WebSupport blog

6 trikov ako preľstiť WebMatch

Hra na počesť dosiahnutia 50 000 domén bola pôvodne plánovaná ako postrehová záležitosť. Keďže sme však medzi geekmi, netrvalo dlho a stal sa z nej súboj dôvtipu a kóderských zručností. Tu je výber najlepších trikov, s ktorými ste dosiahli inak nereálne čísla.

1. Naťahovanie času

Výborným pomocníkom pri cheatovaní bola utilitka Cheat Engine. Umožňuje zastaviť prehliadač, čím získate dosť času na otvorenie požadovanej domény vo vedľajšom okne. S Cheat Enginom dokážete preľstiť všetky hry využívajúce údaje z vášho PC – flashové, webové i newebové.

2. Paralelné prehliadanie webu

Ďalšia finta spočívala v paralelnom otvorení zobrazenej domény. Kým sa zjavili náhľady web stránok, bolo jasné, na čo treba kliknúť. Pomocou skriptu ste doménu automaticky otvárali buď do nového okna, alebo – efektívnejšie – cez iframe priamo v tom istom okne.

3. Parsovanie domény z unikátneho hashu súboru obrázku

Sofistikovanejší spôsob bolo nakódenie vlastného bota, ktorý sa postupne “učil” správne odpovede. Ku každému obrázku sa dá vytvoriť hash daného súboru a k nemu priradiť doménu postupným skúšanim mnohých levelov, až sa nazbiera dostatok dát. Potom už len stačí hashe vsetkych zobrazených obrázkov porovnať s databázou a získať názvy domen, takže sa dá určiť, o akú stránku ide.

4. Zrýchlené klikanie vo dvojici

Tento trik sa snaží eliminovať zdĺhavé ovládanie myšou a vylepšiť postreh. Jeden z hráčov si vytvoril jednoduchý autoclicker, ktorému nastavil bindy. Na ovládanie potom namiesto myši používal klávesy A, S, D, F a klávesy 1, 2, 3, 0 na numlocku. Každému z nich zodpovedal konkrétny obrázok. Hrali dvaja. Zo začiatku, keď boli len dva obrázky, klikal prvý na F, alebo druhý na 1. S rastúcim počtom obrázkov zapájali ďalšie klávesy.

5. Porovnanie screenov s realitou

Ďalší bot využíval API projektu Thumblizer. Vytvoril screen vypísanej domény a pomocou iného skriptu na porovnávanie ho porovnával ho zo screenmi zobrazených obrázkov.

6. Porovnaním našich vlastných screenov

Asi najprefíkanejší prístup zvolil hráč, ktorý si nakódil vlastné rozšírenie pre Chrome. Po zobrazení domény sa jeho skript pripojil na náš server a stiahol odtiaľ súbor s rovnakým názvom ako bola vypísaná doména. Následne ho porovnal so súbormi, ktoré WebMatch zobrazil a označil zhodu.

Update: 4. 9. 2012 9:56

7. Použitie hrubej sily

Kóderi nás dodatočne upozornili ešte na jeden veľmi častý postup – brute-force útoky. Takéto útoky využívajú skripty, ktoré náhodne tipujú správnu odpoveď. Skúšajú to dookola celé hodiny. Najprimitívnejšie tipovacie skripty sa nedostali ani cez 3 levely, iné, doplnené o funkciu „učenia“, boli oveľa úspešnejšie. Jeden takýto prepracovaný tipovací skript sa dostal až na level 100. Kým to dokázal, zahral si WebMatch asi 44 000 krát.

Za priznanie ďakujeme Janovi Jedinákovi, Ahmedovi Al Hafoudhovi, Vladovi Vaculíkovi a ďalším.  Ich e-maily boli veľmi inšpiratívne čítanie.

Top cheateri

priemerný reakčný čas počet pokusov Top level Nick
5,97 98 100 meciar
3,39 4961 100 magaman
4,17 5567 100 velyger
2,91 721 100 ahmed
0,50 44259 100 larrenko

 

 

Zaujímavé čísla o WebMatch-i

  • WebMatch si zahralo 2815 ľudí
  • Spolu prešli 462 955 levelov
  • Potrebovali na to 33 421 pokusov
  • 1 človek prešiel priemerne cez 11,8 levelov
  • Najaktívnejší hráč zahral webmatch 4205 krát
  • Dvaja z troch ľudí, si zahrali WebMatch viackrát
  • Jedna hra trvala priemerne 95 sekúnd, najčastejšie to bolo okolo 15 sekúnd
  • Najdlhšia hra trvala 585 sekúnd
  • Za 30. level sa dostalo každý desiaty hráč
  • Za 50. level sa dostalo iba 37 ľudí (1,3 %)

Komentáre