových distribúcií (Debian, Ubuntu, CentOS, atď.), virtualizačných platforiem (VMware ESXi, Citrix XenServer), ale aj komerčných systémov ako Microsoft Windows Server (liceniu pre vás zabezpečujeme my), Hyper-V Server alebo RedHat Enterprise Linux. Sme partnerom spoločnosti Microsoft, umožňuje nám to poskytovať Windows liceniu formou SPLA – Services Provider License Agreement (licenčná dohoda poskytovateľa služieb). Ku každému serveru máte samozrejme plný root (administrátorský) prístup s možnosťou vzdialenej inštalácie vlastného OS.

Umiestnenie serveru v dátovom centre

Servery sú housované v dátovom centre v Bratislave. Je to DC kategórie Tier III, ktoré spĺňa náročné požiadavky na kontinuálnu prevádzku a disponuje záložnými systémami sieťového a energetického pripojenia, vrátane viacerých diesel-generátorov. Je dizajnované a prevádzkované tak, aby vám zabezpečilo najvyššiu úroveň súčasných štandardov. Spĺňa všetky nároky od bezpečnosti, prístupu, spoľahlivosti, redundancie, škálovateľnosti a stabilného prostredia.

Žiaden zákazník nemá fyzický prístup k serveru ani do dátového centra. Administrácia prebieha vzdialene, prípadne našími technikmi.

Pre náročnejšie a rozsiahlejšie riešenia vieme servery rozložiť medzi rôznymi lokalitami v EÚ (Česká republika, Švédsko). Viac informácií o datacentre »

Networking

Váš dedikovaný server bude v dátovom centre pripojený dvoma sieťovými kartami do dvoch rôznych switchov s 1Gbit/s linkou. Pre istotu budete mať ešte aj dvoch nezávislých mezinárodných poskytovateľov pripojenia do internetu.

Náročnejší klienti určite ocenia možnosť prepojiť ich serverový setup 10 Gbps sieťou. Takáto možnosť je k dispozícii pre komplexné clustre dedikovaných serverov. Ku každému serveru dodávame 1 IPv4 adresu. Servery dodatočne neobmedzujeme na rýchlosť pripojenia ani objem prenesených dát.

Monitoring

Každý dedikovaný server je monitorovaný z pohľadu jeho dostupnosti a stavu diskov, ak to operačný systém umožňuje (OS s podporou inštalácie Zabbix agenta).

Tento základný monitoring, je možné rozšíriť na plnohodnotnú službu Monitoring. Vtedy sledujeme všetky systémové parametre potrebné pre chod servera, monitoring teda poskytuje informácie o dostupnosti kritických služieb a sledovaných metrikách ako obsadenie diskov, stav RAID-u, využitie operačnej pamäte RAM, vyťaženie CPU a mnohé ďalšie. Čiže nielen či server funguje, ale aj to, čo sa na ňom práve deje.

Dáta sú zbierané v reálnom čase a odosielané v 60 sekundových intervaloch – ihneď môžete vidieť ako sa prejavia zmeny vo vašej aplikácii alebo konfigurácii. Viac informácií o monitoringu a cenník nájdete tu »

Správa

Dedikované servery si môžete spravovať sami, prípadne máte možnosť využiť našu službu Administrácie serverov (pri Linux distribúciách). Okrem štandardného prístupu cez služby na verejnej IP adrese (alebo FQDN) ako SSH či RDP máte možnosť pristupovať aj cez iDRAC modul. Ten je možné dočasne sprístupniť a umožňuje zapínať, vypínať, reštarovať či pristupovať na konzolu na diaľku.

Ak server spravuje WebSupport, naši admini pokrývajú všetky práce potrebné na udržiavanie stabilného chodu vášho servera. Práce zahrňujú odozvu a pomoc pri incidentoch a výpadkoch. V rámci správy robíme aj údržbu a upgrady softvérových komponentov súvisiacich so stabilným a bezpečným chodom vašich aplikácií. V rámci dodatočných inštalačných prác vám vieme za príplatok pomôcť s ladenín výkonu aplikácií, inštalovať dodatočné komponenty, navrhovať a zrealizovať konkrétne softvérové architektúry, či nastavenia. Pre servery s OS Windows správu neposkytujeme. Viac o správe serverov sa dozviete tu »

Zálohovanie

Ponúkame vám možnosť zálohovania dát zo servera. Zálohy sú umiestnené v geograficky oddelenom dátovom centre, ako je fyzicky umiestnený samotný server. Zálohovanie prebieha v pravidelných intervaloch (každý deň v nočných, resp. skorých ranných hodinách) po vyhradených optických linkách medzi datacentrami. Zálohovanie môže prebiehať na úrovní obsahu disku, prípadne databáz alebo konkrétnych priečinkov. Cena sa odvíja od objemu dát, ktoré sa zálohujú 1x denne počas 14 kalendárnych dní. Prvý deň sa robí plný backup, nasledujúce dni rozdielové zálohy.

Pre Linuxové operačné systémy používame vlastné zálohovacie riešenie, ktoré robí zálohy na úrovni súborového systému. Pre Microsoft Windows poskytujeme SMB/Samba share úložisko. Pre cenovú ponuku nás kontaktujte mailom»

Aktualizované 10. marca 2020

Bol pre vás tento návod nápomocný?

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Spýtajte sa nás, radi poradíme
Po - Ne 8:00-22:00
Kontaktovať podporu