WebSupport blog

Zbrusu nový WebAdmin: Sila sa prebúdza

Tvoriť vlastné nástroje, ktoré vyhovejú vysokým nárokom, máme akýmsi spôsobom zakorenené vo firemnej DNA. Uvedomujeme si extra úsilie, ktoré nás to stojí, ale v kľúčových veciach sa proste nechceme spoliehať na externého dodávateľa. Jeden príklad za všetky – naše vlastné administračné rozhranie – WebAdmin.

Na začiatku sa všetky nastavenia hostingu robili ručne. Pri jednotkách zákazníkov žiaden problém. Pri desiatkách zákazníkov už bolo treba robotu zefektívniť a pribudlo pár predpripravených skriptov. Aj to však rýchlo prestalo postačovať a bez administračného rozhrania pre zákazníkov nebolo možné ďalej rásť.

„Hackerská kultúra, firma v začiatkoch a chuť robiť veci inak nás ťahali preč od cpanel-ov či pleskov“

V časoch keď ešte Michal Truban robil na helpdesku, druhý spoluzakladateľ, Pavel Stano, začal programovať admin.websupport.sk. Ako firma rástla, rozširovali sa aj možnosti WebAdmin-a. Pokrýval všetky hostingové nastavenia, fakturáciu, správu používateľov atď. Stále však stál a padal na jednom človeku.

WebAdmin dizajn r. 2002

 

WebAdmin dizajn r. 2006

V roku 2010 prišiel výraznejší redizajn, ktorý mal na svedomí náš bývalý kolega Matej Hreščák, dnes úspešný Product designer vo Facebook-u. Spolu so zmenou dizajnu prišlo aj technické rozdelenie WebAdmin-a na 2 navonok neviditeľné projekty – „user admin“ a „stanov admin“.

WebAdmin dizajn r. 2010

„User admin“ má na starosti fakturáciu, expiráciu, správu používateľov, atď. Je postavený na Yii frameworku a za jeho kód zodpovedá celý Devel Team. To, čo familiárne nazývame „Stanov admin“, sa staralo o nastavenia FTP, e-mail-ov, DNS, databáz, PHP a všetkého okolo technickej časti hostingov. Kód tejto časti sa s nami ťahal od počiatku (WebSupport) sveta, no stál a padal so svojím autorom. Ak sme chceli ďalej WebAdmin rozvíjať a poskytovať produkt vysokej kvality, museli sme sa ho zbaviť (Stanovho admina, nie Stana).

No a tak sme sa dostali k výzve prerábky celého manažmentu služieb. Z technického pohľadu, sme chceli mať všetko pokryté testami, postavené na internom API. Z produktového hľadiska zasa užívateľsky čo najprívetivejšie a najintuitívnejšie, ideálne v núdzi použiteľné aj mimo desktop-u.

Od jesene 2015 sme postupne nasadzovali 4 hlavné časti nového manažmentu služieb: DNS, databázy, web a e-maily. Dnes sme radi, že všetci naši zákazníci už využívajú nové rozhranie a my zbierame prvé ovocie našej práce. Menej dotazov na helpdesk, super rýchle pridanie podpory Let’s Encrypt, nové vychytávky. Veď pozrite sa sami na pár príkladov, rozdelených podľa typu:

Sprehľadnenie nastavení:

Uľahčenie práce:

Zlepšenie flow pri používaní:

Nové vychytávky:

Núdzové použitie na mobile:

Veľa ďalších zlepšení sa do prehľadu nezmestilo, ako napríklad štatistiky a logy zmien pre každú z častí. Nájdete ich však vo svojom WebAdmine. Na pozadí sa toho udialo ešte viac. Pribudli testy, prešlo sa na API, ubudli tisíce riadkov, prešlo sa na Python, atď. Ďalšie zlepšenia v tejto časti budú pribúdať postupne v pravidelných cykloch – backlog je plný skvelých vychytávok. Ak by ste mali návrh na zlepšenie, sem s ním.

Generačná obmena WebAdmina „par excellence“

Zároveň s kamarátmi z 2fresh.sk usilovne pracujeme na prerábke zvyšku WebAdmin-a, ktorý zahŕňa fakturáciu, prehľad služieb a používateľov. Táto časť by mala ísť von na konci leta, spolu s prerobeným manažmentom VPS. Potom nám ostane už len Server manager a WebAdmin bude mať za sebou generačnú obmenu „par excellence“. Veríme, že oceníte tieto zmeny. Robíme to v prvom rade pre vás.

Komentáre