Nefunkčný email

Návod vhodný pre začiatočníkov

V prípade, že máte problém využívať Vašu emailovú schránku, tak je potrebné preveriť skutočnosti, ktoré majú priamy dosah na nedostupnosť tejto služby. Skôr ako sa obrátite so vzniknutým problémom na náš helpdesk, presvedčte sa, či tu nenájdete odpoveď.


Overenie funkčnosti e-mailovej schránky cez webmail

Prihlásenie sa do webmailu je ten najrýchlejší spôsob overenia hesla a rovnako aj funkčnosti mailových serverov v prípade, že testujete aj iného poštového klienta ako napríklad Outlook a nefunguje Vám odlišný poštový klient.

Prihlasovanie zo zahraničia

Najčastejším problémom s nedostupnosťou je pristupovanie k emailom zo zahraničia, prípadne prístup na VPN. Základné nastavenie emailovej schránky dovoľuje pristupovať k emailom z krajín strednej Európy a niektorých dovolenkových destinácií (Chorvátsko, Taliansko, Turecko, Bulharsko, Grécko, Tunisko).

Ak sa nachádzate mimo týchto krajín a neviete sa prihlásiť k emailu, je to práve z dôvodu že nemáte vo WeAdmine povolenú krajinu,kde sa nachádzate. Návod na pridanie zakázanej krajiny alebo úplné vypnutie GeoIP ochrany nájdete v tomto článku.

Neuhradenie vystavenej predfaktúry

Nedostupnosť emailov môže byť spôsobená deaktivovaním hostingovej alebo doménovej služby z dôvodu jej neuhradenia a preto je potrebné sa presvedčiť vo Webadmine že máte uhradenú predfaktúru za služby, kde evidujete problém. Tieto informácie sú dostupné v sekcií Faktúry.

Nesprávna konfigurácia emailového klienta

Preverte správnosť zadaných údajov v emailovom klientovi. 

Do nastaveni servera prichádzajucej pošty nastavte:

  • Host: imap.m1.websupport.sk
  • Port: 993
  • Meno: Vaša celá emailova adresa
  • Heslo: Heslo k Vášej e-mailovej schránke
  • Metóda šifrovania(overenia): SSL

Do nastaveni servera odchádzajúcej pošty nastavte: 

  • Host: smtp.m1.websupport.sk
  • Port: 465/587
  • Meno: Vaša celá emailova adresa
  • Heslo: Heslo k Vášej e-mailovej schránke
  • Metóda šifrovania(overenia): SSL/TLS

Prekročenie ochranného limitu na počet odoslaných mailov

Základné nastavenie dovoľuje jednej e-mailovej schránke odoslať 300 e-mailov za hodinu a celej doméne 2000 e-mailov za hodinu. O prekročení limitu nebude možné najbližších 60 minút odoslať ďalšie e-maily. Správy odoslané počas zablokovania nebudu doručené a bude ich nutné odoslať znova po uplynutí 60 minút. Je preto potrebné počkať 60 minút a odosielanie emailov bude opäť funčné.

Ak napriek prevereniu všetkých skutočností uvedených vyššie nebude Váš email funkčný, obráťte sa na náš Helpdesk, radi Vám pomôžeme vyriešiť Váš problém s nedostupnosťou.
Aktualizované 27. februára 2024

Bol pre vás tento návod nápomocný?

Mohlo by vás tiež zaujímať:

Spýtajte sa nás, radi poradíme
Po - Ne 8:00-22:00
Kontaktovať podporu