Preskočiť na obsah
Kategórie
Novinky

Vyjadrenie k väčšiemu počtu výpadkov

Rozhodol som sa napísať tento príspevok pretože počas migrácie nášho systému došlo k príliš veľa výpadkom, ktoré zabraňujú tomu aby naši zákazníci boli z našich služieb štastní a spokojní. A to je niečo, s čím sa mi nedá zmieriť a úprimne ma to trápi. Ospravedlňte prípadne gramatické chyby a nedôkladný sloh. Písal som to pomerne rýchlo aby to bolo čo najskôr online.

Websupport.sk bol vždy známy vysokou kvalitou svojich služieb, čomu nasvedčuje aj najvyšší prírastok .sk domén, spomedzi slovenských spoločností. Zakladáme si  hlavne na podpore pre našich zákazníkov, kde okrem rýchlej reakcie častokrát bežne radíme a pomáhame našim klientom s ich web stránkami alebo internetovým podnikaním bez nároku na odmenu alebo argumentov že si to klient neobjednal. Jednoducho snažíme sa mať ľudský prístup a nevidieť za všetkým peniaze. Preto nás majú naši zákazníci tak radi. Druhá najdôležitejšia časť je dostupnosť našich služieb. A práve táto druhá časť teraz pokrivkáva. A samozrejme zákazníci sú z toho nervózni. A právom.

Pokúsim sa vysvetliť prečo sa to deje a čo s tým budeme robiť.

Všetko to začalo dvoma veľkými výpadkami celých rackov v jednom z datacentier. Boli to dvojhodinové výpadky celých našich služieb po týždni. Aj kvôli ďalším problémom so starým datacentrom sme sa rozhodli naše služby postaviť na kompletne nových základoch.

Migrácia:
Spravili sme analýzu, vybrali nových partnerov a pustili sme sa do migrácie. Tá trvá bezmála cca 2 mesiace.  Pri migrácií došlo k viacerým komplikáciam, ktoré sme neočakávali a všetci naokolo prisahali, že nič také ešte nevideli. (Napríklad sa pokazili 2 cisco switche NARAZ: jeden hlavný a druhý, ktorý mal byť jeho záložný. Z toho bol ďalší cca hodinový výpadok. Posledné 2 výpadky taktiež súviseli s problémami mimo nás) Do toho sa priplietlo aj zopár našich chýb, ako zamrznutie databázového servera a podobne. Okrem toho vzniklo veľa nekompatibility medzi starým a novým systémom, vypadli niektoré služby, weby ktoré používali ešte staré IP adresy a podobne. Výsledkom toho bolo, že za posledné dva mesiaca bol skoro každý týždeň nejaký výpadok.

Aby ste vedeli, prečo ste toto všetko s nami podstúpili, napíšem ešte krátky zoznam toho, čo sa spravilo. (kompletne sa tomu budeme venovať v inom blogu)

Prešli sme na nové IP adresy. Do nových serverov a technológie sme pri migrácií investovali viac ako 50 000 eur čisto na železo. Každý server má 4-násobne zálohovaný konekt, 2 pripojenia do elektrickej siete, ktorá je ešte dvakrát zalohovaná. Dokupovali sa nové stroje, dokupovalo sa viac ako 100GB RAM, dokupovalo sa nové diskové pole (v desiatkach TB). Všetky dôležité služby ako databázový server, switche sme začali mirrorovať a v prípade výpadku v budúcnosti budeme vedieť okamžite zapnúť ich kópie. Úplne sme zmenili rozdelenie databázových serverov kvôli ich škálovateľnosti.

Problém s poslednými výpadkami je ten, že nová architektúra ešte nie je odladená. Ale nebude to trvať dlho a všetko pôjde tak, ako sme si my aj vy predstavovali.

Výpadky:
Úprimne musím povedať, že bolo toho veľa. Bojujeme s tým koľko vládzeme a keď už nevládzeme, ešte pridáme. Každý výpadok je pre celú firmu enormne stresový. Do pár sekund máme stovky telefonátov a mailov. Ľudia sú nervózni a nadávajú, samozrejme oprávnene. Zakladám si na tom, aby sme ponúkali také služby (viď. napr. náš helpdesk, ktorí si ľudia nevedia vynachváliť), ktoré by našich zákazníkov tešili. Aby si povedali, že som rád, že spolupracujem s Websupportom. O to viac ma trápi to, keď sa nám to nedarí. Z každého jedného výpadku vyvodzujem dôsledky, vylepšujeme technológie, monitoring serverov a podobne. (samotná migrácia je toho dôkazom). Ale počitače sú vlastné entity. Určite to poznáte, ako niekedy nechcú poslúchať a zamrzajú aj mobily. O to ťažšie býva udržať na uzde niečo, čo obsluhuje milióny zobrazení a desaťtisíce stránok.

Verím, že touto novou architektúrou a migráciou sa nám to podarilo a vrátime sa do čias, keď jediné čo mohlo spôsobiť výpadok bol policajný zbor :).

Kompenzácie:
Každý, kto ma záujem o kompenzácie zo zaplatených služieb na základe ich zníženej kvality, môže napísať na helpdesk@websupport.sk a určite to vyriešime. Osobne sa tým budem zaoberať, aby boli dotknutí zákazníci spokojní.

Budúcnosť:
Nemôžem vám sľúbiť, že výpadky nebudú. Častokrát je to mimo nás (napríklad v housingu) a stále migrácia neprebehla úplne do konca. Zostáva pár dní. Ale pracovať sme už začali. Migráciou sme spravili všetko preto, aby ich bolo čo najmenej. Keď bude definitívne dokončená a zastabilizovaná, výpadky vymiznú.

To, čo vám môžem sľúbiť je, že sa snažíme a budeme sa snažiť stále ponúkať vám tie najlepšie služby aké dokážeme. A v tom je samozrejme aj čo najväčšia miera stability.

Budem veľmi rád, keď nás podržíte aj teraz, tak ako ste nás podržali už mnoho krát.

Ak budete mať akékoľvek otázky, alebo pripomienky ohľadom tohoto príspevku alebo výpadkov, môžete nechať komentár alebo písať priamo mne: truban@websupport.sk

Vďaka.

Autor: Michal Truban

Mišo je prirodzeným dôkazom toho, že poctivý biznis sa dá robiť aj v teniskách a bez zbytočných oficialít. Je zakladateľ WebSupportu, startupu Nicereply, InHiro či inteligentnej stoličky Neseda.

84 odpovedí na “Vyjadrenie k väčšiemu počtu výpadkov”

keeping mu fingers crossed for you! hold on!!!

Odpovedať

Viete co je brutalne okolo tohto celeho? Ze ked toto je najlepsia firma vo svojom fachu na SK, ako vsetci svorne tvrdite, tak je to velmi ale velmi smutne…
My sme mali s tymito majstrami kopec vypadkov, aj bez stahovania do inej budovi. O com sa tu bavime, ze kompenzacia? Tych par susnov? Kompenzacia by bola podla mna, preklikane eura na adwords, pokial ho vypmeme, lebo striehnut sa neda 24/7 a hlavne kompenzacia by bola pocet stratenych zakaznikov na eshope, resp. predanych jednotiek a z toho plynucej straty v buducnosti…verte, ze su to nemale peniaze. Chapem tych, ktori maju len firemny web, kde je mapka s adresou atd…, ze su trpezlivi, ale ti co potrebuju byt online, to je ina vec.
Najhorsie na websupporte je, ze nikdy neviete co sa stane a ani sa nikto neunuva Vas kontaktovat, resp. cokolvekk vysvetlovat. A uplne najprofesiaonalnejsie su tie vyhovorky a srandy typu, ze vsetko je uplne super v poriadku…akurat, ze pred telefonatom to neslo a zrazu to ide, ale oni nic nemenili, len to zrazu zacalo samo fungovat…gimme a break…

Odpovedať

pokial viem, nikdy sa nesnazime nasim klientom klamat. ak je problem na nejakej domene, klient ho nahlasi, tak samozrejme mu vzdy otvorene povieme aky problem sa stal. urcite sa nevyhovarame. ak mate konkretny ticket s takymto riesenim probemu, poslite mi ho na truban@websupport.sk ja to preverim.

Odpovedať

k cloveku ktory sa podpise ako Vaio mam svoje vyhrady
[flame]

Odpovedať

nadavate a hanite tu myslim nepravom. ziadna webhostingova firma vam nevie poskytnut 100% dostupnost a je zvratene domnievat sa ze ak pride napriklad povoden tak oni to tie servre dako rozdychaju, vyfasuju snorchle a potapacske okuliare a pofrci to.

vacsina ludi vie ze vsetko sa pokazit moze a aj sa pokazi. otazne je ako sa k tomu firma postavi. ukazte mi jednu dalsiu webhostingovu firmu ktora si chybu verejne prizna a ospravedlni sa. mam skusnosti s mnohymi a verte alebo nie ospravedlnenia sa clovek docka malokedy a to aby sa priznali ze bol vypadok u nich tak to je asi tak caste ako zlata rybka v konzerve sardiniek.

na podporu u WS nemozem povedat krive slovo. akonahle mam problem tak reaguju vacsinou do par minut na email a to aj v hodinach ktore by som za pracovnu dobu casto nepokladal a rozhodne pomozu viac ako u ineho webhostingu. a to nevravim o web rozhrani kde sa da nastavit naozaj takmer vsetko (pri vacsine inych hostingov clovek musi siahodlho vypisovat hore dole emaily a potom napr. aj aktivacia cronu trva niekedy tyzden).

btw: s tym ze bude web niekedy aj offline treba ratat. nezijeme v idealnom svete a niekto nevie kedy sa co moze pokafrat.

Odpovedať

Je to bohuzial fakt a veľmi ma to mrzi 🙁 Na websupport som presiel na zaklade mnohych odporucani, ale pocet vypadkov ma fakt prekvapil, este nikdy som sa tak casto nezaoberal hostingom ako teraz.

Co sa tyka kompenzacie, je fajn, ze existuje tato moznost, ale to bohuzial nic neriesi, strata ma uplne iny rozmer…

A co teraz? Moja dovera voci Websupportu je asi prec a mrzi ma to, menil som hosting lebo som mal pocit, ze firma kde som bol uz x rokov doziva, ale bol to krok zlym smerom. Normalne mam blby pocit z toho, ze to pisem, ale tieto situacie si proste nemozem dovolit, nie tak casto.

Ja vam ozaj drzim palce chalani! Robte to tak dobre ako len viete, mozno to u vas zas niekedy zahostujem 🙂 ale teraz uz radsej rychlo prec z celeho slovenskeho hostingu.

Odpovedať

vidno, že nevieš o čom rozprávaš… ja som prešiel veľa hostingov a ver tomu, že websupport, ten sa stará, informuje a vieš omnoho viac vecí ako u iných provajderov!!!

Odpovedať

info predom by pomoholo, plus čas odhadovanej poruchy

Odpovedať

jasne. tomu rozumiem. len vela krat je naozaj neplanovane a vela krat aj tazko odhadnutelne. pokial vieme o niecom, tak informujeme klientov cez twitter, nas web a facebook stranku.

Odpovedať

add Michal: ja mam vyhrady, ze mas vyhrady k mojej prezyvke. Mohol som sa podpisat ako Jozko, to by malo urcite vacsiu vypovednu hodnotu, vsak…
Nechcem konkretizovat kto som, lebo mam hrozu z toho, co sa deje so serverom, ked nie je online…

add hrki: nenadavam ani nehanim. konstatoval som iba fakty, nic viac, precitaj si to este raz. rovnako som nikde nepisal, ze vyzadujem 100% dostupnost. a nehnevaj sa na mna, ale pisat o povodniach a snorchloch a podobnych extremoch patri skor na pokec.sk. ja sa tu bavim o realnej dostupnosti sluzby, nie o ked raz, co ak, a podobne hypoteticke situacie.
ide mi o to, ze mozno si niekto nevie predstavit, ake to je ked na niecom roky makas a davas do toho vsetko a stoja na tom zivoty rodin, tvojej, zamestanancov, atd.

Preto sa viem vzit do koze pana Trubana, a drzim mu palce.

Napisal som moju reakciu len preto, ze tych vypadkov za par rokov bolo prilis vela a myslim, ze po rokoch mlcania a akceptovania mi nikto nemoze toto vytknut. Nie je to prijemne, ked je clovek z toho tak nekludny, ze kontroluje funkcnost stranky kazdu pol hodinu aj v noci…ale to uz je o inom.

Nakoniec, napisal som to ako uvahu o biednej situacii na SK trhu s tymito sluzbami, ked ako vsetci pisete u inych je to este horsie.

Odpovedať

Vaio ked chces od niekoho kompenzaciu usleho zisku (a nie len vratenie pomernej casti zapletenej sluzby), tak sa poobzeraj po enterprise kontraktoch za miliardy rocne, kde mas garantovanu dostupnost napr. 99.9% (malokedy viac ako 99.99%) s tym, ze pri poruseni sa platia obrovske penale.
Pri sluzbach za par euro mesacne nemozes nic take pozadovat, pretoze technologicke riesenie niecoho takeho je na uplne inej urovni ako bezny webhosting.

Odpovedať

Myslel som to len cisto hypoteticky a principialne, aby bolo aj neznalym jasne, co vsetko tieto vypadky sposobuju. Ziadat odskodnenie tohto druhu by bolo samozrejme utopiou.

Odpovedať

viem, ze sa snazite spravit co sa da, aby to bolo co najskor v poriadku. Len tak dalej a som si isty, ze nove sluzby ocenim nie len ja, ale ja zbytok klientskej zakladne. doteraz som s vami bol vzdy spokojny, verim, ze coskoro to bude opet najvyssia kvalita 🙂 drzim palce!

Odpovedať

“ Častokrát je to mimo nás (napríklad v housingu)…“ Mna by zaujimalo, co je ten housing, co zabezpecuje alebo kto 🙂 dakujem

Odpovedať

housing alebo datacentrum. je sluzba, ktoru ponukaju firmy. v podstate by vam mali zabezpecit kvalitnu linku, elektricku energiu, upsky, klimy, sbsku. jednoducho budovu, kde mozete bezpecne umiestnit servery.

Odpovedať

viem, ze to vyznie tvrdo, ale zakaznik plati vam a nemusi ho zaujimat, ze vam housing poskytuje tretia strana. na druhej strane ale vsetky male vypadky tolerujem, viem si predstavit aka je to robota a drzim palce.

Odpovedať

Momentalne mi robi problem mail server. Surne potrebujem ist na maily a nejde…. Ale verim, ze robite vsetko pre to, aby to slapalo ako treba.

Odpovedať

pekne vysvetlene, fajn odhodlanie .. ale ..
nie je prijemne vysvetlovat zakaznikom, co sa deje .. najma takym, ktori tomu nerozumeju a pytaju sa zasadnu otazku: ked to ma vypadky, preco sme/ste stale u nich?
a tuto otazku by ste mi/nam mohli zodpovedat ..
PS: najlepsou odpovedou bude par tyzdnov bez vypadku ..
PS2: mnohokrat som Websupport kritizoval ci uz na fb alebo twitteri, ale stale im verim a zostavam u nich, no neviem zarucit, ci aj moji klienti

Odpovedať

ja tomu presne rozumiem. postup staznosti je asi takyto:
my volame do housingu a riesime ich, nam volaju nasi klienti, ktorym volaju ich klienti a podobne.

dufam, ze najlepsou odpovedou bude po dokonceni migracie niekolko mesiacov bez vypadku.

Odpovedať

Polozte si otazku, preco sme v housingu v ktorom su vypadky? Sme v novom housingu mesiac aj s cestou a to sme uz prezili 2, ci 3 vypadky na strane housingu?
Preco sa vyhovarat na SIX ked tam ide vsetko v poriadku a ostatny nemaju ziaden problem? 🙂

Odpovedať

Ad2: Odidu naraz obe Cisca, bolo to backupove vobec testovane? Alebo to bol nejaky suvix z ebayu za 500€?
Nie je znahodou retaz len taka pevna, aka je jej najslabsia cast?

Odpovedať

jasne ze to backupovanie bolo testovane. neboli to ziadne suvixy z ebay za 500eur… nestabilita noveho riesenia je sposobena prave tou novou architekturou, kompletnym pre IPckovanim. potom to, aby fungovali aj stare aj nove IP adresy nas dost obmedzovalo a podobne. s ukoncenim migracie to urcite ustane.

Odpovedať

A to Cisco sa nevolalo znahodou Linksys?
Mam skusenosti s produktami od Cisco, aj ako uzivatel, a aj ako administrator. Prepacte, ale to ze schopne Cisca odidu dve naraz Vam neuverim :).

Odpovedať

Alson,
Cisca odchadzaju viac, ako by si clovek prial. Pravdu povediac, mal som v rukach alebo aspon na konzole viac pokazenych Cisco routrov a switchov ako SOHO <$100 zariadeni. Pri kazdom dociskani sa niecoho je to samozrejme novym, zaludnym sposobom. S radostou odchadzaju aj tie cisto nove, z krabice vybalene, a kludne aj zahorene a pretestovane v labe.
Vypadok nepotesi. Ale zatial sa za vypadky u nas nestriela.

Odpovedať

v to dufam aj ja, pretoze co sa tyka pristupu ste zatial suverenne najlepsi na svk .. 🙂
a mam rad otvorenost a ferovost (koniec koncov to vidno na mojich prispevkoch), takze budem rad, ak budete informovat takto aj nadalej a najma ak sa tie vypadky uz neobjavia ..
good luck

Odpovedať

Neprijemne veru, kazdopadne u vacsiny hostingov ak je vypadok casto nieje sposobeny priamo vinou prevadzkovatelov webhostingu ale nejakym clankom medzi webhosterom a clientom.

To samozrejme je neprijemne ale je hlavne na vas aby ste tak trosku zdravo paranoidne pocitali s chybami tych ktori vam poskytuju sluzby a nieco pre to spravili.

Prakticky vzato, ci je chyba priamo u vas, alebo v housingu alebo v elektrarni je pre clienta uplne nepodstatne – Jemu nefunguje sluzba ktoru mu spokytujete.

Nepoznam vasu internu infrastrukturu ale odhadom pochybujem, ze by stahovanie serverov k inemu poskytovatelovi bolo nejak rozumne realne takze by to skor chcelo si vazne sadnut s poskytovatelom a nieco vymysliet.

Nieste jedini, my sme museli taktiez si takto s nasim poskytovatelom niekolko krat sadnut a dost vazne sa porozpravat.

Kazdopadne je pre vas velke + ze vas to trapi a snazite sa to uzivatelom nejak kompenzovat, to mnoho ludi nerobi.

Odpovedať

Potom co som sa rozhodol prist k Vam s jednym zakaznikom, ktory potrebuje byt naozaj na webe online! Nastalo tolko vypadkov sluzieb, ze to nespocitam ani na x rukach. Nespominam radsej ani telefonaty, ktore som musel odtrpiet…. „Nejde nam webka“…. a podobne… Obhajoval som Vas, ale pred mesiacom som skoncil. Uz sa to naozaj nedalo a neda! Moj zakaznik je na mna naozaj nahnevany… Bude naozaj dlho trvat kym si u mna Websupport opat zasluzi povedat „spolahlivy partner pre hosting“.

Odpovedať

Ľudia sú jednoducho takí, môže byť všetko bezchybné aj roky ale keď to začne pokrivkávať, pre niečo čo je nutné, rýchlo zabúdajú na všetko to dobré čo s tou spoločnosťou/osobou zažili. A takisto verím že robíte vždy všetko preto aby bolo všetko zlé zažehnané čo najskôr. Vidno to aj na Vašej ochote pri riešení problémov. Nemôžem povedať jedno krivé slovo na Vašu stranu a tie výpadky museli raz prísť a aj ony sú dôkazom toho že ste najlepší, lebo keby ste neboli, nemali by ste taký nárast záťaže a s tým spojené problémy. Preto dúfam že Vás tento príspevok povzbudí do budúcnosti a dodá Vám pozitívnu energiu ktorá Vám v posledných dňoch vo firme možno trochu absentuje. 🙂 Ja som vždy tvrdil že ste najlepší a stále si za tým stojím a verím že to spoločne zvládneme. Ako ja tak aj moji klienti sme stále s Vami.

Odpovedať

Jasné že výpadky nie sú OK ale väčšinou to bežný zákazník ani nepostrehne.
Keď je výpadok, tak je proste výpadok ja viem čo sa deje tak načo volať na helpdesk for goodness sake? Proste Websupport vyrieši lebo Michal ty už si taký vymakaný, tak ako píšeš aj s tým monitoringom výpadkov, že o výpadku vieš ihneď – nemám pravdu? No a isto nie sú ďaleko časy, keď o výpadku budeš vedieť ešte predtým než sa stane. Takže to potom normálne chlapi môžete dať aj do marketingu, že nie iba najlepší helpdesk, ale aj najlepší manažment výpadkov. Ber to tak že teraz natrénujete a keď príde akože fakt hustá kataklizma, tak pol republiky bude off, ale websupporťáci pôjdu.
ad risolohyna: Môj argument pre mojich zákazníkov prečo Websupport – helpdesk je tu vždy keď ho potrebuješ a je veľa takých hostingov, kde reakcia na výpadky je TICHO – buď sa nedovoláš na helpdesk, alebo budú tvrdiť že to nie je u nich a podobné kraviny. Proste helpdesk to poráža všetko, lebo práve helpdesk je bod kde prichádzaš do kontaktu s hostingom – kým nie je problém, tak nie je dôvod si s nimi písať liebesbriefy. Takže zatiaľ čo iní odpovedajú na maily rádovo za deň, tak websupport ich rieši rádovo v minútach až hodinách a navyše dosť odborne.
Michal vyloží karty rovno na stôl, nič neskrýva a má úprimnú snahu na tom makať. Nechcem to nejako preháňať, ale pri Websupporte mám stále pocit že im ide najmä o zákazníka. A to napriek tomu že ako firma pekne narástli a predsa sa im podarilo udržať vysokú úroveň servisu pre klienta. Klobúk dolu za to všetko čo robíte.
„Pane, a ku komu by sme išli?“ (Jn 6, 68)

Odpovedať

ked si precitas moje tweety alebo posty na ws fb stranku, tak som niekolkokrat konstatoval, ze maju podporu vybornu, aj co sa tyka komunikacie aj co sa tyka pomoci – tu na nich nemozem povedat kriveho slova ..
problem nastava s tymito vypadkami .. ja ich prezijem a u ws zostanem, ale niektori moji klienti s tym maju problem .. a tam im mozes nadarmo vysvetlovat, ze maju super podporu, zostanme u nich – no ini si vsimaju len to, ze napr. u druheho hostingu, hoci absolutne nekomunikuje a ignoruje vypadky nie su take caste vypadky .. (aby sme sa rozumeli – oni s podporou nekomunikuju, im je to jedno, ci tam sedi cvicena opica alebo nejaky odbornik, oni vidia len vypadok) 🙂

Odpovedať

Mali by ste si to nechavat medzi vami a zakaznikmi. Potencionalnych zakaznikov to dost odradza myslim si, pretoze ich nezaujima, preco mate vypadky, oni necitaju nieto vysvetlenia – oni si iba vsimaju, ze ich mate – a to ich neskor odradi.

Keby to zostalo tisko medzi vami a zakaznikmi – ktori su podla mna dost spokojni na to, aby to posielali dalej – myslim, ze by to bolo ovela lepsie.

Odpovedať

je to jedna z moznosti ako sa v biznise spravat. my sa nebojime priznat si aj chybu. a osobne mam v podnikani rad ferovost. to znamena, ze sa aj my musime spravat ferovo.

Odpovedať

Uznavam…, otvorenost a ferovost sa mi v podnikani neraz vyplatila. Ak je ten na druhej strane rozumny a pochopi dovody a priciny problemov a aj vasu snahu ich odstranit, vznikne s toho velmi silny a produktivny biznis-vztah. Ak to nepochopi, nikdy dobry biznis-vztah s toho nebude, a nech si to zakaznik nechce priznat, bude mat zo svojej neochoty akceptovat drobne problemi vzdy len viac skody jak uzitku….

Odpovedať

Dakujem za info 😉 Prostrednictvom klientov som mal cest vyskusat par slovenskych hostingov a dovod preco ste v mojich ociach spicka je, ze komunikujete. Problemy su a vzdy budu a su na to, aby sa riesili a s vami sa to da na zaklade spominanej komunikacie. Nedavno som mal problem s inou hostingovou spolocnostou, kde som sa mohol i na hlavu postavit a neodpisali mi na mail ci nezdvihli mobil a odvtedy je DNS zle nastaveny, ale aspon stranka uz funguje 🙁

Odpovedať

Zakaznik by sa otvorenosti nemal bat, prave naopak, mal by byt rad. A priznanie chyby je prvy uspesny krok k jej odstraneniu. Konkurencia vas napr. ohuri iba ak vyhovorkami. Ja verim, ze uz coskoro bude vsetko bez jedineho problemu, takze… spokojny spanok a WS hodne zdaru 🙂

Odpovedať

Michal, Websupport je pre nas aj napriek par vypadkom, stale dlhodobo najlepsi hosting siroko daleko. Value for money je vyborna a stres v komunikacii minimalny.

Za nasu firmu, dakujeme za kvalitne sluzby.

Odpovedať

Sme u Vás už roky a takéto výpadky nikdy neboli, preto som vedel, že robíte niečo veľké, čo sa týmto potvrdilo. Zvyčajne boli všetky výpadky aj tak skôr vyriešené ako som stihol napísať mail. Inde by to trvalo dni. Ďakujeme!!!!

Odpovedať

urcite verim ze za nie dlho bude doba kedy bude graf dostupnosti rovna priamka na urovni 100% …fandim vam a zostavam u vas 😛

Odpovedať

Tu trochu problemov prezijeme 🙂 co by predsa ci chceme alebo nie Websupport.sk je aj tak najlepsi webhosting na SK trhu. Nestretol som sa so ziadnym inym webhostingom ktory by mal tak jednoduchu prehladnu administraciu (a konfiguraciu). Niekde na SK trhu je bezne ze ked chcete vytvorit db tak o to musite poziadat admina ktory Vam ju do par hodin vytvori…

Odpovedať

ja poviem ze som skusil myslim 6 providerov a vy ste pre mna najlepsi. Prijemna, zrozumitelna administracia, kvalifikovana pomoc na Helpdesku – fakt som spokojny. Dufam ze ma Marfy nepocuje a nezacne sa to oddnes kazit…

Odpovedať

Kua dobre to mate vo WebSupporte. vypadky su vsade, ci uz niekto presekne kabel pod morom, alebo vypadne switch…treba sa z toho poucit, a ideme dalej.
drzte sa

Odpovedať

Držím palce. Dúfam, že sa veci rýchlo vyriešia a všetci budeme spokojní.

Odpovedať

Co sa tyka vysvetlenia je to cele pekne ale ma to jedno velke ALE. O Websupporte som vela pocul a tak sme sa rozhodli migrovat. Z hostingu v OneMedia alebo inac Mojhosting kde vsetko fungovalo okrem podpory sme presli na 2x virtual, 150 domen a niekolko dalsich hostingov k Vam so super podporou ale sluzbami na bode mrazu. Mozno existuju tisice zakaznikov ktori preglgnu ale sme vo WS cca 6 meiacov a vypadok je jeden za druhym. Na toto pekne maily ci prijmne hlasy na hotline nestacia. Nefunguje sluzba nefunguje obchod. Popravde sme uz zmenili FTP server pre ucely firmy nakolko by sme asi zbankrotovali. Dufam ze nebude potrebne menit aj ostatok. Verim ze Vas to cele mrzi ale to zial nestaci.

Odpovedať

jasne. ja si to uvedomujem, ze najdolezitejsia je dostupnost. tento blog mal byt o vysvetleni toho, co sa dialo a preco.
cele sme to robili za tym ucelom, aby sme sa v buducnosti vyhli podobnym vypadkom a vsetko slapalo ovela rychlejsie a stabilnejsie.

Odpovedať

Cenim si otvorenu komunikaciu o celej veci. Verim, ze vypadkov bude coraz menej a drzim palce k dalsej praci. Som rad, ze sa veci znazite riesit a odpovede na otazky co sa deje su rychle, takze hned viem ci som zas nieco po*** ja alebo nie. 🙂 Pravdupovediac, vzdy ma potesi ked nie som na vine ja. Aj ked vypadky samozrejme akejkolvek sluzbe neprospeju.

Odpovedať

Stavaju sa aj horsie veci … :))

ale zaujal ma jeden komentar – kde sa niekto vyhovara na stratenych klientov na e-shope, adwords a podobne …

Ak je niekoho web chlebodarcom, da si ho na vlastny server … 🙂 a potom nech vypisuje do datacentier sam …

viem o com hovorim, ja som vlastny hosting mal, zacinal som podobne ako websupport, jeden server, druhy server, treti server … jeden v i4u, dalsi v Casablanke (dnesny dial telecom) dalsi v Nextre (dnes tusim Gts) … a vypadky boli vsade, raz tam raz tam… najhorsie zazitky som mal s Casablankou .. a potom som to vzdal – volali ludia, pisali maily … nebol twitter, facebook aby som to mohol niekde zverejnovat – neboli take moznosti … preto websupport ma moju plnu podporu, lebo viem co za tym je a viem si predstavit kolko driny za tym je… mozete vybudovat spoolocnost o ktorej bude vediet hocikto .. ale kvalitne sluzby sa budu roky .. mravencia praca…

Odpovedať

jj, pracuje sa na tom. budu dva servre a v dvoch roznych krajinach, pre istotu…

Odpovedať

Ako zacinajuca firma sme sa pre WebSupport rozhodli na doporucenie a po osobnej navsteve v spolocnosti. Nielen pan Truban, ale aj cele administracne rozhranie na nas spravilo velky dojem a je fakt, ze spolocnost WebSupport si svoje velke „S“ v nazve naozaj zasluzi za fakt vynikajucu podporu. Nasi klienti nastastie vypadky prezili v zdravi – nie su zatial taki narocni :), hoc nas caste vypadky tiez netesili; a priznam sa, ze sme na helpdesk neboli vzdy prijemni. Zrejme sme vystihli to najhorsie obdobie, takze verime, ze odteraz to bude uz len lepsie. Drzime palce!

Odpovedať

Som spokojnym uzivatelom Vasich sluzieb a ocenujem vsetky Vase postupy aj s uverejnenymi problemami aj snahu ich riesit. Je mi jasne ze moje naroky na webove a internetove sluzby nie su velke, takze mi zopar vypadkov vobec neprekaza a takisto je mi jasne ze prevadzkovatel online obchodu je mnohonasobne citlivejsi na akekolvek i kratke vypadky. Drzim palce aby ste cim skor dokoncili a zastabilizovali migrovany system. Som s vasimi sluzbami spokojnejsi ako napr. s Webhouse s.r.o. u ktorych som mal host pred vami, ale odisiel som od nich ku Vam.

Odpovedať

Napriek tomu, ze sa ma dotkli spominane vypadky, verim tomu, ze Vas tim urobil vsetko preto, aby boli skody minimalne. Sam pochadzam „z fachu“, takze viem o com hovorite… ked sa lepi smola na paty… Drzim palce, aby to aj ostatni zakaznici pochopili a do buducna sa podobne problemy neopakovali.

Odpovedať

Verím že s tým bolo veľa roboty, niekto si to ani nevie predstaviť, ako lokálny poskytovateľ ISP som už viac krát prechádzal ku veľkoobchodnej konektivite, to znamená postavenie nového hardware na nové miesto, prepojenie siete starej s novou, preroutovanie siete, spustenie z nového uzla. Na to zistite , že ste spravili chybu pri routovani a časť siete Vám nejde, odstránite to síce za zopár minút, no ale stalo sa …
Viem to pochopiť , že musíte prejsť k novému poskytovateľovi , lebo ten starý má zvyk / železná košeľa / zvykol si ak má výpadok , že to strpíte, pochopí to až naozaj odídete od neho…
Takisto môžem pochváliť aj nový IP rozsah na seba registrovaný u RIPE , BGP routing zabezpečí pri ďalšom sťahovaní nemenenie IP adries , čo som Vám písal tak pred pol rokom na mail, ak si spomínate.
Čo sa týka hardware po posledných búrkach mi odišlo viacero veci na sieti a ešte do toho prišli elektrikári s výmenou VN trafa na hlavnom bode po dva dni od 7,30 do 15,00 takže tu pomohla jedine benzínová centrála.
Kto do toho nevidí tak to nikdy nepochopí a preto je dobré, že o tom informujete , tak sa človek dozvie naozaj, že boli problémy, vždy lepšie to vysvetliť svojim ľudom než mlčať a nebrať telefóny,.

Odpovedať

Michal moja plna podpora! Neisiel by som na hosting uz ziadnej inej firme. Ani zadarmo. A v poslednom case robim iba projekty, ktore viem, ze budu hostovane u vas…skusenost je niekedy na nezaplatenie 🙂
Go for it!!!

Odpovedať

jj plny suhlas nove projekty uz len s podmienkou ze budu na websupporte, snad nebudeme pol dna riesit spatnu konfiguraciu niekoho hostingu ked tu je to vsetko ok. A ked predsalen potrebujeme tak aj v nedelu o 12 dostaneme do 5 minut odpoved pripadne riesenie …

Odpovedať

To bude tým že Merkúr je teraz v retrogradnej fazi. Je to planéta technológií a komunikácie a v spätnej fázu je tak 2-3 krát v roku .
Prejavuje sa to výpadkami počítačov a problémami v komunikácii. Toľko k tým zvláštnym prihodam s pc entitami ktore nikto
nevie vysvetlit. Tato faza potrva do 10. teho.
Ináč so službami websupportu sme spokojní a
teší nás že táto firma na SK trhu modernizuje a
upevnuje svoju pozíciu lídra. Vás prístup ku zákazníkom a komunite je pre nás príkladom.
Teraz do 10.teho a pak

Odpovedať

Je to trošku smiešne 🙂 Ale páči sa mi prístup Websupportu. Viac vyvýjam ako surfujem, a na vlastné stránky chodím iba veľmi zriedka. Výpadky som si teda ani nevšimol a to ma teší!

Ako čítam tento príspevok, asi ich bolo dosť a výsledkom je doslova pevnosť v ktorej je poistená ešte aj poistka. Plánujem rozbehnúť nový a náročnejší portál a preto ma aj táto skutočnosť strašne teší!
To, že ľudom vo WS záleží na tom, čo robia je vidieť aj týmto príspevkom aj mailami počas migrácie. Prečo by som mal teda ísť niekam inam – kde ste zaujímavý iba, keď si objednávate službu?
To, že sa veci vyvíjajú inak, ako sme si predstavovali a zlyháva všetko vôkol nás … je štandard, ktorý poznám na vlastnej koži 😀

Páči sa mi čo robíte Websupport, robte to ďalej, máte moju podporu.

Odpovedať

Vaio pise, ze po ROKOCH mlcania uz konecne musi vyjadrit svoj nazor k sluzbam websupportu. Taktiez pise, ze kazdu pol hodinu musi kontrolovat svoju stranku ci je funkcna. LOL Ved toto nema logiku. Ak som s niecim nespokojny, tak nebudem cakat roky a uz hned po prvom roku prestahujem svoju stranku inde a nebudem stracat cas kontrolovanim stranky kazdu pol hodinu. Niektore komenty su za vlasy pritiahnute. Peace!

Odpovedať

Charlie, darmo slovak si a slovak budes, ci ako to je :)? Takze treba naozaj povytahovat a pospajat co sa hodi…

Ked mas dvkrat za sebou pocas predajnej kampane do ktorej puknes peknych par penazi a dvakrat za sebou mas vypadok na par hodin a NIKTO ti nevie povedat preco, tak potom by som si s tebou rad pokecal, ze aky mas na to nazor. Cize kontrolovanie webu kazdu pol hodinu som nerobil cely zivot, ale v inkriminovanom obdobi. CHAPES to aj TY vsak?

a nevyjadrenie nazoru pocas rokov, som myslel takto na verejnom fore. problemy sme riesili len s websupportom, nakolko nerad sa vyplakavam verejne a nerad robim zle meno partnerovi v boji.

a ano mas pravdu potm veci zmenis, ako som pisal vyssie budu dva vlastne racky a v dvoch rozdielnych statoch.

dava ti to uz aku taku logiku?

Odpovedať

ano , uz mi to dava logiku..som Slovak presne ako ty…darmo, ze? :)…s kym sa to bavim….dalej to rozvadzat nebudem, evidetne mas iny problem nez by si ho mal riesit tu :! pekny den

Odpovedať

ano nerozvadzaj to, dakujem. mozno si si nevsimol, ale nic tu neriseim iba reagujem. pekny den aj tebe 🙂

Odpovedať

Myslim ze podstatne je, ze sa to snazite riesit, komunikujete a nezatlkate. Ja osobne som skor za radikalne zmeny ako za latanie, platanie, takze Vase rozhodnutie na zmenu architektury a housingu schvalujem. Drzim palce, a verim, ze coskoro sa Vam podari dostat veci pod kontrolu.

Odpovedať

Mal som možnosť využívať služby troch poskytovateľ webového priestoru apod. Websupport je najlepšia a ich služby aj technicka podpora pre mňa bola doteraz 100%. Držím palce p. Truban.

Odpovedať

Ja by som dodal. Ako ked auto potrebuje technicku kontrolu a nasledne reviziu tak isto to funguje vsade aj so servermy a ze nastali neake vypadky urcite vela klientov pocitilo ale po skusenostiach z inymi firmamy mozem povedat ze služby ktore ponuka websupport takisto ako aj cenove relacie a helpdesk podpora a ochota komunikovať s klientmy aj o 23:00 sveči o tom ze ty ludia to skutočne robia dobre a kvalitne. Poznaju svoje muchy a pracuju na odstránení ich. Ja som zatial osobne velmy spokojny zakaznik.

Odpovedať

[…] Širším masám už bude názov tejto firmy povedomý pravdepodobne menej, ide totiž o oblasť, známu skôr ľuďom, zaujímajúcim sa o IT. Websupport je firma, ktorá ponúka webhosting, čiže priestor na umiestnenie webových stránok. Webhostingové firmy sú vždy akýmisi “krstnými rodičmi” webstránok, pretože sa starajú o to, aby weby uložené na ich serveroch fungovali a sú to ľudia, s ktorými tvorcovia webu najviac spolupracujú. Websupport k dnešnému dňu hostuje 19672 domén, v rámci nich sponzoruje aj moju stránku, na ktorej sa práve nachádzate, alebo stránku Združenia mariánskej mládeže (www.zmm.sk), o ktorú sa starám, obidve prostredníctvom projektu Freeweb, cez ktorý podporujú zaujímavé projekty. Ja osobne mám s nim veľmi dobré skúsenosti, vždy mi až tak dobre padne, keď problém či otázku na helpdesku vyriešia promptne, milo a priateľsky. Okrem toho sa snažia pomáhať aj v oblasti tvorby webu a poskytujú bezplatné poradenstvo svojim klientom. Skrátka, hoci sa tomu ťažko verí, nedívajú sa na všetko iba cez peniaze, ale dôležitý je pre nich ľudský prístup. Prajem im preto, aby im klienti vedeli odpustiť aj väčšie množstvo výpadkov v poslednej dobe, ktoré ich mrzia rovnako, ako nás. […]

Odpovedať

Napriek výpadkom som so službami aj prístupom ľudí (vynikajúci helpdesk…) nesmierne spokojný a ďakujem tímu za skvelú prácu. Za málo peňazí veľa muziky. Držím Vám palce pri migrácii.

Odpovedať

od nas z firmy sme sa prestahovali z Websupportu prec uz niekolko mesiacov dozadu. problemom boli caste vypadky aj na malych aj na velkych weboch s velkou navstevnostou.

ja chapem, ze na to ma aj WS padne dovody, preco to padalo. je mozne, ze bola chyba u nas. kazdopadne od prechodu ku novemu providerovi sme nezaznamenali ziadny vazny problem a ani jeden telefonat od klienta.

ked dosiel mail o vyjadreni ku migracii a vypadkom, len som sa pousmial – nic sa nezmenilo. napriek vsetkemu prajeme vela stastia a spokojnych zakaznikov.

Odpovedať

Aj ja by som chcel klientov, ktorym ked to nejde tak su spokojny. Websupport klienti, aj Vasi klienti su spokojny ked to nejde? Chvalia vas ze mate zasa vypadok a dufaju ze po 2 mesiacoch vypadkov a krokov z kaluze do blata to raz prestane a fandia vam? Nechcu od vas kompenzacie? Nestracate svoje zarobky?

Websupport: Nedalo sa tomuto predist? Nedokazal Vas fanaticky hotline vycitat z grafov ze „Aha, nieco sa deje. Pozrite vedenie ako nam stupa zatazenie na serveroch, mali by sme investovat do noveho HW.“

Odpovedať

No ok, tak Websupport nechce povedat „samozrejme, dalo sa tomu predvidat“ ale radsej budu moct za to vsetci, len nie oni :-).

Odpovedať

Nie u kazdeho mojho klienta je hosting od websupporte a tak viem, ze vypadky mavaju aj inde. Caste vypadky v poslednej dobe netesia, ale verim ze coskoro sa websupport vrati na spravnu cestu po ktorej budeme dalej spkojne kracat. Aj preto nadalej maju moju doveru.

Odpovedať

Ale mozno tie ine hostingy sa nechvalia ze su najlepsi na slovensku.

Odpovedať

Pozrite sa … to, že je niečo najlepšie neznamená, že je to aj bezchybné (typický príklad je Windows). Narozdiel od ostatných sa k tomu websupport postavil otvorene … teda nechodil okolo horúcej kaše ale informoval pred aj po migrácií. To si ako zákazník cením .. že sa neschovávajú, ale oznámia … vieme o probléme, riešimeho, ospravedlňujeme sa .. majte strpenie …

Ak sa Vám nepáči napíšte im, odpoveď bude do pár minút, (čo inde nezažijete) alebo zmeňte hosting, veď nikto Vám WS neprikazuje …

Odpovedať

Tak nejak p. Truban prestal reagovat na komentare. Co sa stalo? Kde je Vasa otvorenost a skvela komunikacia so zakaznikom?

Odpovedať

je tam velmi vela komentov a pripadalo mi blbe pod kazdy pisat dakujeme za podporu. taktiez s vela ludmi co pisali do komentov som vyriesil veci aj osobne cez email. ak mate aj vy nieco konkretne, bezproblemov mi napiste a ja sa vam pokusim pomoct

Odpovedať

No vyjadrim sa aj ja 🙂
O spolocnosti Websupport je na internete vela pisane, ze je najlepsia, kvalitna a podobne, zial alebo nastastie akurat, v tejto spolocnosti najviac hostuju weby, ktore su TOP na slovensku, maju vela zakaznikov a to vacsinou zakaznikov ktorych ja nazyvam zavisli od pocitacov a internetu. A prave majitelia takychto TOP stranok a vyssie spominany zakaznici su „mimoriadne fajnovy“ ked im na 10 minut vypadne web.
Rok dozadu som bol majitelom firmy, kde som asi pol roka pred tym, ako som ju predal, spustil sluzby webhostingu. Raz sa mi stalo, ze server na 25 minut kvoli vypadku elektriky vo Vnete nebol dostupny majitelia TOP webovych stranok ma poposielali neviem kam, hovorili aky som nespolahlivy a neviem este co, majitela klasickych stranok sa len spytali co sa deje a ci to spustim do konca tyzdna – aj ked bol prave pondelok :). (Mimochodom na zaciatku ked som tuto sluzbu este planoval, som Websupport kontaktoval za ucelom spoluprace ci nahodou neplanuju spustit nieco ako reseller hosting – reakcia od pana Trubana dostala odomna znamku 1* len v tom case ste to vraj len planovali)
Pret velmi dobre viem, ako je to ked na niekoho zakaznici „kydaju“ ze je zly, nespolahlivy a podobne, ked sa snazi byt najlespi. Cital som na internete mnoho clankov aj na adresu majitela Websupportu pana Trubana tykajuce sa hostingu, zial nie moc pekne prispevky (zrejme nespokojny zakaznici). No nezavidim Vam.
Zial slovensky zakaznici si nedokazu uvedomit podstatne veci a to, ze aj pocitace a servery su len zariadenia ktore urcite na 100% pracovat nebudu, ze su umiestnene v inych spolocnostiach – serverovniach a tie su niekedy zodpovedne za kvalitnu dostupnost a nie webhostingova spolocnost!!
Drzim Websupportu a panovi Trubanovi palce aby ste mali co najviac spokojnych zakaznikov a co najmenej tych druhych, vyssie spomenutych :D.
Inak v priebehu buduceho tyzdna planujem u Vas objednat hosting na 2 domeny.

Odpovedať

Dobrý deň, nič proti websupportu aj ja sa chystám u Vás začať objednávať služby. Ale veta z Vášho článku:

„pretože počas migrácie nášho systému došlo k príliš veľa výpadkom, ktoré zabraňujú tomu aby naši zákazníci boli z našich služieb štastní a spokojní“

je jednoducho nepresná. Výpadky zabraňujú tomu, aby postihnutý web zarábal peniaze, nie je to otázka šťastia ale tvrdá realita biznisu. Najmä ak Vám naplno beží PPC kampaň a web je práve nedostupný. V niektorých reklamných kampaniach míňam aj 400 Eur denne a v takých prípadoch niekoľkohodinová nedostupnosť webstránky je katastrofou.

Spomínam to ale len všeobecne, týka sa to všetkých hostingov. Mimochodom, nie je nejakým technickým spôsobom možné mať dva hostingy u dvoch poskytovateľov :), nejakým scriptom kontrolovať dostupnosť webu a v prípade že je napríklad 10 minút nedostupný na jednom hostingu „automaticky“ prepnúť na druhý hosting? To mi len tak napadlo… Rád si zaplatím 2 hostingy u dvoch hosterov ak by niečo také bolo technicky možné…

Na websupport sa celkom teším videl som u kolegu ako vyzerá Váš admin a mám z toho veľmi dobrý pocit. Skúsime pár hostingov vo websupporte objednať a uvidíme… Prajem veľa úspechov.

Odpovedať

Otestované. Websupport je fakt najlepší.

Odpovedať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *