WebSupport blog

Ako vybudovať osobnú značku cez blog

Dada Baroková sa dostala k blogovaniu ako tínedžerka. V tom čase bol blog ešte celkom novinka. Vtedy ju k zdieľaniu svojich článkov viedla zvedavosť, no časom ju blogovanie pohltilo a dnes už píše na svojom vlastnom a úspešnom blogu Trojveršie.

“Vždy som mala rada písanie – či už tvorenie farbistých svetov a fantazijných príbehov, ktoré sú dokonalým únikom z reality všedných dní, či ventilovanie nahromadených pocitov a myšlienok formou denníka, alebo utrieďovanie si vlastných názorov…”

Dada nám prezradila, ako budovať svoju značku prostredníctvom osobného blogu.

Rada číslo 1: Univerzálnym tipom tu podľa mňa bude zabudnúť na všetky univerzálne tipy a blogovať podľa seba.

Za tie roky, čo blogujem, mi nevyšlo veľa vecí – človek nad niektorými článkami strávil celé hodiny, kým zhromaždil a preštudoval všetky podklady, zoskupil získané poznatky a svoje názory do čitateľného celku, a po zverejnení článok aj tak nezískal želanú odozvu, ohlas… Iný článok mohol vzniknúť takpovediac “na kolene” a je stokrát čítanejší. Bloger potom smutne dumá, kde pri jednom článku urobil chybu a v čom konkrétne tkvie úspech toho druhého.

Treba sa učiť na svojich blogových chybách a úspechoch; spoznávať svoje publikum, čo sa mu páči, čo zaujme a čo nie. Netvrdím tým však, že treba blogovať iba o tom, čo teraz “fičí”.

Osobný blog si bloger môže písať takpovediac pre seba. Osobný blog však nie je denník, ktorý si každý večer skrývame do šuplíka, takže nepochybne chceme, aby bol aj čítaný…

Rada číslo 2: Je dobré sledovať, čo čitateľov v minulosti zaujalo.

Aké články, témy získali pozornosť, ktoré kategórie, tagy sú najpopulárnejšie a k týmto sa vracať.

Každý dlhoročný bloger by vedel spraviť celý seriál o radách a tipoch na blogovanie (a v každom takomto seriály by ste sa dozvedeli zhruba to isté a niečo celkom nové).

Ja pridám ešte tretiu radu a síce: Buďte členom blogerskej komunity.

Neposielam vás na všetky stretnutia blogerov, ktoré ste schopní navštíviť (ale spoznať ľudí, ktorých celé roky “čítate” aj naživo je vždy interesantné), no správny bloger by blog nemal iba písať, mal by aj čítať ostatné blogy. Pri osobných blogoch je blogerská komunita ešte dôležitejšia ako inokedy – ak máte tematický blog, ktorý sa venuje jednej konkrétnej téme, blog si môže nájsť čitateľov, ktorých táto téma zaujíma aj bez toho, aby mali k vám ako autorovi určitý vzťah. Pri osobných blogoch je najdôležitejší samotný bloger-autor; tu ich budete zaujímať vy, nech by ste zajtra vyrukovali s akoukoľvek témou. S čitateľmi (a ostatnými blogermi) sa tu dajú budovať pevné vzťahy.

Možno vás pri čítaní iných blogov napadne téma pre váš vlastný článok. Môžete od ostatných čerpať inšpiráciu. Komentujte iné blogy (samozrejmosťou je odpovedanie na komentáre na vašom blogu!), môžu vzniknúť inšpiratívne diskusie, ktoré navyše dokážu prilákať nových čitateľov na váš blog.

Osobná značka

Čo sa týka osobnej značky, po pravde som o blogu v tomto kontexte ešte neuvažovala. Asi preto, že osobný blog je ako súčasť osobnej značky až priveľkou samozrejmosťou. Osobný blog je vaša najúprimnejšia sebaprezentácia na internete, vaše názory, myšlienky, vaša osobná značka. Začínate si ju budovať už len tým, ako váš blog vyzerá; vaším prvým článkom a každým ďalším. Moji blogoví čitatelia ma vďaka blogu poznajú, vedia, čo môžu odo mňa čakať.

Či je blog všeobecne osobnou značkou alebo iba internetovou osobnou značkou závisí asi od blogera – ja osobne sa nepredstavujem: “Ahoj, som Dada a som blogerka.” Ale na internetoch sa predstavím presne tak. 😉

Ak sa už rozhodnete pre osobný blog, idete s kožou na trh. Dadu internety poznajú ako milovníčku Ázie a kníh. Nikoho už nepresvedčí o opaku. Veríme, že vám jej rady pomohli a váš osobný blog si nájde veľa priaznivcov.

[mc4wp_form]

Komentáre