Ako a kde nájsť tú pravú


  • Zdieľať na Google+

Chystáte sa založiť firmu, občianske združenie či neziskovku? Tak nezabudnite na výstižný názov. Nepodceňujte ani výber samotnej internetovej domény, obzvlášť v prípade, keď bude váš biznis prebiehať v online prostredí. S doménou jklm-jkl.sk rozhodne nikoho neohúrite. Faktorov, ktoré ovplyvňujú návštevnosť webu, je síce viac, ale výber správnej domény môže byť pre vás kľúčový. Predstavíme vám zopár šikovných online nástrojov, ktoré vám môžu uľahčiť hľadanie.

Wordoid.com je bezplatný nástroj nielen na návrh internetových domén, ale aj samotného názvu vašej firmy. Ak nemáte vôbec žiadnu predstavu o názve, tento nástroj vám bude zobrazovať rôzne náhodné variácie slov. Ak však máte aspoň malú predstavu o tom, aké písmená či kľúčové slovo by mal názov obsahovať, môžete si v ľavom stĺpci sami zvoliť, ako má názov začínať, končiť alebo aké slová/písmená má obsahovať. Dokonca si môžete zvoliť dĺžku, jazyk a kvalitu výstupu. Wordoid takisto ihneď zobrazuje, či je daná doména ešte voľná. Podobný, no oveľa minimalistickejší nástroj pre návrh náhodných názvov pre vašu firmu je aj dotomator.com – vyskúšajte.

V prípade, že už poznáte názov svojej firmy, stačí zadať kľúčové slovo v nástroji domainsbot.com a stlačiť Enter. Následne vám navrhne všetky dostupné domény, všetky obsadené a všetky, ktoré sú k dispozícii na odkúpenie. Názov si je možné rozšíriť už aj o niektoré z TLD domén v ľavom stĺpci.

Nástroj panabee.com vám navrhne oveľa viac variantov k samotnému názvu pre základné domény ako .com, .biz, .org atď. Keď máte len hmlistú predstavu o kľúčovom slove názvu vašej firmy, tento nástroj vám vyrobí množstvo populárnych variácií prípon ako app, ly, alebo ify.

Namemesh.com vám zasa na rozdiel od ostatných zobrazí len všetky dostupné kombinácie a možnosti domén k názvu vašej firmy. V základnom zobrazení neponúka obsadené domény, ktoré môžu byť teoreticky na predaj. Zaujímavosťou je stĺpec, kde sa vám systém na pozadí snaží navrhnúť “vtipné” názvy domén. Záleží teda, aký máte zmysel pre humor. Také websupprt.co (pri odporúčaní kamarátovi) môže byť celkom zábava. 🙂

Leandomainsearch.com je veľmi rýchly a jednoduchý nástroj. Na stránke sme si, bohužiaľ, nevedeli navoliť žiadnu inú doménu okrem .com, ale návrhov populárnych variácií k názvu ponúka tento tool obrovské množstvo.

 

Dúfame, že vám niektorý z nástrojov pomohol pri výbere vašej novej domény. Ak však ešte stále tápate a neviete si rady, odporúčame vám vyskúšať profesionálne skúsenosti slovenskej spoločnosti The Big Name Theory, ktorá sa špecializuje predovšetkým na názvy firiem, produktov, kampaní či logotypov.

Komentáre

  • Tom
    Odpovedať
    Autor
    Tom

    Sklamaný. Obrázok biedny, sprievodný text aby bolo, úplne nezmyselné použitie slova „tool“ a na konci reklama kvôli ktorej vlastne celý blogpost vznikol. Obsah nech posúdi každý sám.

    • Martin
      Odpovedať
      Autor
      Martin

      …a takto sa pisu nekonstruktivne komentare.

    • Peto
      Odpovedať
      Autor
      Peto

      co je zle na obrazku? ze nie je tuctovy? ako by mal obrazok vyzerat?

  • Mirka Big Name
    Odpovedať
    Autor
    Mirka Big Name

    ahojte, toto nie je naša reklama, lebo sme o tomto clanku ani nevedeli, ale dakujeme a tesime sa na vymyslanie novych nazvov 🙂

  • Tomas
    Odpovedať
    Autor
    Tomas

    Nastroje pre retardov bez stipky napadu a originality.
    IMHO, kto si nevie vymysliet nazov firmy, nech ju rovno ani nezaklada… 😉

    • WebSupport
      Odpovedať
      Autor
      WebSupport WebSupport

      Tomáš, rešpektujeme tvoj názor, i keď sa s ním vôbec nestotožňujeme 🙂 Za hľadaním dobrého názvu je hotová veda a toto je len jeden zo spôsobov, ako na to. Rozhodne však nie jediný spôsob.