WebSupport blog

Nahrajte si svojich návštevníkov

V ostatnej dobe sa aj na Slovensku dostávajú do popredia používateľské testovania webov, zjednodušovanie, UX/UI optimalizácia. Najjednoduchším prvým krokom k zlepšeniu vášho webu – a tým aj vášho podnikania – je pozrieť si videozáznamy toho, ako sa na vašom webe správa zákazník, kam kliká a kde už nevie, ako ďalej. Vďaka jednoduchým softvérom si takéto sledovanie môžete vyskúšať aj vy.

Odporúčam vyskúšať si pohrať sa s tým, naozaj to vie veľmi otvoriť oči. Ceny za tieto softy sa pohybujú v rozmedzí desiatok až stovák dolárov za mesiac. Závisí to od toho, akú veľkú máte návštevnosť, resp. koľko nahrávaní chcete spraviť. Výhodou a dôvodom, prečo sa to oplatí vyskúšať, je, že väčšina týchto služieb poskytuje skúšobnú dobu (30 dní). Za vyskúšanie naozaj nič nedáte.

Z mojej osobnej skúsenosti sme používali tieto 2 softy:
Inspectlet . Je veľmi jednoduchý, prehľadný a aj technicky najlepšie nahráva. Čo je najprekvapivejšie – je aj najlacnejší. Problém môže byť trošku dlhšia odozva helpdesku, ale tento soft odporúčam všetkým ako jasného víťaza.

Druhý nástroj, ktorý odporúčam je Clicktale, vhodnejší však pre väčšie firmy a projekty. Je veľmi robustný, má veľa funkcií, super prácu s funnelmi. Môžete mať zaplateného vlastného človeka, ktorý vám to všetko ponastavuje a pomôže. Soft patrí k tým drahším, ale taktiež patrí ku špičke v odbore.

Ďalšie tri softy na vyskúšanie, s ktorými som ale nemal čas sa hrať:
Luckyorange, ktorý vyzerá komplexne, či napr. Ghostrec a MouseFlow.

Výhody mapovania pomocou týchto nástrojov sú nasledovné:
– Okrem nahrávania si môžete pozerať aj heatmapy vašej stránky (kde najviac návštevníci klikali, kde behal kurzor, ako vypĺňali formuláre, atď.)
Príklad:

– Takmer v každom z týchto softov si môžete vytvoriť vlastné nastavenia toho, čo chcete sledovať, a zistiť konverziu na jednotlivé akcie:

Má to, samozrejme, aj nejaké nevýhody (čítanie JS či Ajaxu), no plusy sú rozhodne silnejšie.

Záver:
Jednoznačne odporúčam tieto programy vyskúšať. Dokážu totiž veľmi otvoriť oči a zmeniť pohľad na vašich návštevníkov a na ich nákupné správanie. Pripravte sa na nemilé zistenia, keď uvidíte, ako sa návštevníci strácajú, nevedia nájsť to, čo potrebujú, klikajú tam, kam by ste v živote nepovedali, ako vám týmto utekajú aj predaje.

Na internete existuje množstvo podobných softvérov, ďalšie vám môžu napr. pomôcť pri a/b testovaní (napr.:Optimizely.com) či pomôcť vám s live user testingom. O tých však budeme písať asi v nasledujúcich blogpostoch.

Určite máte kopec skúseností aj s inými softíkmi a budem rád, keď sa o ne podelíte v diskusii.

Komentáre