Nahliadnite do štatistík WebSupportu


  • Zdieľať na Google+

Našich 95 webovských serverov obslúži denne okolo 130 miliónov požiadaviek zo strany klientských prehliadačov. Rozdiel v záťaži medzi dňom a nocou je približne štvor-násobný, cez deň obslužime bežne 1500, alebo aj 2000 požiadaviek každú sekundu. Najväčšiu návštevnosť webov máme od 20:00 do 21:00 v pracovných dňoch.

Objem stiahnutých dát z našich webov je typicky 3 až 4 TB denne. Skoro polovicu dát tvoria obrázky. Asi 50% trafficu na webovské stránky máme zo Slovenska, 15% z Čiech. Priemerná doba odozvy našich web serverov na vybavenie jednej požiadavky kolíše podľa aktuálnej záťaže väčšinou medzi 0,2 a 0,4 sekundami.

Graf priemernej odozvy našich www serverov za jednu hodinu

Priemerna odozva

Medzi našich najnavštevovanejších zákazníkov na zdieľanom hostingu patria portály o športe, stránky o počasí, zábavné stránky s rôznymi vtipmi, ale napríklad aj portál o kultúrnych podujatiach v Bratislave. Zoznam tých TOP sa však často mení, zákazníkom s tými najúspešnejšími a najnavštevovanejšími webmi radíme optimalizovať rýchlosť a stabilitu svojich stránok presunom na vlastné virtuálne, alebo dedikované servery u nás. Tam môžu mať rôzne vlastné nastavenia apache servera, cachovania, veľkú databázu a podobne.

Z celkového objemu prenesených dát robí ale návštevnosť zdielaných webov len tretinu, veľa robia aj zákaznícke VPS a e-maily. V noci vyťažujeme linku zálohovaním dát do sekundárneho dátového centra.

24-hodinový graf časti našej pošty. Či je deň, alebo noc, pošta chodí skoro rovnomerne

Posta

Denne vybavíme približne 1,7 milióna e-mailových správ. Polovicu z toho tvoria správy odoslané z webovských stránok, z nich ale až polovica neodíde von, keďže ju vyhodnotíme ako spam. Nízke zabezpečenie stránok našich zákazníkov a ich nasledovné zneužitie na odosielanie spamu rôznymi útočníkmi je stále vážny problém. Pravidelne scannujeme webovské súbory na trojany a backdoory, nachádzame ich desať-tisíce a meníme im práva tak, aby sa nedali spúšťať.

Ak sa nám predsa prešmykne cez ochrany smerom von nejaké množstvo spamu, dostávame sa na blacklisty a viacero zákazníkov môže trpieť problémami s odoslaním pošty. Ultimátne riešenie je opäť mať u nás vlastný VPS mailserver s vlastnou IP adresou. Denne príjmeme okolo trištvrte milióna e-mailov, okolo 15% z toho označíme zákazníkom do subjectu ako [SPAM], aby si mohli ľahko pridať vlastné filtre.

Komentáre

  • Lars Schotte
    Odpovedať
    Autor
    Lars Schotte

    No, prd, ja reku, ze tu je nieco pisane o tom, ze hackli blackhole.sk, ale nist … kedy bude artikel o tom? hm?

    • Blackhole
      Odpovedať
      Autor
      Blackhole

      Kto hackol co? Blackhole bol stary neaktualizovany web, ktory bezal na starom CMSku neaktualizovanom asi 2-3 roky, a tak sa o ziadny prevratny hack nejednalo.

      • WebSupport
        Odpovedať
        Autor
        WebSupport WebSupport

        Hacknúť neupdateované CMS nebol až taký problém 🙂 V každom prípade, prečo by mal byť o tom “artikel” a prečo by mal byť tu na WebSupport blogu? Blackhole je už dávno mrtvý projekt.

  • Emm
    Odpovedať
    Autor
    Emm

    netreba zabudat ze este dobieha uhorkova sezona takze pre niektore platky je aj blackhole dobra… doslova 😀

  • Tomas
    Odpovedať
    Autor
    Tomas

    Máte pravdu. Hacknúť mrtvý projekt je ako ukradnúť dieťaťu lízatko ktoré stratilo na ihrisku a už dávno spí doma. A ako spomenul Emm tak je uhorková sezóna a treba sa na niečom priživiť nie ? 😀

    Skorej k tomuto blogu by ma zaujímalo to pozadie 🙂
    Ako sypete dáta do Elasticsearchu ? Čím a v akých intervaloch. Aký veľký je ten ELK ? Bližšie info plsss

  • Ivan
    Odpovedať
    Autor
    Ivan

    Krasne pisete o tom aky ste super. O tom kto si prdne pisete na FB ale ze vase servery maju vypadky ze stranky nejdu na FB ani tuk. To je aky managment ze si to clovek vycita so zive ? Na tomto popracovat kludne s5 2 roky dozadu do bol vtedy pan suppor.

    • WebSupport
      Odpovedať
      Autor
      WebSupport WebSupport

      Výpadky sa týkali len určitej časti zákazníkov, preto sme po zvážení neinformovali o tom na sociálnych sieťach. Ohľadom plánovaných (i neplánovaných) výpadkov informujeme vždy, ak sa to týka väčšej časti zákazníkov na našom TW účte @ws_monitor.

  • Patrik
    Odpovedať
    Autor
    Patrik

    Denne vybavíme približne 1,7 milióna e-mailových správ. Polovicu z toho tvoria správy odoslané z webovských stránok, z nich ale až polovica neodíde von, keďže ju vyhodnotíme ako spam.
    Bolo by možné toto robiť pre klienta transparetne? Uvítal by som napríklad v admine hostingu zoznam skriptov a počet odoslaných emailov vyhodnotených ako SPAM. Niečo podobné ako je slow query log pre databázu. Alebo je už teraz toto možné niekde v error logu nájsť? Nemyslím si, že sa ma to týka, ale bolo by dobré mať istotu.

  • Tomas
    Odpovedať
    Autor
    Tomas

    a tie vypadky co mate stale na the hostingu su kde ?

  • Karol
    Odpovedať
    Autor
    Karol

    V tých štatistikách mi chýbajú informácie o rozdelení návštevnosti webov podľa dní v týždni. Toto by bolo veľmi zaujímavé vidieť.
    Okrem toho, nabudúce môžete skúsiť vypátrať koľko % z pošty tvoria nevyžiadané emaily.