WebSupport blog

Ako robiť marketing keď nemáte peniaze

Jedna z najčastejších otázok na mojich prednáškach je, ako robiť marketing, keď nemám peniaze. Väčšina marketérov začne robiť content stratégiu, social media stratégiu, growth hacking a všekty ostatné buzzwordy. V realite to ale vyzerá, že si založia facebook skupinu, i keď to nedáva žiaden zmysel a raz mesačne napíšu blog, ktorý nikto nečíta. Pozrite sa, čo ja pokladám za marketing a inšpirujte sa pre svoje podnikanie.

Nicereply.com
Všetko čo sme v Nicereply vyskúšali boli vyhodené peniaze. Niekoľkokrát sme sa hrali s PPC ale neboli sme schopní dostať tam normálne ROI. Platili sme si PR článok, vyskúšali si zaplatiť promovania v rôznych app storoch.

V marketingu sa potrebujete dostať tam, kde je vaša cielovka. Cielovka Nicereply boli klienti helpdesk systémov. Potrebovali sme sa dostať k ich klientom. Tak sme porobili pluginy pre jednotlivé helpdesk systémy. Oni nás zato dali na svoje stránky, tweetovali o nás, dali nás do newsletterov, napísali o tom blog. To bol zatial jediný kanál, ktorý okrem vývoja nič nestál a chodia nám odtiaľ klienti, ktorí platia. Perfektné.

Ale oveľa lepšie sú tieto dva príklady. Obidva sú o tom, ako ja vnímam content stratégiu a čo je to kreatívny marketing.

Groovehq.com
Jednoduchý helpdeskový tool, ktorých je na svete milión. Ale ich blog je pre mňa synonymom perfketnej content stratégie. Chalan si vytýčil cieľ v obratoch 100 000 dolárov a rozhodol sa mapovať cestu k tomu. Píše o tom, čo robil, aby to dosiahol, čo sa mu osvedčilo a čo nie. Namotalo sa nato veľa ľudí, sledujú to, inšpirujú sa. Na blogu má perfektný progress bar. Nakoniec sa mu to aj vďaka tomuto podarilo a pokračuje s cieľom dosiahnuť 500 000 dolárov mesačne. Určite sa oplatí sledovať. To samo o sebe vás naučí strašne veľa o marketingu.

Baremetrics.com
A do tretice uplne najlepší príklad. Baremetrics je tool, ktorý vám (pokiaľ vo firme používate platobný systém Stripe) jedným kliknutím ukáže všetky dôležité štatistiky o vás. Aký máte obrat, počet klientov, priemernú hodnotu na klienta, churnrate … ako robia marketing oni? Všetky tieto dáta o svojej vlastnej firme dávajú vonku.

Čiže demo na ich stránke sú reálne dáta o nich. Ale podstatné je, že to isté umožnujú aj svojim klientom. Keď je potom taký Buffer (známa open firma) ich klient, dá si svoje dáta vonku, prístupné pre všetkých a povie o tom svojim zákazníkom. Pritiahne to obrovskú pozornosť.

Určite ste aj na sebe spozorovali, ako sa chcete ísť na ten baremetrics pozrieť aké to majú vlastne tie startupy a firmy obraty a zisky, však? Alebo ste si šli hneď prečítat groovehq, ako sa dostali k tým 100 000 dolárom.

Vidíte a o tomto je marketing. Takéto pocity u ľudí vyvolávať.

Komentáre