Preskočiť na obsah
Kategórie
Ostatné

Aký je recept na výrobu virálneho webu

Natočiť skutočne virálne video je snom mnohých firiem, blogerov a youtuber-ov. Mišo Dúžek virál neplánoval. S kamarátom Jožom Malackým však jeden vytvoril. “Keď sa ku mne prvýkrát dostala skladba „Stokujeme Vonku“ vystrihol som tých pár slávnych sekúnd, pustil to vo firme na repeat a všetkým sa to zapáčilo. Tak sme tomu ešte s kamošom Jožom narýchlo dali aj vizuálnu a interaktívnu podobu.”

v2 copy

Z noci do rána získali 5000 zdieľaní. A nielen to. “Deň po spustení mi zavolal sám Paťo, spýtal sa ma, či viem kto volá a veľmi to celé pochválil. Robili sme potom zo srandy ešte pár podobných projektov a verím, že neboli posledné.”

image01

Miša sme sa spýtali na jeho recept pre virálnu webku.

“Hlavne sa treba chytiť niečoho, čo je aktuálne a spraviť to v čo možno najkratšom čase”

Chalani boli síce aktuálni, ale taký závratný výsledok nečakali. “Čakal som, že to pozdieľa pár kamošov, ale určite nie takúto lavínu.” Veľa firiem sa pokúša o virál. Mišo im odkazuje toto: “S reklamnými virálmi to vo všeobecnosti vnímam dosť tragicky, keďže vždy pre istotu dostanú aj nejakú mediálnu podporu a teda sa už nepozeráme na klasický virál.”

“Web by mal v návštevníkoch vyvolávať nejaké emócie, pre ktoré by ho mali chcieť zdieľať (či už pozitívne alebo negatívne)”

Projekt patooo.sk mal vo väčšine prípadov pozitívnu odozvu. No našli sa aj exoti. “Pridala sa na Facebooku asi stovka náhodných ľudí a niektorí mi písali naozaj zvláštne veci :D”

image00

“Like button by mal byť umiestnený na dobre viditeľnom mieste a kľudne ho môže sprevádzať aj nejaký vtipný text (najlepšie nám vždy fungoval stred alebo ľavý horný roh)”

S webkou patooo.sk sa zamerali najmä na Facebook. “V tej dobe fungoval najlepšie Facebook a myslím, že na tento typ projektu by sa hodil najviac aj dnes. Každopádne teraz už existuje oveľa viac alternatív, ale veľmi závisí aj od obsahu, ktorý sa má zdieľať (napr. na Imgure sa vie zaujímavý obrázok za hodinu dostať aj na milión pozretí). Celková úspešnosť bola 30 000 zdieľaní za prvý mesiac, potom sa to takmer úplne zastavilo.”

“Nesnažiť sa o nič násilné – na skryté virálne kampane ľudia reagujú čoraz horšie”

“Pre mňa subjektívne sú najkrajšie tie „virálne“ kampane, ktoré sa nijako nesnažia zakryť fakt, že sú to reklamy. A jednoducho sú tak dobré, vtipné, alebo zaujímavé že ich rád pošlem ďalej.”

“Treba myslieť aj na kompatibilitu, keďže už viac ako 50% používateľov pristupuje na internet výhradne cez smartphone či tablet”

Patooo.sk zažil svoju najväčšiu slávu pred tromi rokmi. Bol nejako optimalizovaný pre mobilné zariadenia? “Práveže vôbec 😀 venovali sme tomu vtedy asi iba dve hodinky. V auguste 2013 prišlo viac ako 99% návštevníkov cez desktop, dnes by som už riešil podobný web primárne pre mobilné zariadenia.”

“A samozrejme aby som nezabudol – správny hosting, ktorý unesie všetky tie milióny návštev :)”

Mišo nám prezradil, že jeho celková investícia bola presne 0 EUR. “Však išlo len o srandu. A v budúcnosti určite ešte niečo podobné s Jožom spáchame…”

Nechajte si poradiť od Miša, jemu sa už jeden vymakaný virál podaril. Tešíme sa na ďalšie.

Autor: Barbora Ilić

Miluje inovatívne riešenia, píše pre svetové mediá a spolupracuje s rôznymi startupmi. Tvorí komunikačné stratégie, je marketérka, milovníčka zdravého jedla a vášnivá cestovateľka.

5 odpovedí na “Aký je recept na výrobu virálneho webu”

Ako mohla byt celkova investicia 0 eur? Domenu a hosting zaplatil kto, sam Patooo?

Odpovedať

predsalen zvlastne zakonceny clanok ked spomeniete kvalitny server a potom ze to vyslo 0€ 🙂

Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *